Pagina 1 din 3

Mini One SPD

Scris: Mie Iun 12, 2013 6:50 pm
de thezapper
Hello,

Eu sunt Dan. Sunt din Timisoara si sunt posesorul unui Mini One de aprox. 1 an.
Am cumparat masina de proiect, vreau sa scot maxim din ea. :)

Masina este din 2001, Mini One 1.6 90cp.
Dotari minime, clima, casetofon, cd-changer.
A fost lovita in fata si reparata cam prost. Altfel sasiul este drept, motorul merge bine, nu e ruginita ;)

Aici sunt niste poze cu masina cand am luat-o.
552610_10150537290562255_1928535964_n.jpg
538731_10150537291492255_722076928_n.jpg
545166_10150537289732255_473403500_n.jpg
Imediat dupa ce am luat masina i-am facut o revizie completa.
- schimbat toate lichidele din masina cu echivalent Motul
- schimbat bujii Denso Iridium
- curatat motor si injectie
- filtre
- stergatoare
534942_10150544166012255_1463597588_n.jpg
Am "stickerit" masina sa arate mai interesant.
398216_10150543159742255_930659943_n.jpg
532812_10150543158997255_1552817160_n.jpg
Apoi a urmat resoftare si test dyno.
Rezultat: +27cp
540254_10150546573612255_33016188_n.jpg
577666_10150546574627255_171100184_n.jpg
562894_10150553189542255_1133786129_n.jpg

Re: Mini One SPD

Scris: Mie Iun 12, 2013 6:57 pm
de thezapper
Cu niste piese ieftine de pe eBay am instalat computer de bord.
Diagnoza completa, eliminat toate erorile, anulat airbag-uri si centuri.
IMG_1230.JPG
IMG_1239.JPG
Niste roti noi :)
IMG_1228.JPG
Prima problema mai mare: s-a rupt fulia de vibrochen in doua bucati. Am facut una noua din aluminiu. Identica cu cea originala, mult mai usoara, o treime de pret :)
IMG_1322.JPG
Intre timp am mai schimbat:
- brat spate
- treger (era muci)
- radiator apa (lipsea o clema, am vrut sa arata perfect ;) )
- supapa PCV
- placute spate
- capete de bara
- bielete antiruliu
- burduf planetara
- inca o revizie la motor (la 10k km)
- volan sport

Hmmm... Si nu mai tin minte altele.
Dar asteapta in garaj bara fata Aero, bara spate R53, bandouri laterale noi.
Urmeaza curand multe altele :)

Re: Mini One SPD

Scris: Mie Iun 12, 2013 7:42 pm
de cristi o'RAL
bine ai venit!

daca tot o bibilesti atat, nu vrei sa ne-o arati la intalnirea nationala din 28-30 iunie de la moeciu?

Re: Mini One SPD

Scris: Mie Iun 12, 2013 8:37 pm
de thezapper
Nu cred ca pot sa ajung. Dar pot sa incerc :)

Re: Mini One SPD

Scris: Mie Iun 12, 2013 8:45 pm
de cristi o'RAL
nu te tine fulia de aluminiu pana acolo? :P

Re: Mini One SPD

Scris: Joi Iun 13, 2013 6:57 am
de adrian
cristi o'RAL scrie:nu te tine fulia de aluminiu pana acolo? :P
Si eu am un dubiu legat de fulia de aluminiu.Pentru ca arborele cotit atinge 6500rot/min, obligatoriu trebuie echilibrata dinamic.Bara din aluminiu din care se confectioneaza ar trebui sa provina de la un semifabricat forjat,sau Dural(Al+Cu+Si+Mn) tratat termic.In nici un caz un aluminiu turnat simplu.La fuliile din Al se face si un tratament termic de durificare exterioara, in zona de contact a curelei de agregate.
Softul pentru diagnoza este GT1?

Re: Mini One SPD

Scris: Vin Iun 14, 2013 5:57 am
de Luce
Bun venit Dan! :) sa te bucuri de MINI si, vorba lui Cristi, te asteptam la myMINI days :D

Re: Mini One SPD

Scris: Sâm Iun 15, 2013 1:06 am
de thezapper
Fulia tine fara probleme :)
Nu am timp din pacate sa ajung la intalnire. Dar sigur anul viitor ne vedem.

Softul de diagnoza da, este GT1.
Fulia este facuta pe strung electronic, echilibrata.
Si o am pe masina de mai bine de 6 luni, aprox. 20k km. Merge perfect.
Cand ating 20k km se va da jos si se va analiza uzura ei.
Daca totul este ok, intra in productie de serie si se poate cumpara ;)

PS: Nu ai nevoie de tratament pe aluminiu, pentru ca aluminiul este mai tare ca si cauciucul. Asta nu e o problema, in mod sigur. Singura problema care poate aparea este prinderea pe vibrochen. Acolo ai aluminiu pe otel, acolo poate aparea uzura. Daca acolo totul este ok atunci fulia este functionala. Si poti sa te uiti si la alte firme din alte tari care vand fulii de aluminiu, nici una nu are vreun tratament pe partea exterioara care are contact cu cureaua.

Re: Mini One SPD

Scris: Sâm Iun 15, 2013 7:14 am
de adrian
thezapper scrie:Fulia tine fara probleme :)
Nu am timp din pacate sa ajung la intalnire. Dar sigur anul viitor ne vedem.

Softul de diagnoza da, este GT1.
Fulia este facuta pe strung electronic, echilibrata.
Si o am pe masina de mai bine de 6 luni, aprox. 20k km. Merge perfect.
Cand ating 20k km se va da jos si se va analiza uzura ei.
Daca totul este ok, intra in productie de serie si se poate cumpara ;)

PS: Nu ai nevoie de tratament pe aluminiu, pentru ca aluminiul este mai tare ca si cauciucul. Asta nu e o problema, in mod sigur. Singura problema care poate aparea este prinderea pe vibrochen. Acolo ai aluminiu pe otel, acolo poate aparea uzura. Daca acolo totul este ok atunci fulia este functionala. Si poti sa te uiti si la alte firme din alte tari care vand fulii de aluminiu, nici una nu are vreun tratament pe partea exterioara care are contact cu cureaua.
Cauciucul este folosit la modelele mai vechi R50 pentru amortizarea vibratiilor, solutie la care s-a renuntat la R50 dupa iulie 2004 si s-a introdus fulia monobloc din fonta.O fulie de aluminiu are butuc de otel si aluminiu turnat centrifugal,dar nu pentru arborele cotit,asta pentru ca aceasta antreneaza alternatorul, compresorul de clima,etc.si presiunea pe fulie este destul de mare.Nu te supara dar cred ca solutia ta nu este viabila,nu se merita facuta la un motor care atinge 6500U/min.Daca nu rezista, daunele vor fi mult mai mari decat diferenta de pret dintre fulia originala si cea fabricata artizanal.
Eu nu as monta asa ceva la masina mea.Dar iti doresc sa te tina si sa nu ai probleme.
Oricum va apare uzura in zona canalelor V, asta fara dubiu,poti verifica asta cu un sablon facut dupa o fulie originala si compar-o cu profilul fuliei tale dupa 20.000km.

Re: Mini One SPD

Scris: Mie Mar 11, 2015 4:00 pm
de thezapper
Hello. Nu am mai scris de ceva vreme. Intre timp multe upgrade-uri :)
Am schimbat cutia de viteze cu una de Cooper S in 6 viteze, cu tot ce inseamna asta (o gramada de piese).
O data cu cutia am dat jos clima de pe masina cu tot, curea mai scurta.
Dat jos si stergatorul din spate cu motoras cu tot si farurile de ceata.
Am recodat cateva module si am activat viteza pe computerul de bord si multe altele.
Cateva poze:
WP_20141004_20_32_11_Pro.jpg
WP_20141003_17_30_03_Pro.jpg
WP_20141003_17_29_55_Pro.jpg
WP_20140930_17_55_36_Pro.jpg
WP_20140929_19_54_47_Pro.jpg
WP_20140929_19_53_30_Pro.jpg
Daca intereseaza pe cineva sa faca aceasta conversie pot sa scriu detaliat ce a fost nevoie si cum.
Mai sunt o multime de piese in garaj pe care urmeaza sa le montez cat de curand.
Va tin la curent :)