ATENTIE!!!
informatiile de mai jos au caracter strict informativ si tot ceea ce veti face este pe riscul dvs.
nu imi asum nici o garantie pentru orice dauna produsa autovehiculului dvs. cat si a voi insiva!!! Puneti-va viata prioritara!!!
DECI de aceea va recomand sa va adresati unui specialist/mecanicului dvs de incredere ceea ce face acest lucru zilnic si in siguranta.
(pe acest forum nu cred ca mai este nevoie sa o zic: cu toata inima vi-l recomand pe Sharpe pentru zona Bucuresti si nu numai).
a. Piese necesare:
a.1. filtru ulei - 1buc
a.2. filtru aer - 1buc
a.3. filtru polen - 1 buc (am preferat sa il schimb)
a.4. ulei motor Castrol Edge FST 5W30 Fully Syntetic - 5litri (intra 4.5litri)
a.5. bujii - 1set (4 buc) (am preferat sa le schimb)
a.6. cabluri pentru bujii - 1set (4 buc) (am preferat sa le schimb)
a.7. buson baie ulei (dop) - 1 buc
a.a.Cazul meu (custom): va fi detaliat intr-o alta interventie tot in acest threat - stay close
a.a.8. garnitura baie ulei - 1 buc (am preferat sa o schimb - Victor Reinz)
b. Ustensile necesare pentru schimbul de ulei:
b.1. cheie dinamometrica ( 3/8" 5-110 Nm) - 1 buc
b.2. cheie cu crichet de 3/8" - 1 buc
b.3. tubulara de 13mm (3/8") - pentru dopul/busonul baii de ulei - 1 buc
b.4. adaptor de la 1/2" la 3/8" - 1buc
b.5. tubulara de 36mm (1/2") - pentru capacul filtrului de ulei - 1 buc
b.b. Cazul meu:
b.6. trepied 3T cu cremaliera (up to max.425mm ) - 4 buc
b.7. cric 3T hidraulic (up to max 440mm) - 1 buc
Nota: Siguranta voastra inainte de toate!!!
c.1. Pentru a fluidiza uleiul ce urmeaza a fi scos recomand ca motorul sa fie incalzit.
c.2. Asigurati autovehicolul inainte de a incepe procedurile de revizie (elevator sau trepiede), nimic nu e mai presus decat voi insiva!!
OBS: Deasemeni, rezidurile (precum uleiul) NU il aruncati in canal sau orice alta gura de scurgere, depozitati-l in recipientele ce va raman de la noul ulei si duceti-l centrelor specializate de colectare a acestor produse (Protejati mediul !!!!).
pasii de mai jos fac referire la reperele a.1., a.4., a.7. cat si sectiunea b.*.
Atentie, motorul este incalzit (c.1), deci un echipament adecvat de protectie este indicat (va puteti arde!!!);
- puneti recipientul de colectare ulei in zona dopului baii de ulei si incepeti sa desfaceti acest dop/"surub";
- acest dop se gaseste pe partea din "spate-jos" a baii de ulei pe partea dreapta cum te uiti la motor!! (dupa suportul motorului)
- dopul (a.7) puteti sa il refolositi dar recomandat este sa il schimbati deoarece puteti risca sa aveti pierderi;
- lasati timp sa se scurga tot uleiul;
- in tot acest timp puteti sa interventi pe partea filtrului de ulei, acest lucru se face cu cheia de 36mm + adaptor (b.4+b.5+b.2), filtrul de ulei se afla in spatele motorului pe partea stanga cum va "uitati la motor" !!!!
- dupa ce tot uleiul s-a scurs, puneti NOUL dop si strangeti-l cu o frota de 25Nm setata pe cheia dinamometrica (b.1)
- schimbati garnitura tip inel de pe carcasa filtrului (este venit kit cu acest filtru);
- curatati cu hartie absorbanta uleiul, curatati interiorul carcasei filtrului de ulei inainte de a instala noul filtru de ulei.;
- introduceti filtrul ("inpingeti-l" putin) si puneti carcasa filtrului;
- infiletati carcasa filtrului si strangeti-l cu o forta de 25Nm setata pe cheia dinamometrica (b.1).
- este momentul ca sa puneti noul ulei in motor, puneti 4 litri de ulei dupa care verificati joja apoi adaugati circa 0.5litri verificand joja pana sunteti la limita de sus;
- verificati si interveniti asupra eventualelor scurgeri, curatati din nou daca este necesar zonele unde ati lucrat;
- urcati in masina (cu capota deschisa) dati cheie motorului, in acest caz indicatorul de ulei ar trebui sa stea aprins circa 1-2 secunde apoi sa se inchida;
- cu motorul pornit verificati vizual daca aveti scurgeri si inteventiti (opriti motorul) daca acestea isi fac prezenta (desi, nu ar trebui sa aveti daca ati respectat indicatiile de mai sus);
- scoateti masina la o tura pana ajunge motorul la temperatura normala;
- opriti motorul verificati joja, nivelul uleiului trebuie sa fie in parametri;
- verificati inca odata vizual zonele unde ati intervenit sa nu prezinte scurgeri;
- sperand ca totul a decurs perfect ultimul pas este sa resetati range-ul de service din unicul buton ce se afla pe vitezometrul din consola centrala (R50).
TOTUL merge pe principiul cum desfaci asa pui inapoi!
*asigurati-va ca procedura de revizie decurge in siguranta.
Drumuri bune!