Pagina 1 din 1

Probleme directie - miscare volan sacadata

Scris: Sâm Iun 06, 2020 1:51 pm
de Andrei90
Va salut, cu respect!
Scuze pentru thread-ul nou, dar am tot cautat pe forum si nu stiam unde este locul potrivit sa scriu.
Am un Mini One R50, 11.2001 achizitionat de la un pasionat al marcii in 02.2019. Masina a avut cam toate problemele specifice, fiind rezolvate cu piese originale.
De aproximativ o saptamana a inceput sa imi scartaie usor volanul. Cel putin, acum o saptamana l-am sesizat. Acum 2 zile insa, volanul/directia s-au intarit usor si se misca sacadat. Pe o cursa scurta de 3-4 cm merge perfect, apoi intervin niste “hopuri”.
Am mers cu ea instant la un mecanic si mi-a spus direct ca ar fi pompa de servo. Mentionez ca uleiul de servo este la un nivel ok, pompa se aude cand lucreaza, am testat, reactioneaza instant.
Astazi, am fost la un alt service pentru o noua parere. Dupa ce au urcat masina pe elevator, mi-au spus ca ar fi de vina flansele de la amortizoare, acestea fiind “blocate” (nu mai tin minte exact cum s-a exprimat). Am tras personal de roti, cu masina pe elevator si motorul oprit si miscarea nu era fluenta, simteam aceleasi hopuri ca in volan.
Voiam sa va cer si voua prerea in legatura cu aceasta problema. Vreau sa imi comand piesele flanse, rulmenti si as schimba si uleiul de servo - dar nu vreau sa ma hazardez, poate a mai intampinat cineva problema asta.
Va salut, weekend placut!

Re: Probleme directie - miscare volan sacadata

Scris: Sâm Iun 06, 2020 8:16 pm
de Cristache
Ai coloana de directie ruginita. Se da jos relativ usor cu putina indemanare si nu costa foarte mult sa o reconditionezi.

Re: Probleme directie - miscare volan sacadata

Scris: Lun Iun 08, 2020 7:15 am
de adrian
Flansele de la amortizoare dau acelasi simptom.

Re: Probleme directie - miscare volan sacadata

Scris: Mie Iun 24, 2020 4:40 pm
de Sharpe
Rezolva intai coloana de direcție

Re: Probleme directie - miscare volan sacadata

Scris: Mie Iul 22, 2020 11:05 am
de MiniRC31
Andrei90 scrie: Sâm Iun 06, 2020 1:51 pm Va salut, cu respect!
Scuze pentru thread-ul nou, dar am tot cautat pe forum si nu stiam unde este locul potrivit sa scriu.
Am un Mini One R50, 11.2001 achizitionat de la un pasionat al marcii in 02.2019. Masina a avut cam toate problemele specifice, fiind rezolvate cu piese originale.
De aproximativ o saptamana a inceput sa imi scartaie usor volanul. Cel putin, acum o saptamana l-am sesizat. Acum 2 zile insa, volanul/directia s-au intarit usor si se misca sacadat. Pe o cursa scurta de 3-4 cm merge perfect, apoi intervin niste “hopuri”.
Am mers cu ea instant la un mecanic si mi-a spus direct ca ar fi pompa de servo. Mentionez ca uleiul de servo este la un nivel ok, pompa se aude cand lucreaza, am testat, reactioneaza instant.
Astazi, am fost la un alt service pentru o noua parere. Dupa ce au urcat masina pe elevator, mi-au spus ca ar fi de vina flansele de la amortizoare, acestea fiind “blocate” (nu mai tin minte exact cum s-a exprimat). Am tras personal de roti, cu masina pe elevator si motorul oprit si miscarea nu era fluenta, simteam aceleasi hopuri ca in volan.
Voiam sa va cer si voua prerea in legatura cu aceasta problema. Vreau sa imi comand piesele flanse, rulmenti si as schimba si uleiul de servo - dar nu vreau sa ma hazardez, poate a mai intampinat cineva problema asta.
Va salut, weekend placut!
1. flansele daca sunt varza aceeasi senzatie iti da "de agatare" si de troncaneala, daca ai merge pe strada cubica deja poti auzi asta, nu mai zic ca daca deschizi capota si pui niste poze cu flansele (in capul amortizatorului, iti putem spune conditia lor, de obicei acel capacel NU trebuie sa treaca peste caroseie, semn clar de oboseala a flanselor)

2. pompa ar putea face asta DAR in momentul de "adormire" nu o auzi bazaind, test pe loc deschis portiera, motor pornit, te apleci si tragi de volan stanga dreapta pana la capat (intr-o parte si alta) daca pe toata distanta de parcurgere poma se aude ca depune efort sa impinga rotile atunci nu e de acolo, in cazul in care "doarme" asa sporadic dar reine atunci sunt periile (DAR REPET! cazul asta este FOARTE RAR!)

PS: nu se comanda piese dupa URECHE!!! cauti clar problema si numai atunci actionezi!

EX: punte fata reconstruita total: flanse, amortizoare, bucse, brate directie si alte mici piese costa "doar" piesele in jur de 600 euro.