Va cer sfatul cu privire la o problema aparuta recent.
Masina: Mini Cooper Countryman S All4 automata (08.2011)
Pe langa senzorul de temperatura motor (cred ca ala e) curgea putin antigel. Am completat 500 ml la 6 luni. Acceptabil. Am decis sa-l inlocuiesc. L-am inlocuit ieri si de atunci ventilatorul merge pe ultima treapta la maxim. Si in mers si in stationare. Dupa ce opresc motorul mai merge pe viteza maxima cateva minute pana se opreste.
La comanda au fost probleme pentru ca pe ETK nu apare acest senzor, el fiind taiat de acolo de Mini, astfel ca nu poate fi comandat pentru Mini. Serviceul Mini mi-a recomandat sa-l comandam pe cel de pe BMW-uri pe benzina ca e acelasi si ca au rezolvat cu succes aceeasi situatie cu toate celelalte Mini cu aceasta problema. L-am vazut pe cel vechi si pe cel nou si sunt identice.
Nu stiu daca e normal sa porneasca ventilatorul mereu la viteza asta.
Cand motorul e rece nu porneste, dupa ce se incalzeste porneste pe treapta 1 si apoi pe 2(maxim) si de acolo nu-l mai scoti. Am incercat chestia asta fara AC(cu AC am vazut ca e normal). Cu AC sau fara AC vad ca nu schimba cu nimic toata treaba.
Inainte sa schimb acest senzor, nu aveam aceasta problema. Mi se recomanda sa schimbam cu un senzor nou (poate e defect cel pus pe masina - desi pe tester pe idle cu motor cald vede temperatura la ~110 grade si porneste, ulterior il scade la 108 il opreste apoi imediat creste iar peste 110 si iar porneste). Daca face tot la fel, mi se recomanda schimbarea termostatului. Desi va repet, pana la schimbarea acestui senzor nu erau probleme. Ulterior am citit si :
Problem:Engine overheats quickly while idling or driving:
Solution:Check the thermostat's operation as it could be closed shut or damaged internally. Check water pump operation. Water pump internal impeller failure will cause a decreased amount of coolant flow. Check for a cracked cylinder head gasket allowing water to pass throuh to the combustion chamber into the engine oil. Check for water in the oil. (white or grey milky fluid) Check for air trapped in the coolant system causing improper function of the thermostat. [color=#FF0000]Bleeding of the cooling system may be neccessary for proper thermostat function[/color].
Am citit si am vazut ca se dadeau gauri mici sa curga cate putin antigel si asta tinea cumva sub control incalzirea. Mi-e sa nu fi fost si la mine asta.