Problema incalzire motor

Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Salutare,

Daca ma poate ajuta cineva in legatura cu problema intalnita la un Mini Cooper R50 din 2002 si anume:

Vineri am plecat catre Bucuresti cu noua masina, eram foarte curios s-o vad cum se comporta la drum lung si bineinteles cum merge. Dupa 100km cand am ajuns la Focsani am constatat ca s-a ridicat temperatura la apa, am tras pe dreapta si am asteptat sa se raceasca cu capota ridicata si electro-ventilatorul pornit. Nivelul antigelului era apoape de capacul vasului. Dupa ce s-a racit lichidul mi-am continuat deplasarea fiind cu ochii pe indicatorul de apa. Pana la intrarea in Ramnicul Sarat indicatorul a ramas pe 90 grade, in schimb in oras iar a crescut temperature. Am intrat la un service de dezmembrari (am preferat acesta in locul unui service normal, deoarece acestia au mai demontat piese de pe motor) cu gandul sa scot termostatul, crezand ca s-a blocat si acesta este motivul pentru care imi ridica temperatura. Nu acesta era cauza! Dupa scoaterea termostatului si completarea lichidului de racier, am stat cu motorul pornit la relanti aprox 30 min, timp in care am aerisit instalatia, in tot acest timp indicatorul mi-a aratat 90 gr. Dupa ce am plecat din service, la intrarea in Buzau, iar s-a ridicat temperatura, deja nu mai aveam nici caldura in masina. Am decis sa ma intorc acasa cu o platforma, insa pretul mare m-a facut sa iau decizia sa ma intorc pe roti. Astfel in timpul mersului, temperatura se ridica la 100 grade statea acolo timp de 5-10 min dupa care scadea la 90 gr ramanad asa alte 10-20 minute. Tot asa a facut pe tot parcusul drumului, precizez ca nici nu am mai oprit motorul. Am ajuns in Bacau am parcat masina si am plecat cu alta masina catre Bucuresti. Azi dimineata am verificat lichidul de racire, vasul era gol, am completat cu antigel si am mers prin oras, temperatura apei mi-a indicat 90 grade, insa lichidul a disparut din vas. In baia de ulei nu s-a scurs si nici de curs jos nu a curs.
Daca ma poate ajuta cineva cu informatii privind aceasta problema,ii multumesc anticipat!
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Daca ai scos termostatul ,practic nu mai ai nevoie de aerisire.Cand ramai fara lichid de racire sau ai garnitura de chiulasa arsa,primul simptom este acela de motor la temperatura normala de lucru dar nu ai incalzire in habitaclu(prin calorifer nu mai circula lichid,este mai sus de cat alte piese si se aduna vapori ),dupa care urmeaza dansul ala cu ridicarea temperaturii.Probabil(90% sanse)ai garnitura de chiulasa arsa,chiulasa stramba, chiulasa nestransa sau starnsa gresit de cel care a umblat la motor.Probabil fostul proprietar a ramas candva fara antigel, a remediat pierderea(o garnitura sau furtun )dar a observat ca motorul "fierbe" dupa reparatie.Posibil sa fi inlocuit garnitura de chiulasa dar s-o fi strans-o gresit,sau a starns-o corect dar n-a verificat si planeitatea chiulasei.
Posibil sa fi vandut masina defecta cu buna stiinta .In cazul tau daca nu ai pierderi de antigel-care ar fi cel mai fericit lucru-lichidul de racire se duce pe evacuare, ajunge in capul pistonului.Poti sa faci o proba daca este asa, lasi masina 10-15 ore si scoti bujiile si vezi daca atunci cand dai la cheie ,pe gaura unde se infileteaza arunca oarece antigel.Depinde unde este garnitura de chiulasa stricata,la unele sufla compresie in vasul de expansiune, la altele nu sufla, baga apa in capul pistonului,unele sufla la rece, altele sufla la cald, depinde de felul defectului.
Bafta maxima!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry:
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Multumesc de informatie, maine ma voi duce la service sa vad ce parere-si da si mecanicul si va tin la curent.

Multumesc!
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

A mai schimbat cineva garnitura de chiuloasa si daca da, ce altceva mai trebuie schimbat? Mentionez ca masina are 160.000 km.
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Gabi Iacob scrie:A mai schimbat cineva garnitura de chiuloasa si daca da, ce altceva mai trebuie schimbat? Mentionez ca masina are 160.000 km.
Ar trebui sa schimbi si garnitura de la capac culbutori,de obicei la vechimea asta dupa demontare si remontare curge pe langa capac.Vezi ca garniturile de chiulasa sunt de 2 grosimi.0,65 mmsi 0,95mm.Cea groasa se foloseste daca a fost rectificata chiulasa.Atentie la cuplurile de strangere ,sunt de obicei notate pe ambalajul garniturii,dar de obicei mecanicii au o cheie dinamometrica nasoala si le lipseste ceva la fel de important,adaptorul pentru masurat in grade, un fel de raportor cu care faci strangereea suruburilor nu in Nm ci in grade sexagesimale.Ex. la Cooper stage 1-20Nm,stage 2-40Nm,Stage 3-90gr.Suruburile M8 se strang cu 28Nm.Suruburile de la chiulasa nu trebuiesc inlocuite, cele vechi se pot refolosi.Informatiile sun cele oficiale de la BMW.
Daca mai ai nevoie de informatii si le am,te ajut cu placere.
Dac te misti repede, poate prinzi Black friday la piese. :mrgreen:
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Salutare,

Am fost la service in aceasta dimineata si se pare ca garnitura de chiulasa este arsa.
In urma verificarii programului pt. Mini sugestia celor de la BMW este ca la demontarea distributiei sa se schimbe obligatoriu doua suruburi de la distributie. Chiar este obligatorie schimbarea acestor suruburi?

As mai avea cateva intrebari:
- Stie cineva o marca ok pt. garnituri? ...mai ales pt chiulasa?
- Ceva preturi pentru garnitura?
- Este ok daca le cumpar de pe net?
- Stie cineva un magazine online cu piese auto de calitate?
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Gabi Iacob scrie:Salutare,

Am fost la service in aceasta dimineata si se pare ca garnitura de chiulasa este arsa.
In urma verificarii programului pt. Mini sugestia celor de la BMW este ca la demontarea distributiei sa se schimbe obligatoriu doua suruburi de la distributie. Chiar este obligatorie schimbarea acestor suruburi?

As mai avea cateva intrebari:
- Stie cineva o marca ok pt. garnituri? ...mai ales pt chiulasa?
- Ceva preturi pentru garnitura?
- Este ok daca le cumpar de pe net?
- Stie cineva un magazine online cu piese auto de calitate?
Daca oamenii au zis ca trebuie schimbate, asta inseamna ca programul de service de la BMW spune asta, si de obicei au dreptate,si eu am fost tentat sa fac asta o data(sa nu schimb suruburile la o axa cu came de Skoda desi trebuiau schimbate si m-a costat de 100x pretul suruburilor),deci recomand sa le schimbi.
Brand pentru garnitura Victor Reinz , Elring, Ajusa,in jur de 200Ron.
De ce trebuie sa le iei de pe net,cand sanse mari sa o gasesti pe stoc la orice magazin de piese auto mai rasarit.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Gabi Iacob
Membru nou
Mesaje: 33
Membru din: Joi Sep 26, 2013 9:27 pm
Localitate: Bacau

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de Gabi Iacob »

Am fost cu masina la service si se pare ca nu garnitura de chiulasa era problema ci faptul ca sistemul de racire a prins aer. Mi-a facut aerisire motorul se comporta normal, temperatura la apa ramane la 90 grade, apa in sistem nu dispare iar temperatura de la instalatia de climatizare este pe 22 grade. Am constatat insa ca in momentul in care am modificat temperatura la clima la 18 grade, s-a ridicat iar temperatura la apa,. dand semne de fierbere, dupa ce am revenit la 22 grade s-a reglat si temperatura la motor.
Este posibil sa nu fie aerisita bine instalatia de racire?
Stie cineva cum se poate aerisi in totalitate sistemul de racire?
Este doar aceasta problema sau totusi garnitura de chiulasa este impuscata?
It’s more fun in a Mini!
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de adrian »

Salut,cred ca cei de la service s-au inselat,probabil este garnitura.Dar uite aici procedura oficiala de aerisire la masina ta.Incearca , poate ai noroc:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
io's
Veteran
Mesaje: 1661
Membru din: Mie Feb 10, 2010 5:22 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema incalzire motor

Mesaj de io's »

daca termostatul functioneaza aerisirea se face automat. nu e "reno" 12 (sau dacia 1300)
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"


ACS C30 - gone
D22
for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT
Imagine
Scrie răspuns