cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
va intreb pt. ca m-a speriat unul de vulcanizare azi (cand am umflat rotile la 2.5)
(am galme doar pe spate)
(am galme doar pe spate)
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
pai nu e bine deloc... inseamna ca poate ceda pe la galma (mai devreme sau mai tarziu)
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
cel de la vulcanizare mi-a spus ca poate sa dea caucuicul jos sa-mi arate ca e rupt pe interior
- NEAGU LIVIU
- Viteza 6
- Mesaje: 794
- Membru din: Lun Noi 02, 2009 6:48 am
- Localitate: Techirghiol
- Contact:
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
Ti -am zis eu ca e zgomot de la rotile din spate
MINImaniacs
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
destul de periculos..in cel mai bun caz iti cedeaza frumos dar la o groapa sau un damb mai rau poti face explozie la roata...eu am patit pe mircea...la un gropoi
63AGY
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
confirm si eu ca daca are galme plasa sarma este rupta.
sorry
sorry
B 03 MNI
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
nu stiu exact la runflat cat poate sa fie de periculoasa.Eu pot sa iti zic ca am mers cu una din masini cu galma fara sa am runflat mai bine de 10 mii de km fara sa ma nici o problema.Depinde daca este pe striatia cauciucului sau daca este pe lateral.Eu unu am avut pe lateral si am mers mai mult de 3 luni cu cauciucul asa
CT-24-MYN
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
Am mers si eu cam 5.000 km cu o galma pe dreapta spate la run-flat. Nu am avut problema. Oricum, recomandabil este sa schimbi cat se poate de repete cauciucul respectiv...Stef_CT scrie:nu stiu exact la runflat cat poate sa fie de periculoasa.Eu pot sa iti zic ca am mers cu una din masini cu galma fara sa am runflat mai bine de 10 mii de km fara sa ma nici o problema.Depinde daca este pe striatia cauciucului sau daca este pe lateral.Eu unu am avut pe lateral si am mers mai mult de 3 luni cu cauciucul asa
- ToyCooper82
- Moderator
- Mesaje: 1741
- Membru din: Mar Dec 15, 2009 4:34 pm
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
Evitati cu orice pretz gropile daca aveti runflat! anvelopele costa ceva nu gluma in jur de 700-800 ron bucata noi, o spun din propria experienta ca m-a durut sufletul cand a trebuit sa schimb si nu una, ci 2 ca sa pastrez echilibrul dat de linia anvelopei chiar daca sunt aceleasi dimensiuni!
o anvelopa runflat este una din cele mai practice anvelope, nu necesita vulcanizare! au o insertie ca un colac de plastic care permite rularea lui la o pana inca 100 km la o viteza de maxim 80 km/h, dupa care cauciucul se deterioreaza repede si urmeaza singura optiune! schimbarea lui obligatorie!
o anvelopa runflat este una din cele mai practice anvelope, nu necesita vulcanizare! au o insertie ca un colac de plastic care permite rularea lui la o pana inca 100 km la o viteza de maxim 80 km/h, dupa care cauciucul se deterioreaza repede si urmeaza singura optiune! schimbarea lui obligatorie!
MINI Cooper R50,
S exterior
S exterior
- Vali Iovi-Stere
- Site Admin
- Mesaje: 6384
- Membru din: Dum Oct 19, 2008 11:47 pm
- Localitate: Bucuresti-Mangalia
- Contact:
Re: cat de periculoasa e galma la un cauciuc run-flat ?
Eu am schimbat 4 bucati Ce intelegi prin colac de plastic?
RunOnFlat
Tehnologia RunOnFlat asigura rularea chiar si pe timp de iarna.
Constructia patentata a peretului lateral de la anvelopele cu tehnologie RunOnFlat minimizeaza flexarea flancului si desprinderea anvelopei de pe janta.
O anvelopa cu tehnologie RunOnFlat va continua sa ruleze in conditii normale, chiar si la o pierdere totala a presiunii, pe o distanta de 80 km cu o viteza de 80 km/h(am gasit mai multe date legat de nr. de km parcursi!).
Avantajele tehnologiei RunOnFlat:
- Constructia patentata a flancului preia greutatea vehiculului chiar si la o pierdere totala a presiunii din anvelopa.
- Constructia speciala a anvelopei, cu material compozit nou dezvoltat, impiedica distrugerea anvelopei ca urmare a flexarii excesive a flancului.
- Anvelopele RunOnFlat pot fi montate pe orice janta standard (otel sau aliaj) fara a fi necesara flosirea unor scule speciale.
Atentie!
Anvelopele RunOnFlat trebuie montate numai pe autoturismele care sunt echipate cu sisteme de monitorizare a presiunii din anvelope (ex: Dunlop WARNAIR). Distanta maxima de 80 km si viteza de rulare de 80 km/h nu trebuie depasite.
Va rugam sa cititi cu atentie manualul tehnic al autoturismului. Instructiunile unora din producatori auto pot fi diferite de cele Dunlop.
Noua tehnologie Run On Flat, se intemeiaza pe conceptul de pereti consolidati in anvelopa. Daca o anvelopa obisnuita ramane fara presiune, aceasta se naruie sub greutatea masinii, consecintele fiind ca taloanele se desprind de janta si laturile intra in contact cu carosabilul. Aceasta presiune distruge anvelopa in cativa kilometri. Peretii consolidati ai anvelopelor Run On Flat mentin anvelopa la locul ei pe janta si pot suporta greutatea masinii inca 80 kilometri, chiar si cu o fisura sau cu presiune nula.
Anvelopa Run On Flat este o anvelopa de o calitate remarcabila: la nevoie poate functiona cel putin 80 km la o viteza de 80 km/ora cu o presiune foarte slaba sau chiar nula. Deci, chiar cu o pierdere totala de presiune, anvelopa Run On Flat Ii ofera conducatorului auto posibilitatea de a ajunge Intr-un loc sigur pentru a examina anvelopa. De fapt, sistemul Run On Flat functioneaza fara aer atata timp cat un sistem de control al presiunii anvelopelor face parte in mod obligatoriu din sistem, pentru a stabili ca o anvelopa este fisurata si pentru a avertiza soferul despre acest lucru.
VITEZA SI DISTANTA MAXIMA IN CAZ DE PRESIUNE SLABA
Desi anvelopa Run On Flat e conceputa pentru a continua sa ruleze 80 kilometri cu viteza de pana la 80 kilometri pe ora in caz de presiune slaba sau nula, e posibil ca anvelopa sa trebuiasca sa fie inlocuita in intregime dupa o astfel de utilizare extrema. Pentru a prelungi viata anvelopei, va sfatuim sa pastrati pe cat posibil o viteza sub 80 km/ora si sa rulati mai putin de 80 kilometri. Astfel aveti toate sansele ca anvelopa sa poata fi pur si simplu inlocuita. Pentru unele masini, o anvelopa Run On Flat poate fi facuta sa ruleze mai mult de 80 km si cu viteze mai mari de 80 km/ora. Aceasta extensie nu este posibila decat in combinatie cu modele deosebite si daca un sistem de control al presiunii anvelopelor este prezent.
Siguranta crescuta n caz de pana. Mentine controlul vehiculului si reduce riscul de iesire al anvelopei de pe janta la presiune zero. Permite continuarea rularii, in caz de pana, pe o distanta de 80 de km, cu o viteza maxima de 80 km/h. Anvelopa auto-portanta:
- Inovatii flanc: flancuri mai robuste, intarite printr-un amestec specific de cauciuc, pentru a sustine sarcina autoturismului la presiune 0.
- Inovatii in zona talonului: reducerea riscului de dejantare la presiune 0, in comparatie cu o anvelopa standard
- Un senzor de presiune, legat la tabloul de bord, previne soferul in caz de pierdere a presiunii.
Anvelope Run On Flat le gasim pe piata sub diferite nume in functie de producator.
Exemple:
- Bridgestone RFT (Run Flat Tire),
- Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology),
- Firestone RFT (Run Flat Tire),
- Goodyear EMT (Extended Mobility Technology),
- Kumho XRP,
- Michelin ZP (Zero Pressure),
- Pirelli RFT (Run Flat Technology)
- Yokohama Run Flat.
Anvelopele Run On Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 80 km cu o viteza mxima de 80km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia.
Autoturismele fara roata de rezerva sunt dotate uzual cu anvelope Run On Flat.
Sper ca va este de folos cele de mai sus.
RunOnFlat
Tehnologia RunOnFlat asigura rularea chiar si pe timp de iarna.
Constructia patentata a peretului lateral de la anvelopele cu tehnologie RunOnFlat minimizeaza flexarea flancului si desprinderea anvelopei de pe janta.
O anvelopa cu tehnologie RunOnFlat va continua sa ruleze in conditii normale, chiar si la o pierdere totala a presiunii, pe o distanta de 80 km cu o viteza de 80 km/h(am gasit mai multe date legat de nr. de km parcursi!).
Avantajele tehnologiei RunOnFlat:
- Constructia patentata a flancului preia greutatea vehiculului chiar si la o pierdere totala a presiunii din anvelopa.
- Constructia speciala a anvelopei, cu material compozit nou dezvoltat, impiedica distrugerea anvelopei ca urmare a flexarii excesive a flancului.
- Anvelopele RunOnFlat pot fi montate pe orice janta standard (otel sau aliaj) fara a fi necesara flosirea unor scule speciale.
Atentie!
Anvelopele RunOnFlat trebuie montate numai pe autoturismele care sunt echipate cu sisteme de monitorizare a presiunii din anvelope (ex: Dunlop WARNAIR). Distanta maxima de 80 km si viteza de rulare de 80 km/h nu trebuie depasite.
Va rugam sa cititi cu atentie manualul tehnic al autoturismului. Instructiunile unora din producatori auto pot fi diferite de cele Dunlop.
Noua tehnologie Run On Flat, se intemeiaza pe conceptul de pereti consolidati in anvelopa. Daca o anvelopa obisnuita ramane fara presiune, aceasta se naruie sub greutatea masinii, consecintele fiind ca taloanele se desprind de janta si laturile intra in contact cu carosabilul. Aceasta presiune distruge anvelopa in cativa kilometri. Peretii consolidati ai anvelopelor Run On Flat mentin anvelopa la locul ei pe janta si pot suporta greutatea masinii inca 80 kilometri, chiar si cu o fisura sau cu presiune nula.
Anvelopa Run On Flat este o anvelopa de o calitate remarcabila: la nevoie poate functiona cel putin 80 km la o viteza de 80 km/ora cu o presiune foarte slaba sau chiar nula. Deci, chiar cu o pierdere totala de presiune, anvelopa Run On Flat Ii ofera conducatorului auto posibilitatea de a ajunge Intr-un loc sigur pentru a examina anvelopa. De fapt, sistemul Run On Flat functioneaza fara aer atata timp cat un sistem de control al presiunii anvelopelor face parte in mod obligatoriu din sistem, pentru a stabili ca o anvelopa este fisurata si pentru a avertiza soferul despre acest lucru.
VITEZA SI DISTANTA MAXIMA IN CAZ DE PRESIUNE SLABA
Desi anvelopa Run On Flat e conceputa pentru a continua sa ruleze 80 kilometri cu viteza de pana la 80 kilometri pe ora in caz de presiune slaba sau nula, e posibil ca anvelopa sa trebuiasca sa fie inlocuita in intregime dupa o astfel de utilizare extrema. Pentru a prelungi viata anvelopei, va sfatuim sa pastrati pe cat posibil o viteza sub 80 km/ora si sa rulati mai putin de 80 kilometri. Astfel aveti toate sansele ca anvelopa sa poata fi pur si simplu inlocuita. Pentru unele masini, o anvelopa Run On Flat poate fi facuta sa ruleze mai mult de 80 km si cu viteze mai mari de 80 km/ora. Aceasta extensie nu este posibila decat in combinatie cu modele deosebite si daca un sistem de control al presiunii anvelopelor este prezent.
Siguranta crescuta n caz de pana. Mentine controlul vehiculului si reduce riscul de iesire al anvelopei de pe janta la presiune zero. Permite continuarea rularii, in caz de pana, pe o distanta de 80 de km, cu o viteza maxima de 80 km/h. Anvelopa auto-portanta:
- Inovatii flanc: flancuri mai robuste, intarite printr-un amestec specific de cauciuc, pentru a sustine sarcina autoturismului la presiune 0.
- Inovatii in zona talonului: reducerea riscului de dejantare la presiune 0, in comparatie cu o anvelopa standard
- Un senzor de presiune, legat la tabloul de bord, previne soferul in caz de pierdere a presiunii.
Anvelope Run On Flat le gasim pe piata sub diferite nume in functie de producator.
Exemple:
- Bridgestone RFT (Run Flat Tire),
- Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology),
- Firestone RFT (Run Flat Tire),
- Goodyear EMT (Extended Mobility Technology),
- Kumho XRP,
- Michelin ZP (Zero Pressure),
- Pirelli RFT (Run Flat Technology)
- Yokohama Run Flat.
Anvelopele Run On Flat sunt concepute sa poata rula in conditii de securitate cu presiune zero pe o distanta de 80 km cu o viteza mxima de 80km/h. Este obligatoriu ca janta sa aiba instalat un sensor de monitorizare a presiunii astfel incat conducatorul automobilului sa stie exact momentul cand roata a facut pana. Rularea pe o distanta mai mare decat cea stabilita de producator duce inevitabil la distrugerea acesteia.
Autoturismele fara roata de rezerva sunt dotate uzual cu anvelope Run On Flat.
Sper ca va este de folos cele de mai sus.