Pagina 3 din 4

Re: Mini Electric

Scris: Vin Iun 28, 2019 8:53 pm
de dedant68
Pe 9 IULIE a.c, se prezinta Mini Electric care va fi lansat in productie incepand cu luna noiembrie 2019 la uzina Oxford din UK. Comenzile pentru varianta EV se pot face, in prima faza, numai din Germania, Franta, Olanda, Suedia si Norvegia. Varianta este denumita Mini Cooper SE, autonomie 320 km si echipare cu motorul electric de 135 KW utifizat pe BMW I3S.

Re: Mini Electric

Scris: Mie Iul 10, 2019 9:33 pm
de dcmilitaru
La Goodwood

Re: Mini Electric

Scris: Joi Iul 11, 2019 10:18 pm
de dedant68
Pretul este de 24.400 lire fara aditionale/ pret standard.
Actionare cu motor de curent alternativ sincron cu putere de 184 CP (fara pierderi), cuplu de 270 Nm si puterea acumulatorilor de 32,6 Kw. La o statie de incarcare rapida de 50Kw, acumulatorul se incarca in 35 min pana la 80% din capacitate.

Re: Mini Electric

Scris: Vin Noi 08, 2019 6:42 pm
de dedant68
Sistemul de infotainment ofera un afisaj de 6,5 inchi care vine cu navigare, Bluetooth si Apple Car Play. La interior, exista climatizare automata si scaune frontale incalzite, faruri LED si oglinzi incalzite.

Re: Mini Electric

Scris: Sâm Dec 28, 2019 5:51 pm
de dedant68
Ma despart de Mini ;)
Am trecut la auto electric cu autonomie extinsa(EREV) Opel Ampera

Re: Mini Electric

Scris: Dum Dec 29, 2019 10:31 pm
de adrian
Din lac in puţ.

Re: Mini Electric

Scris: Dum Dec 29, 2019 10:37 pm
de dedant68
De ce :)
O treaba este valabila, am simtit-o si eu, chiar daca nu am crezut asa de mult cand am auzit ;)
Cine a condus macar 1 ora un automobil electric, va face tot posibilul ca sa-si cumpere unul :!:
Cine a avut un automobil electric, urmatorul auto achizitionat ca fi tot unul ELECTRIC :)
Ampera are propulsie permanent electrica, autonomia acumulatorului este de 80 km, mult peste ce imi trebuie zi de zi. Asa a si fost gandit in SUA, 80% din joburi in Europa sunt in limita a 80 km. Dupa descarcarea acumulatorului, un motor pe benzina antreneaza un generator care la randul sau alimenteaza un motor sincron cu magneti permanenti de 111kw. Autonomie in continuare inca 500 km. Motorul pe benzina nu incarca acumulatorul, acumulatorul se incarca numai de la sursa de 230V c.a. Acumulator de 16,5 Kw si 355 V, invertor trifazat pentru tensiunile trifazate din statoarele motoarelor electrice si pompa de fluid/ulei - transmisia automata.
Se incarca acasa, dureaza 6 ore. Nu este hibrid, este o tehnologie total diferita fata de hybrid. Acest Ampera in Olanda, de unde l-am adus,
a fost inscris ca Automobil Electric cu Autonomie Extinsa, asa este produs si de General Motors in SUA, dar vandut de Opel pt Europa, o sa vad la RAR cum o sa-l recunoasca ;) . Sunt putine in RO, cred ca in jur de 30 buc, nu exista personal specializat prin service. Tehnologie putin mai complicata, doua motoare/generatoare electrice pentru ca au functie dubla, un invertor cu doua powertrain module si inca trei module auxiliare, 3 sisteme independente de racire/ incalzire motor benzina, acumulator si invertor) si un alt acumulator de 12V pentru comanda auxiliare si energizare sistem electronic. Oricum tehnologia de pe ea este captivanta :D

Re: Mini Electric

Scris: Lun Dec 30, 2019 9:30 am
de adrian
Vad ca fata de BMWi3 castiga la aproape toate capitolele ,ce ma pune pe ganduri este tehnologia complicata(captivanta???) si lipsa unui service autorizat in Romania.
Pretul unuia second hand de 5 ani vechime este in jur de 30% din pretul masinii noi,in timp ce un Opel Astra la aceeasi vechime este de aproximativ 40-50% din pretul masinii noi.Asta in Germania, unde nemtii se pare ca nu sunt mari fani EV.Pe de alta parte nemtii chiar se pricep la masini, stiu sa le faca si stiu si ce sa cumpere.

Re: Mini Electric

Scris: Lun Dec 30, 2019 12:39 pm
de dedant68
In principiu masina este ok, are feedback bun pe site-uri din Germania si UK. Motoarele electrice sunt durabile, practic eu nu am vazut pana acum pe site-uri de EV niciun motor electric defect, mai apar probele mic pe electric, dar o sa le rezolv la domiciliu....piesele vor fi scumpe pentru ca toate vin din SUA :) uzura pe tractiune este impartita intre motorul pe benzina si electric, dar 80 % masina va circula pe electric. Acumulatorul Li-Ion este bine gandit, este sectorizat in celule/module serie si paralel si se pot schimba module din el la nevoie. Are plaja de incarcare si descarcare limitata, adica se incarca maxim 85% si se descarca pana la 20% din capacitate(capacitate de protectie) deci puterea activa mai ramane in jur de 11kW. In felul acesta acumulatorul Li-Ion se poate duce pana la 300.000 km ( sunt proprietari care au ajuns aici). Masina noua a costat 43.000 euro, nu prea a avut succes in Europa pe pretul acesta, in Olanda statul a acordat la Ampera subventii de 40% din valoarea ei, de aceea acolo sunt cele mai multe si sunt bine intretinute. General Motors asigura garantie la acumulator 160.000 km sau 8 ani. Ampera a fost masina anului in 2012 in Europa! Varianta lui Ampera in SUA este Chevrolet Volt, sunt identice ca tehnologie, difera partea frontala, Ampera are ceva mai sic ;)

Re: Mini Electric

Scris: Mie Ian 01, 2020 5:43 pm
de adrian
Ca inginer de profesie, mi se pare ca solutia de a propulsa o masina de peste 2100kg cu ajutorul unui motor de 1400cc atunci cand bateria ajunge la un nivel scazut nu este cea mai eleganta, -ca sa ma exprim politicos-,autonomia electrica modesta va face ca multi km sa fie parcursi cu ajutorul motorului pe benzina,motor modest ,care atunci cand lucreaza la capacitate maxima va consuma destul de multa benzina ca sa puna in miscare o masina de peste 2 tone.Poate si asta este motivul pentru care acest model nu a prins foarte tare in Europa.Parerea mea este ca in America a avut mai multi clienti,atunci cand masina a fost lansata era "trendy" sa te afisezi cu un autoturism hibrid,multe vedete de la Hollywood conduceau in acea vreme Toyota Prius,vezi Leonardo di Caprio,Sting,Cameron Diaz, etc.si cunoscand spiritul imitativ al generatiei actuale,multi altii au achizitionat acest gen de automobile,aparute la data la care performantele acumulatoarelor erau relativ modeste, cele performante avand la acea data un pret prohibitiv.
Eu nu critic, este clar ca masina are inglobata foarte multa tehnologie moderna,ca este bine facuta,este foarte bine ca este facuta in America-avand in vedere contraperformantele obtinute de Opel in Europa in ultimii 15 ani.Pacat de autonomia electrica limitata si lipsa unui service dedicat in Romania.
Probabil ca este o masina utila, dar doar daca este insotita de a doua masina propulsata de un motor termic pentru deplasari mai lungi.