R53 - BBX

Scrie răspuns
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 - BBX

Mesaj de adrian »

Never ever 48-49grade C la iesire!!!!.Retine temperatura de intrare, iti dai seama ce randament pretind ei ca are intercoolerul????
Nici macar in vis!!!!!
Daca ar reduce 50 grade ar fi ceva de vis.Dar practic este imposibil.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
FlopP
Viteza 6
Mesaje: 544
Membru din: Vin Iun 19, 2009 12:51 am
Localitate: Timisoara

Re: R53 - BBX

Mesaj de FlopP »

Astept sa vad ce diferente o sa simti cu intercooler-ul. Si eu vreau sa imi iau un Airtec doar pentru Vara ca sa raceasca putin mai bine aerul care intra. Vara cand e cald afara simt putin cum trace mai lent masina (mai mult ca sigur din cauza temperaturii ridicate) plus ca din cate am inteles pe JCW intercooler-ul stock merge la 110% (deci putin fortat)(te rog Adrian sa ma corectezi daca gresesc). Sunt foarte curios de rezultatele reale ca sa stiu daca merita investitia. Intre timp am achizitionat un OBD2 cu bluetooth sa monitorizez anumiti parametrii (mai mult lichidul de racire) si am obeservat din toamna pana acuma ce diferenta este la intake temp si cum se comporta masina din cauza temperaturii mai scazute, altfel trage si se infige.
Mini Cooper S - John Cooper Works - 2006 (R53)
TM-75-JCW
viewtopic.php?f=11&t=2744

Mini Roadster - John Cooper Works - 2012 (R59)
TM-90-JCW

E-mail: [email protected]
Contact: 0727 887 555
Avatar utilizator
sej
Viteza 1
Mesaje: 57
Membru din: Vin Mar 13, 2015 4:49 pm

Re: R53 - BBX

Mesaj de sej »

Dar jcw nu e putin mai mare ca cel de pe varianta163/170 cp?stiu ca e mai lat cu 2 linii din alea faguri sau cum le zice... o sa fac niste teste inainte si dupa sa vad cum se comporta.
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 - BBX

Mesaj de adrian »

Dragii mei,
daca cei care produc intercoolere aftermarket au ceva cunosrtinte de cum se calculeaza un schimbator de caldura aer- aer, eu ma retrag la Periprava.
Pai de unde studii temeinice de termotehnica,de calcul al schimbului de caldura , densitati, viteze fluid,curgere laminara,contracurent,hysterezis,- de unde dragilor.Pistoale cu apa.Termotehnica a murit in Romania odata cu marele profesor Vsevolod Radcenko.La chinezi (care fac Airtec),chiar si marele profesor Jack Ma s-a lasat de scoala si a nascut Alibaba.com.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
FlopP
Viteza 6
Mesaje: 544
Membru din: Vin Iun 19, 2009 12:51 am
Localitate: Timisoara

Re: R53 - BBX

Mesaj de FlopP »

Adrian, este clar ca toata lumea exagereaza cand fac "testele de comparatie" intre produsul lor si cel stock sau al concurentului de pe piata. Eu doar sunt curios cat este diferenta deoarece vreau sa aduca o mica imbunatatire (sunt si eu constient ca rezultatele nu o sa fie WOW) pe timp de vara cand afara este foarte cald. Sau poate ma reorientez dupa un kit de montare in fata care clar are mai multe beneficii decat cel montat sus cum e la R53.
Mini Cooper S - John Cooper Works - 2006 (R53)
TM-75-JCW
viewtopic.php?f=11&t=2744

Mini Roadster - John Cooper Works - 2012 (R59)
TM-90-JCW

E-mail: [email protected]
Contact: 0727 887 555
Avatar utilizator
sej
Viteza 1
Mesaje: 57
Membru din: Vin Mar 13, 2015 4:49 pm

Re: R53 - BBX

Mesaj de sej »

FlopP scrie:Adrian, este clar ca toata lumea exagereaza cand fac "testele de comparatie" intre produsul lor si cel stock sau al concurentului de pe piata. Eu doar sunt curios cat este diferenta deoarece vreau sa aduca o mica imbunatatire (sunt si eu constient ca rezultatele nu o sa fie WOW) pe timp de vara cand afara este foarte cald. Sau poate ma reorientez dupa un kit de montare in fata care clar are mai multe beneficii decat cel montat sus cum e la R53.
La cel frount mount trebuie sa renunti la insatalatie de aer conditionat ca sa incapa cu bara standard... pe de alta parte se lungeste traseul de la compresor spre intercooler si de la intercooler spre admisie, nu stiu care ar fi efectul real daca tubulatura este mai lunga, doar ma gandesc ce se intampla cu aerul dupa intercooler pe un traseu mai lung pana la admisie... intercoolerul are eficienta mai mare in fata, mai ales ca e si mai departe de motor (caldura motorului), plus ca il bate aerul direct("perpendiculat")
dl. Adrian ar putea sa ne lamureasca... diferenta dintre top mount si front mount a intercoolerului pe r53
Avatar utilizator
sej
Viteza 1
Mesaje: 57
Membru din: Vin Mar 13, 2015 4:49 pm

Re: R53 - BBX

Mesaj de sej »

adrian scrie:Dragii mei,
daca cei care produc intercoolere aftermarket au ceva cunosrtinte de cum se calculeaza un schimbator de caldura aer- aer, eu ma retrag la Periprava.
Pai de unde studii temeinice de termotehnica,de calcul al schimbului de caldura , densitati, viteze fluid,curgere laminara,contracurent,hysterezis,- de unde dragilor.Pistoale cu apa.Termotehnica a murit in Romania odata cu marele profesor Vsevolod Radcenko.La chinezi (care fac Airtec),chiar si marele profesor Jack Ma s-a lasat de scoala si a nascut Alibaba.com.
Nu sunt in masura sa va contrazic, doar ca sunt firme care produc piese upgrade iar acel produs in general ar trebuii sa fie pe bune upgrade altfel cei care isi pregatesc masinile de competitie nu ar cumpara un produs inutil si daca da, s-ar duce zvonul iar acel brand si-ar pierde reputatia. Airtec e produs in anglia, nu am fost acolo in timpul productiei :-) (daca le aduc cu vaporul din china si productia lor consta in a le impacheta, asta nu mai stiu)
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 - BBX

Mesaj de adrian »

Aici un articol mai mult decat interesant despre Intercooler, testare pe GP,GRS, Stock,Airtec, Pro-Alloy,Chargecooler.
http://www.minitorque.com/forum/f24/fin ... ic-194362/
Autorul este un portughez, moderator pe un forum Mini din Portugalia, si mare pasionat Mini.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
sej
Viteza 1
Mesaje: 57
Membru din: Vin Mar 13, 2015 4:49 pm

Re: R53 - BBX

Mesaj de sej »

Sincer sunt diferente de specificatii din ce vad, sunt mai curios acum sa vad ce se intampla dupa ce il montez, bineinteles voi face propiile teste pe strada cu cronometru in aceias zi aceias destul de multe si diverse incat sa pot trage concluzia la sfarsit... desii intr-un final ar fi mult mai simplu... 10 run-uri date cu intercooler ul stock de la 30-200km ...10 run -uri cu airtec... voi putea trage o concluzie clara (de la 30km ca sa evit plecarea mai buna sau mai proasta)
Avatar utilizator
sej
Viteza 1
Mesaje: 57
Membru din: Vin Mar 13, 2015 4:49 pm

Re: R53 - BBX

Mesaj de sej »

Dupa ce am montat piesele masina a mers putin, dupa cativa km o veche problema de misfire pe cilindrul 2 a inceput sa apara din ce in ce mai des, iar de sambata e permanent. Eroarea o aveam de cand am cumparat masina, uneori la pornire (rar)... e ceva pe cilindru probabil( bujii, fise si bobina le-am schimbat)... urmeaza un test de compresie dupa care probabil voi desface motorul
Fişiere ataşate
AE6AE8EC-7EE9-4B5A-8243-A705F04CD705.jpeg
FF47B760-676F-4319-B8D7-4BE8DC63548E.jpeg
A265D801-9DC1-4EBA-9615-508802C26ADA.jpeg
Scrie răspuns