Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Scris: Mie Oct 08, 2014 3:08 pm
Sau mai exact: sunteti siguri ca va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Am vazut ca pe forumul nostru au fost semnalate niste probleme legate de supraincalzirea motorului si m-am gandit ca ar fi util sa prevenim eventuale probleme majore cauzate de neidentificarea la timp a unor potentiale cauze.
Pe scurt, se pare ca supraincalzirea motorului este o problema comuna a MINI-urilor de generatie mai veche (an fabricatie 2001-2007).
Forumurile din afara sunt pline de astfel de probleme, fara insa a exista o solutie larg acceptata:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ost3767761
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... rgery.html
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... on-46.html
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eated.html
http://forum.minicooper.org/forum/new-m ... g-problems
etc.
Ca si rezumat, dupa ce am parcurs o buna parte din paginile thread-urilor respective, se pare ca cea mai comuna problema e legata de circuitul electric de la ventilator (relee+rezistor+termistor).
Mai exact se cam arde rezistorul de pe treapta 1 a electroventilatorului si, de aici, o gramada de consecinte. Asta in cazul in care nu e mort si releul / termistorul.
Problema am vazut ca nu are decat urmatoarele rezolvari (in ordine crescatoare a costurilor):
- se face bypass pe circuit;
- se improvizeaza un circuit separat;
- se cumpara un circuit aftermarket (am vazut ca se recomanda acesta: http://www.ebay.com/itm/For-2003-2008-M ... 0719141283);
- se cumpara un kit original,
fiecare cu riscuri/beneficii.
Deci: sunteti siguri ca va merge treapta 1?
Cine a trecut printr-o astfel de experienta ne poate spune cum se poate rezolva problema la noi in Romanica?
Am vazut ca pe forumul nostru au fost semnalate niste probleme legate de supraincalzirea motorului si m-am gandit ca ar fi util sa prevenim eventuale probleme majore cauzate de neidentificarea la timp a unor potentiale cauze.
Pe scurt, se pare ca supraincalzirea motorului este o problema comuna a MINI-urilor de generatie mai veche (an fabricatie 2001-2007).
Forumurile din afara sunt pline de astfel de probleme, fara insa a exista o solutie larg acceptata:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ost3767761
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... rgery.html
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... on-46.html
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eated.html
http://forum.minicooper.org/forum/new-m ... g-problems
etc.
Ca si rezumat, dupa ce am parcurs o buna parte din paginile thread-urilor respective, se pare ca cea mai comuna problema e legata de circuitul electric de la ventilator (relee+rezistor+termistor).
Mai exact se cam arde rezistorul de pe treapta 1 a electroventilatorului si, de aici, o gramada de consecinte. Asta in cazul in care nu e mort si releul / termistorul.
Problema am vazut ca nu are decat urmatoarele rezolvari (in ordine crescatoare a costurilor):
- se face bypass pe circuit;
- se improvizeaza un circuit separat;
- se cumpara un circuit aftermarket (am vazut ca se recomanda acesta: http://www.ebay.com/itm/For-2003-2008-M ... 0719141283);
- se cumpara un kit original,
fiecare cu riscuri/beneficii.
Deci: sunteti siguri ca va merge treapta 1?
Cine a trecut printr-o astfel de experienta ne poate spune cum se poate rezolva problema la noi in Romanica?