Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded
-
- Membru nou
- Mesaje: 22
- Membru din: Mar Dec 11, 2012 6:34 pm
Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded
Dragilor,
Bine v-am gasit. Am urmatoarea problema:
Mini One din 2007, ~54k km, achizitionat in decembrie 2013, folosit in principal de sotie, motor de 1.4 95 bhp (N12). Am eroarea P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1).
Se manifesta printr-un ralanti care oscileaza intre ~450 rpm si 900 rpm, cateodata se opreste motorul la semafor. In sarcina nu are nicio problema. Daca opreste masina, scoate cheia si pleaca dupa cateva minute merge ok (cateodata). Daca sterg eroarea merge bine un timp, dupa care reapare (nu imediat). O singura daca s-a aprins martorul in bord, de obicei eroarea apare ca "pending fault".
Din cate am citit par sa fie senzorii de la arborii cu came (camshaft sensors). I-am schimbat intre ei, si nu s-a schimbat eroarea (daca era unul din senzori presupun ca nu ar mai fi fost pe exhaust "B", ci pe intake, adica "A", nu?)
Daca intr-adevar nu sunt senzorii de vina, cica ar mai putea sa fie Vanos Solenoid sau Vanos Seals sau Camshaft Pulse Generator. Notiuni cam avansate pentru mine .
Are cineva vreo idee? Ma puteti directiona catre un mecanic din Bucuresti care sa ma ajute cu problema asta?
Multumesc,
Cosmin
Bine v-am gasit. Am urmatoarea problema:
Mini One din 2007, ~54k km, achizitionat in decembrie 2013, folosit in principal de sotie, motor de 1.4 95 bhp (N12). Am eroarea P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1).
Se manifesta printr-un ralanti care oscileaza intre ~450 rpm si 900 rpm, cateodata se opreste motorul la semafor. In sarcina nu are nicio problema. Daca opreste masina, scoate cheia si pleaca dupa cateva minute merge ok (cateodata). Daca sterg eroarea merge bine un timp, dupa care reapare (nu imediat). O singura daca s-a aprins martorul in bord, de obicei eroarea apare ca "pending fault".
Din cate am citit par sa fie senzorii de la arborii cu came (camshaft sensors). I-am schimbat intre ei, si nu s-a schimbat eroarea (daca era unul din senzori presupun ca nu ar mai fi fost pe exhaust "B", ci pe intake, adica "A", nu?)
Daca intr-adevar nu sunt senzorii de vina, cica ar mai putea sa fie Vanos Solenoid sau Vanos Seals sau Camshaft Pulse Generator. Notiuni cam avansate pentru mine .
Are cineva vreo idee? Ma puteti directiona catre un mecanic din Bucuresti care sa ma ajute cu problema asta?
Multumesc,
Cosmin
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Codul de eroare se refera la "Camshaft position actuator(CMP), nu la Camshaft position sensor.Posibile cauze sunt CMP-ul sau VVT-ul(Variable Valvetronic Motor), sau Eccentric shaft sensor, engine mechanical fault,valve timing.Ce ai schimbat intre ei??
Solenoizii???
Sfatul meu este sa mergi la un mecanic mai potent,unul care a mai avut de-a face cu distributie variabila.Asta in cazul in care nu o rezolvi tu.
Solenoizii???
Sfatul meu este sa mergi la un mecanic mai potent,unul care a mai avut de-a face cu distributie variabila.Asta in cazul in care nu o rezolvi tu.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
-
- Membru nou
- Mesaje: 22
- Membru din: Mar Dec 11, 2012 6:34 pm
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Multumesc frumos de raspuns. Am schimbat niste senzori intre ei (cel putin asa cred). Sunt inginer, dar de IT, la masini sunt cam praf . Deci singur nu ma descurc. Te rog defineste mecanic potent, eventual un contact din Bucuresti.
La Bavaria mi-e ca imi cer o mana si un picior, si nu am citit review-uri nemaipomenite despre ei.
La Bavaria mi-e ca imi cer o mana si un picior, si nu am citit review-uri nemaipomenite despre ei.
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Un mecanic potent e usor de definit, o adresa sau contact nu am ca nu sunt din Bucuresti.Intreaba colegii din Bucuresti.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
-
- Membru nou
- Mesaje: 22
- Membru din: Mar Dec 11, 2012 6:34 pm
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Dragi colegi din Bucuresti,
Puteti recomanda un mecanic / service bun care sa se priceapa la probleme de VANOS?
Adrian, ma poti indruma te rog cu schimbarea solenoizilor intre ei? Am gasit pe youtube doar pentru BMW. Cum ziceam nu sunt foarte tehnic in auto, dar nici poet.
Multumesc,
Puteti recomanda un mecanic / service bun care sa se priceapa la probleme de VANOS?
Adrian, ma poti indruma te rog cu schimbarea solenoizilor intre ei? Am gasit pe youtube doar pentru BMW. Cum ziceam nu sunt foarte tehnic in auto, dar nici poet.
Multumesc,
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Citez"Sunt inginer, dar de IT, la masini sunt cam praf "cosminidis scrie:
Adrian, ma poti indruma te rog cu schimbarea solenoizilor intre ei? Am gasit pe youtube doar pentru BMW. Cum ziceam nu sunt foarte tehnic in auto, dar nici poet.
Multumesc,
Daca folosesti functia "Cautare" de pe forum folosind cuvintele magice TIS online ai sa gasesti "Technical informationen service",de unde vin si initialele TIS.Pagina este intr-o limba slava, dar cu optiunea translate de pe Google,arata foarte bine si te duce exact unde ai nevoie.Alegi modelul,alegi motorul,si cauti rubrica respectiva in TIS.Desigur nu ai sa gasesti cum se schimba intre ei cei doi solenoizi, dar ai sa gasesti cum se demonteaza,si monteaza la loc, ce scule ai nevoie, cupluri de starngere,precautii la montaj, etc. adica exact informatiile pe care le detin si cei din atelierele oficiale BMW-MINI si de care ai tu nevoie.
Sau mai usor direct aici:
http://tis.bmwcats.com/document/repair/ ... 00:w13062/
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
suna-ma ....poate te ajut 0722510604
.......ghost...
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Cred ca-l ajuta Dangroza intre timp sa mai usureze cascavalul.Sharpe scrie:suna-ma ....poate te ajut 0722510604
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
-
- Membru nou
- Mesaje: 22
- Membru din: Mar Dec 11, 2012 6:34 pm
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
:):)
Inca nu am usurat cascavalul, ca nu prea stiu ce sa fac. Se comporta foarte ciudat. Saptamana trecuta a facut ca toti dracii, ieri a mers foarte frumos si lin.
Adrian, trebuie schimbati solenoizii in pereche neaparat? L-as schimba doar pe cel de pe evacuare, eventual cu un SH / reconditionat / de la dezmembrari, ca sa fiu sigur ca de acolo este problema. Se mai fac ceva adaptari dupa schimbare, sau merge plug and play? Stie cineva de unde pot lua unul din dezmembrari?
Inca nu am usurat cascavalul, ca nu prea stiu ce sa fac. Se comporta foarte ciudat. Saptamana trecuta a facut ca toti dracii, ieri a mers foarte frumos si lin.
Adrian, trebuie schimbati solenoizii in pereche neaparat? L-as schimba doar pe cel de pe evacuare, eventual cu un SH / reconditionat / de la dezmembrari, ca sa fiu sigur ca de acolo este problema. Se mai fac ceva adaptari dupa schimbare, sau merge plug and play? Stie cineva de unde pot lua unul din dezmembrari?
Re: Eroare P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retar
Poate ca cel mai nimerit lucru at fi sa faci o diagnoza cu in tester dedicat BMW,s-ar putea sa primesti o alta informatie legata de defect.Cred ca sunt si alti dealeri BMW in Buc.Te costa cred in jur de 100 Ron dar primesti o informatie mai exacta.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power