Problema incalzire motor

Avatar utilizator
bimmerauu
Viteza 1
Mesaje: 85
Membru din: Mar Aug 20, 2013 10:38 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de bimmerauu »

pompa de apa?
M.C.S - FLX
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Probabil ca este garnitura de chiulasa, dar totusi circul cu masina in oras si nu creste temp. mai mult de 90 grade, nu da bule in vasul de expansiune....etc Foarte ciudat! Nici de pompa de apa nu cred ca este vorba deoarece am presiune si toate furtunele sunt tari. Intr-un manual de reparatii la instalatia de racire spunea ca aerisirea se face sub o presiune de 2,1atm, presiune facuta cu un dispozitiv(pompa cu manometru).
Repet, ciudata situatie.
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
io's
Veteran
Mesaje: 1661
Membru din: Mie Feb 10, 2010 5:22 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de io's »

Termostatul functioneaza?
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"


ACS C30 - gone
D22
for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT
Imagine
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Da, cred ca functioneaza. Acesta poate fi cauza? Daca termostatul n-ar functiona , atunci radiatorul s-ar mai incalzi? Ventilatorul de pe radiator mai porneste? La un Fiat Ducato cu motor de Peugeot pe benzina am mai patit a situatie ciudata si anume dupa ce i-am facut motorul se ridica temperatura la apa, nu dadea caldura suficienta, se ridica temperatura la apa insa termocupla nu pornea sau nu mentinea ventilatorul pornit....etc Pana la urma am descoperit ce avea, garnitura de chiulasa pusa invers. Acum situatia este alta si anume am caldura, ba chiar aerul este foarte fierbinte cand temperatura ajunge la 90 grade, termocupla functioneaza corespunzator, toate furtunele sunt fierbinti, dovada ca termostatul functioneaza si totusi daca cobor temperatura la clima se ridica temperatura la apa si-mi creste lichidul in vasul de expansiune. De fapt si vasul de expansiune are un alt comportament decat acel vas de expansiune de la renault, peugeot... asa zicea mecanicul.
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Gabi Iacob scrie:Da, cred ca functioneaza. Acesta poate fi cauza? Daca termostatul n-ar functiona , atunci radiatorul s-ar mai incalzi? Ventilatorul de pe radiator mai porneste? La un Fiat Ducato cu motor de Peugeot pe benzina am mai patit a situatie ciudata si anume dupa ce i-am facut motorul se ridica temperatura la apa, nu dadea caldura suficienta, se ridica temperatura la apa insa termocupla nu pornea sau nu mentinea ventilatorul pornit....etc Pana la urma am descoperit ce avea, garnitura de chiulasa pusa invers. Acum situatia este alta si anume am caldura, ba chiar aerul este foarte fierbinte cand temperatura ajunge la 90 grade, termocupla functioneaza corespunzator, toate furtunele sunt fierbinti, dovada ca termostatul functioneaza si totusi daca cobor temperatura la clima se ridica temperatura la apa si-mi creste lichidul in vasul de expansiune. De fapt si vasul de expansiune are un alt comportament decat acel vas de expansiune de la renault, peugeot... asa zicea mecanicul.
OK-deci atata timp cat lichidul de racire circula si prin radiatorul de incalzire din habitaclu temperatura este in regula-rezulta nu ai racire suficienta cu radiatorul motorului si il ajuti cu cel din interior.Atunci posibile cauze ca nu ai racire suficienta-excludem aerisirea , altfel nu ai avea caldura-:1.Termostat care nu deschide complet(faci proba prin demontare, pus in ibricul cu apa si incalzire apa pana cand termostatul deschide-te uiti daca la temp. de fierbere a apei este deschis complet sau partial-daca este partial atunci schimba-l)2.Radiator murdar in exterior, plin de praf,nisip,etc.trebuie curatat bine cu apa sub presiune-nu foarte mare ca deteriorezi aripioarele de pe celule-+solutie de spalare de genul spumei folosite in spalatorii.
3.Radiator partial colmatat datorita faptului ca masina a mai pierdut in trecut lichid de racire si s-a pus in sistem apa de la troaca cu care nea Vasile adapa oile si vacile si porcii din ograda.
Mai putin probabil electroventilator cu turatie redusa(din diferite cauze)sau sonda comanda electroventilator defecta-da informatie falsa despre temp. lichidului-
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
io's
Veteran
Mesaje: 1661
Membru din: Mie Feb 10, 2010 5:22 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de io's »

parca ziceai ca ai fost la un service, mecanicii de acolo ce au constatat?
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"


ACS C30 - gone
D22
for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT
Imagine
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Multumesc Adrian pentru informatii, foarte pretioase. Voi demonta termostatul si-l voi verifica intr-un ibric cu apa sau mai bine il voi schimba cu unul nou. Am vazut pe ebay doua modele de termostat pentru R50, recomanzi unul dintre modele? Radiatorul de racire este curat in exterior, iti da impresia ca este nou. Raman la ideea cu termostatul, am constat la demontarea lui ca avea pe el o mazga usor maronie, mecanicul spunea ca ar fi fost rugina. Poate asta este cauza....ma bucur sa fie doar acest lucru. Voi incerca si partea cu colmatarea radiatorului la demontarea termostatului.

Referitor la ceea ce spunea mecanicul, ''nu crede ca garnitura de chiulasa poate fi cauza''.

Asta este motivul pentru care va cer sfaturi deoarece nici nu as demonta chiulasa si sa constat ca nu asta este cauza si astfel sa umblu la motor, stim cu totii ca un motor desfacut nu mai suna la fel cu unul inchis de fabrica.
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Gabi Iacob scrie:Multumesc Adrian pentru informatii, foarte pretioase. Voi demonta termostatul si-l voi verifica intr-un ibric cu apa sau mai bine il voi schimba cu unul nou. Am vazut pe ebay doua modele de termostat pentru R50, recomanzi unul dintre modele? Radiatorul de racire este curat in exterior, iti da impresia ca este nou. Raman la ideea cu termostatul, am constat la demontarea lui ca avea pe el o mazga usor maronie, mecanicul spunea ca ar fi fost rugina. Poate asta este cauza....ma bucur sa fie doar acest lucru. Voi incerca si partea cu colmatarea radiatorului la demontarea termostatului.

Referitor la ceea ce spunea mecanicul, ''nu crede ca garnitura de chiulasa poate fi cauza''.

Asta este motivul pentru care va cer sfaturi deoarece nici nu as demonta chiulasa si sa constat ca nu asta este cauza si astfel sa umblu la motor, stim cu totii ca un motor desfacut nu mai suna la fel cu unul inchis de fabrica.
Daca probezi termostatul, inainte de al baga in apa, deschidel fortat pana la max.cu o surubelnita sau alta scula sa vezi cat este deschiderea maxima.Daca in firbere nu se deschide la fel de mult atunci este defect.
PS-Un motor desfacut , curatat corect si montat corect dupa 100.000km ar trebui sa mearga si sa sune mai bine ca inainte de demontare asta pentru ca se curata toata zgura de capul pistoanelor ,din galerie de admisie, din camera de ardere din chiulasa,etc.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Ok, nu te contrazic...aste e parerea mea.

Voi incerca sa verific termostatul, sper ca el sa fie vinovat de aceasta problema.

Multumesc,
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Imi poate recomanda cineva o marca anume de termostat?
Pe net am gasit urmatoarele marci:
- ASHIKA
- FACET
- GATES
- JAPANPARTS
- JAPKO
- VALEO
- VEMO
- WAHLER
It’s more fun in a Mini!
Scrie răspuns