Cooper R50 remap

rama
Membru nou
Mesaje: 20
Membru din: Mie Apr 26, 2017 2:02 am

Re: Cooper R50 remap

Mesaj de rama »

Huh , super raspuns din partea lui Adrian.
Am citit thread-ul si da vad ca sunt cateva aprecieri legate de R50.

Totusi da relanti-ul cu siguranta are de suferit ca la orice motor modificat.

Una peste alta din ceea ce inteleg de la Adrian:

- Nu s-a facut chestia asta la noi pe R53 (unde avand in vedere ca este supraalimentat probabil influenta este mai mare)
- Soft-ul este o chestiune trial and error care probabil manaca mult timp si se poate face numai daca il faci singur (te pricepi, ai cu ce etc) sau ai pe cineva care este dornic sa isi sacrifice timpul pentru masina ta (pt ca nu exista bani care sa justifice efortul)

In concluzie axe nu , pentru ca de cumparat este usor de facut sa mearga decent este alta poveste

Totusi injectoare 550 sunt justificate ? Pe motor stock +15% daca ai injectoarele 550 poti sa faci un tune mai agresiv fara sa risti ca la 7000 rpm sa mergi foarte lean si sa strici motorul ?

Altfel nu vad justificarea. Intreb asta pentru ca vad foarte multi oameni pe forumuri cu injectoare 550 sau 440 si ma intreb de ce . Probabil ca o motivatie exista (duty cycle) pentru ca altfel nu monta fara rost BMW injectoare mai mari pe JCW .

In fine partea mai proasta este ca masina mea (blestamata probabil) s-a stricat din nou la motorasa ca pana nu o vad mergand (sper in viata asta) nu ma pot gandi la injectoare pt ca nu are sens... dar asta este alta poveste.
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Cooper R50 remap

Mesaj de adrian »

Daca montarea injectoarelor marite este insotita de un soft corect atunci se merita.
Nu inteleg de ce zici ca exista pericolul sa mergi in regim lean???In nici un caz, scalarea injectoarelor este testata de ceva vreme si functioneaza perfect.Dar fara ceas AFR nu are rost sa te apuci sa tunezi pe injectoare marite.Pentru ca daca in closed loop poti sa reglezi AFR perfect daca verifici SFT si LFT, pentru open loop nu ai nici un control decat ceasul AFR.Cel putin asa gandesc eu in acest moment modalitatea de a face un soft de putere dar safe.
Pana la injectoare de 380cc, calea de urmat este "batuta",se poate tuna fara ceas de AFR.
Daca treci la injectore de 450cc , 550cc, atunci tunerul trebuie sa "joace in alta liga".Majoritatea americanilor care au facut acest pas au in realitate mari probleme cu motorul, putine persoane in lume stiu sa rescaleze si sa faca un soft modificat corect.Greseala fundamentala este abordarea gresita a propritarului masinii, care cumpara injectoare marite, ax cu came sport,admisie custom, evacuare,intercooler marit,etc, merge la un garaj, le monteaza si apoi cauta un tuner capabil sa-l umple de cai putere-ca asa a citit el pe net, injectoare=40Hp,ax came sport=15Hp, intercooler=7Hp, admisie+evacuare =15Hp, fulie -17%=35Hp, si ii cere tunerului sa scoata pe dyno 260HP .Adica vorba marelui Will"Visul unei nopti de vara"
Tunerul este deja in corzi, um motor cu modificari majore si nu stie pe unde sa mai umble in soft.
Procedura corecta este abordarea pas cu pas, deci fac o modificare de HW, merg la tuner, asta face max .si corect, mai pun un ax came, merg iar la tuner, mai transpira asta nitel si o scoate la capat.
Am discutat cu cativa americani posesori de R53 cu modificari destul de mari la motor , dar nici unul nu a spus ca masina merge bine, toti erau nemultumiti de promisiunile facute de furnizorii de piese custom si realitatea cu care s-au confruntat.In principal nici o firma de tuning nu a reusit un soft de putere si safe.In Europa situatia este putin mai buna dar nu grozava.Stiu asta pentru ca unul din cei mai buni tuneri de benzinare din Europa mi-a trimis un soft pentru injectoare de 640cc, si am lucrat pentru el 2 zile cu 10 treceri pe dyno ca sa putem aduce masina la 270HP.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Cristache
Membru nou
Mesaje: 46
Membru din: Mar Apr 25, 2017 4:52 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Cooper R50 remap

Mesaj de Cristache »

Acum cateva zile m-am intalnit cu dl. Adrian pentru un remap, dupa o zi in care a stat numai pe drumuri si in trafic si bara la bara si probabil nervi, oboseala s-a tinut de cuvant si ne-am intalnit. Desi m-a anuntat de inainte sa nu cred ca o va transforma in cooper s, eu am fost destul de optimist :).
Remapul in sine nu a transformat masina insa a imbunatatit-o destul de mult. Pot spune foarte sincer ca acum merg cu masina doar pentru ca vreau sa o testez si ma bucur ca un copil mic de fiecare data dupa ce se incalzeste motorul. Vorba americanilor "money well spent". Apelati cu incredere. Multumesc dl. Adrian.
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Cooper R50 remap

Mesaj de MiniRC31 »

Cristache scrie:Acum cateva zile m-am intalnit cu dl. Adrian pentru un remap, dupa o zi in care a stat numai pe drumuri si in trafic si bara la bara si probabil nervi, oboseala s-a tinut de cuvant si ne-am intalnit. Desi m-a anuntat de inainte sa nu cred ca o va transforma in cooper s, eu am fost destul de optimist :).
Remapul in sine nu a transformat masina insa a imbunatatit-o destul de mult. Pot spune foarte sincer ca acum merg cu masina doar pentru ca vreau sa o testez si ma bucur ca un copil mic de fiecare data dupa ce se incalzeste motorul. Vorba americanilor "money well spent". Apelati cu incredere. Multumesc dl. Adrian.
:lol: :lol:
presupun ca ai un Mini Cooper nonS sau One... bine ca nu i-ai cerut sa ti-o transforme in Ferrari :lol: :lol: ca nu iesea din prima :D :mrgreen:

iar in alta ordine de idei vorbind despre mine: pot reconfirma faptul ca remmapingul este super ok fara erori, sper totusi sa reusesc sa merg si la un drum mai lung sa vedem si alte plaje de turatie :mrgreen: :ugeek: :shock: :D

...ah si uitam sa mai mentionez, ca tot vad ca una din primele intrebari este: cat consuma, la mine este cam tot pe acolo 13l/100Km dar problema nu e masina ci soferul si traficul :D (mai mult traficul sa ma disculp intr-o oarecare masura), in orice caz am scos si ma putin un 10/100 dar stau "prost cu nervii" asa ca ... :mrgreen: :lol: :lol:
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns