Pagina 1 din 3

R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 10:54 am
de snap7
Salutare tuturor,

Am cateva probleme cu un MINI R53 dni 2003.
Exista un consumator care imi termina bateria, baterie noua in cateva zile a fost gata. Chiar si cu motorul oprit, cu cheia scoasa din contact se aude un sunet compartimentul motor, un click-clack. Cunoaste cineva problema asta?

Pompa de servo cred ca e moarta, directia merge foarte greu. Am rasfoit forumul si am vazut ca e o problema des intalnita la Mini-urile din generatia asta. Solutia e schimbarea, presupun.

Poate recomanda cineva un mecanic cu experienta in mesterit MINI-uri, in Timisoara?

O zi faina!

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 12:50 pm
de SpOOk
Pai cel mai probabil ti s-a dus alternatorul si nu mai incarca. Daca bateria scade sub un anumit nivel nu mai functoneaza automat pompa de servo, care e electrica.

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 1:24 pm
de snap7
SpOOk scrie:Pai cel mai probabil ti s-a dus alternatorul si nu mai incarca. Daca bateria scade sub un anumit nivel nu mai functoneaza automat pompa de servo, care e electrica.
Dar atunci care ar fi explicatia click-ului care se aude?
Mersi de raspuns!

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 1:57 pm
de MiniRC31
snap7 scrie:Salutare tuturor,

Am cateva probleme cu un MINI R53 dni 2003.
Exista un consumator care imi termina bateria, baterie noua in cateva zile a fost gata. Chiar si cu motorul oprit, cu cheia scoasa din contact se aude un sunet compartimentul motor, un click-clack. Cunoaste cineva problema asta?

Pompa de servo cred ca e moarta, directia merge foarte greu. Am rasfoit forumul si am vazut ca e o problema des intalnita la Mini-urile din generatia asta. Solutia e schimbarea, presupun.

Poate recomanda cineva un mecanic cu experienta in mesterit MINI-uri, in Timisoara?

O zi faina!
Directore,ti-ai raspuns singur --> pompa hidraulica de directie ti-e dusa --> deci un probabil consumator in scurt sa ii zicem, iar solutia "schimbare" este pt necunoscatori..dar in realitate se face simplu, dibacie de desurubat cateva suruburi si cunostinte de electronica "nu f. avansate" si schimbarea catorva piese electronice cu un amarat de pistol de lipit...2 tiristori si o dioda de schimbat.. curatare completa si asta e rebuilding

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 3:14 pm
de SpOOk
E destul de greu sa dai diagnoza pentru un click-clack printr-un monitor de laptop :lol:
S-a dus bateria pentru ca nu mai merge pompa, sau nu mai merge pompa pentru ca s-a dus bateria? aici cel mai bine iti poate raspunde un mecanic, pentru ca noi doar ne dam cu presupusul aici.

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 3:25 pm
de snap7
SpOOk scrie:E destul de greu sa dai diagnoza pentru un click-clack printr-un monitor de laptop :lol:
S-a dus bateria pentru ca nu mai merge pompa, sau nu mai merge pompa pentru ca s-a dus bateria? aici cel mai bine iti poate raspunde un mecanic, pentru ca noi doar ne dam cu presupusul aici.
Sunt constient ca e greu din spatele tastaturii. Speram totusi ca poate a mai trecut cineva prin aceeasi situatie...
Tind sa cred ca nu mai merge pompa pentru ca s-a dus bateria, mai bine zis, imi place sa cred ca pompa e functionala :D

Click-clack-ul ala imi da batai de cap, nu imi dau seama de unde vine. Sper sa se vada pe diagnoza.

Mersi fain de raspuns SpOOk! ;)

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 3:46 pm
de SpOOk
No worries. Eu fix asta am patit prin mai.
Mi s-a dus alternatorul si primul simptom a fost ca nu mai aveam servo - dupa mi-am dat seama ca bateria era aproape descarcata.
Am 200k cu pompa originala si merge fara probleme, trebuie sa ai grija sa ai mereu ulei cat trebuie, ca atunci cand scade nivelul devine foarte galagioasa.

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 3:50 pm
de snap7
Nu stiu cum e in Bucuresti, dar in Timisoara e criza de electricieni auto buni.
Toti sunt fie carpaci fie plecati prin tarile calde...

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 8:38 pm
de Sharpe
vezi ca e o mica mare comunitate MINI in timisoara ,poate te indruma unul din ei la un mecanic bun
alooooo Timisoaraaa :!: :!: :!: :!: :!:

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Scris: Joi Noi 09, 2017 11:04 pm
de MiniRC31
SpOOk scrie:E destul de greu sa dai diagnoza pentru un click-clack printr-un monitor de laptop :lol:
S-a dus bateria pentru ca nu mai merge pompa, sau nu mai merge pompa pentru ca s-a dus bateria? aici cel mai bine iti poate raspunde un mecanic, pentru ca noi doar ne dam cu presupusul aici.
nu am dat nici o diagnoza ci am raspuns la ceea ce mi s-a oferit... a zis ca ii merge greu directia...presupun acest lucru cand omu' conduce masina....avand o directie greaoie ce inseamna asta ca pompa are viata? putin probabil... un scurt pe partea electrica a pompei alimentate direct de la "sursa" numita baterie eu zic ca ti-o "ingenuncheaza" stand pe loc masina...

daca imi aduc bine amnite exista un martor pe bord (baterie) la R50 unde sub 11v iti sta aprins..probabil il vezi ca e rosu...

ce am zis este cum se face, o pompa ce "e moarta" electric asa se va rezolva...multi schimba pompele din necunostinta de cauza...dar "moartea" unei pompe de directie este supraincalzirea acelor tiristori pt ca placuta electronica nu este f bine sigilata de rotor in plus in timp magnetii de pe stator "se vor manca" creand praful care se depune pe piese nelasandu-le sa se raceasca...
sa zicem ca toti acesti factori si in plus amplasarea in spatele motorului alimenteaza aceasta defectiune.

sunt cazurile "doar de praf" pe perii care se manifesta in felul urmator...are toane servo cnad merge....ala este primul simptom in care trrebuie sa actionezi si scapi doar cu curatarea...

in orice caz o pompa de servo R50 am resuscitat-o si are vreo saptamana de cand lucreaza... sunt la prima operatie "pe cord" de acest gen, personal sunt curios cat Θ›ine.

sa fie cum zici tu alternatorul...dar eu zic ca nu ...nu mi se pare logic atunci amplasarea acelui martor in bord pt baterie...ce rol are? trebuie sa stie sa arate daca masina merge doar pe baterie...si alternatorul nu incarca... da o privire aici https://www.youtube.com/watch?v=Wk9dqnl4phU

parerea mea... dar sper sa fie gresita...
snap7 scrie:Click-clack-ul ala imi da batai de cap, nu imi dau seama de unde vine. Sper sa se vada pe diagnoza.
click-ul ala tind sa cred ca iti vine di relee din cutia de pe partea dreapta cum te uiti ma motor...si acesc comportamanet este ca ai un consumator in scurt ce nu reuseste sa fie decuplat....ma repet este doar o subpozitie pt ca nu ne este clar de unde vine zgomotul...clcick