Pagina 24 din 28

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 2:13 pm
de Gabriel CT
Presiune rampa verificata de 3 ori :in CT , la Bucale la Sharpe si la Bavaria Baneasa. Pompa merge bine face presiunea exact cat e normativa pe valorile de test. Deci eu am presiune la amorsare 3.5 si cu masina turata la gol tot 3.5. Cum am zis intr-un post anterior consider ca testul pompei de benzina nu este concludent decat pe dyno cu motorul in sarcina nominala tocmai pentru ca poate masura presiunea pe consumul maxim de combustibil. Asadar daca pompa mea face presiune conform Bavaria atunci nu este pompa. Daca nu este pompa....atunci este regulatoare de presiune. In continuare sustin ca e supapa de presiune (sau supapa de siguranta in caz ca se blocheaza regulatoarea de presiune de pe rampa)si nu de debit din simplul motiv ca este clar marcat pe ea presiunea de deschidere si nu valoare de debit. Vezi foto atasat.Studiu de caz: se blocheaza din varii motive pe inchis(debit 0 pe retur) regulatoarea presiune de pe rampa, ce se intampla? Creste presiunea pe rampa si din pricina lipsei de comb pe retur debitul scade iar presiunea creste,corect? In cazul asta daca e regulatoare de debit, debitul scazand acea"regulatoare de debit" nu face nimic pentru a proteja motorul sau pompa de benzina. I rest my case!
Va asigur ca va apreciez comportamentul asertiv si nu vreau ca aceasta discutie sa devina personala.Sunt deschis oricand la discutii argumentate.
Am tot sapat pe net si am vazut ca ideea generala atunci cand o regulatoare de presiune nu mai functioneaza corect este ca amestecul aer/ combustibil este bogat in combustibil , adica exact problema mea. De aici suspiciunea ca poate fi regulatorea de pe rampa defecta.
Daca regulatoarea de pe carcasa filtru (ca sa nu intram in polemica o voi numi simplu regulatoare :) scapa combustibil pe retur insa nu intr-o cantitate incat sa se vada la presiunea de pe rampa(defectiunea acestei regulatoare poate fi compensata pana la un anumit punct de regulatoarea de pe rampa)insa la sarcina mare chiar daca regulatoarea de pe rampa inchide returul complet pentru a ridica presiunea ,simpla pierdere prin regulatoarea din carcasa face ca la debit maxim prin injectoare presiunea sa scada sub valoarea de 3.5. Da,am zis debit :))

Partea frumoasa a acestei dezbateri e ca am mai invatat ceva nou.

Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 2:20 pm
de Gabriel CT
Salut!

Poate cineva sa imi explice de ce pompa mea arata diferit de toate celelalte pompe in partea superioara? In toate filmuletele de pe youtube am vazut numai pompe la care se clipseaza furtunul gri de retur din regulatoarea din filtrul de benzina. Priviti foto in atasament.
Pa langa grijile cu regulatoarele ma sacaie si chestia asta. De ce pompa mea e diferita in partea superioara?
Am privit sute de foto pe net cu pompe de benzina de r50 ,r52 si r53 si nici macar una nu arata ca a mea.

Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 4:58 pm
de dedant68
1.Daca inroducui seria de pe pompa de benzina a ta ( pe care ai postat-o) si cauti pe Internet, mai gasesti pompe la fel ca a ta, si sunt la vanzare ;)
https://www.ebay.co.uk/p/BMW-Mini-Coope ... 1149601865
2. Daca in rampa/punctul de masurare ai avut 3,5 bar :arrow: lucrurile sunt clare pana aici, deci ai presiune de benzina in rampa :!: . De aici inainte isi face treaba ECU pe baza informatiilor primite de ECT ( Engine Coolant Temperature), MAP (presinue aer admisie) si cei doi senzori Lambda ( pre si post catalizator) el stabileste amestecul carburant( AFR-UL). Primul senzorul O2 este de baza si semnalizeaza daca amesstecui carburant nu intruneste conditiile amestecului stoichiometric ( 14,7 kg aer /1 kg benzina) :arrow: apare si MIL aprins in bord, DAR nu in cazul tau pentru ca spui ca MIL nu este aprins! Este posibil ca o setare pe "map ECU " sa nu fie in regula, dar este o harta acceptat de ECU si totusi motorul functioneaza prost pe reprize de 3000-5000 rot/min. La motorul tau, un senzor sau un actuator lucreaza in neconcordanta cu valorile de baza, si acest lucru este 'impus' printr-o setare pentru ca ECU nu iti semnalizeaza avaria :!:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 5:42 pm
de Gabriel CT
Domnilor va prezint pompa de benzina. Mai este folosita la zeci de masini. Cautati codul pe google si va duce la siteul producatorului unde sunt listate toate modelele care folosesc aceasta pompa. Acum ramane de vazut cum putem gasi de cumparat doar pompa fara toate plasticele de pe langa ea, sigur gasim o modalitate de a o achizitiona la o fractie din ce ne cere BMW pe ea. Ma duc la meci....a inceput de 15 min
Salutare!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 5:48 pm
de Gabriel CT
Am gasit deja una . 42 Euro....eh...parca e altceva.

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 5:49 pm
de dedant68
Si de ce totusi doresti sa achizitionezi pompa de benzina :mrgreen:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 5:52 pm
de Gabriel CT
Salut!

Eu am impartasit ce am gasit. Sigur se va gasi cineva care va considera informatia utila. Asta nu inseamna ca eu cred ca pompa e de vina. Caut ,verific ,descopar impartasesc informatia. Mai multe capete sunt intotdeauna mai eficiente decat unul singur.
Mai am si altele de impartasit. O sa scriu printre picaturi. Mai meci mai mecanica...
Bafta!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Dum Iul 15, 2018 6:26 pm
de Gabriel CT
Referitor la piesa albastra aceasta nu este decat un separator de debit a benzinei care iese din regulatoarea de 4.55bar. O parte din benzina se duce in partea pasagerului si cealalta parte in capacul superior al pompei. Aici e schepsisul, la mine initial futunul ala nu era conectat la capacul pompei. Furtunul ala are rolul de a raci pompa, atat. Benzina aia ramane intre pompa si invelisul de plastic si e mereu improspatata de returul furtunul gri. Eh...daca la mine era deconectat cu ce se racea pompa? Raspuns: cu nimik,sau cu benzina ramasa acolo de la ultimul plin cand a intrat benzina pe partea superioara. Benzina aia este statica daca nu este conectat furtunul astfel pompa lucrand sigur la o temperatura mult mai mare. Daca gasesc pompa cu 42 euro o schimb maine,de doua ori :)).
Pe site la producator pompa e de ....4.6 bari, cat e regulatoarea aia? 4.55....deci aia e mereu putin deschisa(pentru ca e fix pe iesirea din pompa si inainte de intrarea in filtru) si returul raceste pompa. Deci intrarea in filtru e 4.55 plus caderea pe filtru inseamna ca si regulatoarea de 3.5 pe rampa de comb e putin deschisa in functie de debitul prin injectoare.
Concluzie exista doua regulatoare , una reguleaza presiunea de refulare din pompa si una reguleaza presiunea din rampa.
Acum pentru a nustiu cata oara am gasit problema:))
Ori este pompa dusa de la atata mers fara racire corespunzatoare, ori regulatoarea de 4.55 caci la teste pompa mea facea 3.5 bar. Mai este ceva ce inca nu am inteles , regulatoarea de 4.55 are un fir care intra din firul negru de la indicatorul de nivel si altul care pleaca la un electrod din interiorul carcasei filtrului de benzina. Asta o las aici poate ne edifica altcineva.
Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Lun Iul 16, 2018 7:38 pm
de dedant68
Poti scoate capacul ansamblului filtru si poti schimba elementul filtrant, o sa vezi ce gasesti in carcasa- filtru si cum arata filtrul ;) Degeaba schimbi pompa, daca nu iei in calcul in primul rand filtrul de combustibil :arrow: poate dezvola probleme la sarcina mare sau reprize de putere. Pompa o poti verifica foarte bine acum pentru ca este demontata si o verifici la proba de debit. Alimentata de la acumulator pentru in interval de timp t , trebuie sa traga dintr-un bidon de benzina cantitatea/volumul Y de benzina. T si Y sunt in manual. Este bine sa cumperi excat ce trebuie in urma unor determinari bine facute :!:
Cand o sa scoti elementul filtrant, pe fundul carcasei o sa vezi o lamela de Cu bifurcata, acesta se inseriaza cu carcasa de regulatorului de debit, si de aici in rezistorul variabil de la plutior. Circuitul acesta are un rol bine definit :!: ...tema de VACANTA :mrgreen:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Lun Iul 16, 2018 9:50 pm
de adrian
Eu am dubii ca cei de la Bavaria au verificat presiunea in rampa injectoarelor.Daca nu ai vazut cu ochii tai,nu poti fi sigur 100%.
Din experienta cu acest tip de pompe, foarte uzuale si la motoarele diesel pompa-duza, ele nu dau probleme de presiune, de obicei cand sunt defecte functioneaza cateva minute dupa care se opresc.Dupa o stationare de cateva zeci de minute pot fi repornite pentru acelasi scurt timp.Posibil o protectie termica inclusa in interiorul pompei .Alt defect este efectiv intreruprea circuitului din interiorul pompei, moarte subita.Ca sa nu cheltuiesti bani aiurea,incearca sa masori tu presiunea din rampa injectoarelor dar in sarcina maxima, nu cand masina sta pe loc, atunci se injecteaza doar o foarte mica cantitate de benzina pentru ca deschiderea clapetei de acceleratie la 7000rpm static este de doar cateva grade si injectia este mica.Debitul pompei este foarte mare in comparatie cu necesarul in regim maxim, deci este evident ca mare parte din debit se intoarce pe retur.Daca presiunea in rampa nu e corecta, atunci ai varianta ieftina sa cauti la dezmembrari o rampa sau sa schimbi ,mai scump ansamblul pompa filtru.Daca presiunea este in regula , poti sa inchizi capitolul pompa, regulatoare.