Mini Electric

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 640
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 »

Masina goala are 1732 Kg, sa zicem cu 2 pasageri ajunge la 1900 kg, nu o sa fie niciodata la 2100 kg in cazul meu. Motorul pe benzina are o putere de 63Kw si antreneaza un generator electric sincron de 54 Kw si acesta genereaza tensiune alternativa triafzata de 300V pentru motorul de 111kw care cupleza transmisia. Aici este avantajul si consumul redus de benzina. Motorul pe benzina nu lucreza cu tractiunea mecanica, el antreneaza un generator. Rezervorul are o capacitate de 35 l si o autonomie de 550 km cand se merge pe benzina, bateriile descarcate, 6,5%(verificat pe exterior oras) este un consum bun pentru 1900 kg. Masina este gandita cand ai drum lung, de ex peste 500 km, cand treci prin orase, trafic aglomerat, cuplezi electric-baterie, cand iesi din oras, cuplezi-HOLD, motor benzina. Pentru traseu de pana la 80km ( job), mergi numai electric si seara la priza 230V incarcare, iar motorul pe benzina poate porni odata pe luna, depinde de iesiri. Cu masina asta se scapa de frica ca ramai fara baterie pe drum, ca nu ai statii de incarcare in drumul tau, etc. Cand o se ne permitem TESLA 3 la 53.000 euro cu autonomie 500 km, mai dureza :) Este scumpa pentru ca are si o tehnologie complicata, dar si dotari bune, piele full interior, navigatie, camera video, etc
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini Electric

Mesaj de adrian »

OK, astea sunt date teoretice, chiar daca nu inteleg cum am o putere de iesire la un motor pe benzina de 63KW care antreneaza un generator de 54KW-pana aici totul este corect,si generez tensiune pentru un motor electric de 111KW,lucru valabil doar daca pentru acest motor electric nu furnizez decat o mica parte din puterea lui maxima,deci daca furnizez sa presupunem 85% din puterea generatorului ajung la o putere maxima la motorul electric de 45KW in regim de motor termic utilizat,deci mai exact 62CP-65CP cu care sa pun in miscare o masina de 1900kg.Nu mai socotesc aici pierderile prin transmisia mecanica,care indiferent de cat de performanta este transmisia sunt undeva de peste 10%.
Sunt convins ca acei 62-65 CP pe o masina de 1900kg fac ca dinamica masinii in regim de motor termic sa fie destul de modesta,avand in vedere performanta de 42Kg/KW, cifra mult inferioara unor autoturisme de generatia 1960 ca Pobeda, Volga,Moskvich,Skoda 440, care au intre 27Kg/KW -33KG/KW.
R56 Cooper are cam 12Kg/KW
Sau poate gresesc eu la calcule simple??
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 640
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 »

Pe formula generala lasand la o parte coeficienti, puterea electrica generata de catre generatorul sincron( 54Kw) este P=U x I, tensiunea pe care o asigura pentru motorul sincron este de 300V c.a, acesta valoare este obligatoriu asigurata. Practic valoarea curentului este maximum 180 A ( 54.000 W : 300V). Motorul electric de 111Kw care antreneaza transmisia, consuma un maxim de curent ( 111.000W : 300V) de 370A. Dar, dupa cum se vede, motorul de 111kw lucreaza cu 50% din curent(180A), in regim normal, 50% PUTERE, cu viteze AUTO de pana la 100km/h, are asigurata tensiunea de 300V, iar invertorul modifica viteza motorului prin modificarea frecventei tensiunii trifazate. Dar, generatorul nu va putea niciodata sa asigure singur un curent de 370A, ex. cand vreau un demaraj rapid. Numai ca in regimul de Extended Range( cand motorul pe benzina functioneza) daca vreau un demaraj rapid-apas maxim pe acceleratie, generatorul trece si el in regim de motor si impreuna cu motorul de 111kw se alimenteaza din acumulatorul de 355 V( am spus inainte ca se pastreaza o capacitate de rezerva de 20%) si asigura un demaraj rapid. La fel, cand Ampera este in modul ELECTRIC, motorul de 111Kw consuma din acumulator, generatorul de 54kW este pasiv, dar daca se apasa pe acceleratie brusc sau pt viteze peste 110 km, intra si generatorul care acum devine motor, ambele consuma din accumulator. Practic, daca sunt pe electric si apas maxim pe acceleratie ar insemna ca intra in lucru doua motoare electrice, 111Kw + 54 kW=165 Kw. Daca iau in calcul plaja de energie activa de baterie care este de 11Kwh, inseamna 11kWh : 165 Kw = 0,066 ore adica maxim 4 minute. In 4 minute am golit acumulatorul ( viteza maxima pe o poate atinge Ampera este de 160 km/h).
Dupa aceea intra Extended Range, motor pe benzina+ generator.
De remarcat ca ambele motoare lucreaza ca motor si generator, pentru ca si motorul de 111kw devine generator la reducerea vitezei/ franare (franare recuperativa) si incarca acumulatorul. Motorul pe benzina nu are electromotor, el este pornit de catre generatorul/motorul de 54 Kw cu care este cuplat printr-un ambreiaj hydraulic comandat de modulul powertrain 2. Avantajul motorului PMSM ( motor sincron cu magnet permanent in rotor) este ca are un CUPLU constant la diferite viteze, pe cand motorul clasic benzina/motorina, cuplul depinde de viteza. La masinile electrice, instant la apasare pe acceleratie se dezvolta cuplu maxim. In plus, randamentul unui PMSM este 93-94%, pe cand la cel mai avansat motor pe motorina nu trece de 43%.
Fişiere ataşate
mas.png
Torque_IPM.png
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 783
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Mini Electric

Mesaj de MiniRC31 »

nu stiu daca mai e acelasi feeling sa nu iti bubuie vreo 2 pistoane intre craci si sa folosesti liftul pentu a te deplasa pe orizontala...... bleah ... o sa iau o trotineta electirca :lol: :lol: :lol: :lol:
Drive safe and keep the wheels down

Scrie răspuns