Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

Salutare! Eu sunt Andrei din Iasi. De curand am achizitionat (de fapt sotia ) un Mini Cooper din 2004 cutie automata cu motor 1.6 benzina. Masina a fost cumparata de sotie, insotita de o prietena (mai cunoscatoare in ale masinilor :? ) dintr un oras apropiat de Iasi cu pretul de 2900 euro. La prima vedere masina are cam toate dotarile, inclusiv navigatie, si km releativ putini (150000). Precizez ca eu nu as fi cumparat masina daca mergeam si eu. Povestea a inceput asa:
Prima impresie care am avut o cand am urcat in ea...fara sa o pornesc :o masina obosita (fara sa vreau o compar cu ceea ce conduc eu...un 318D cutie automata din 2011). Apoi mergand cu ea, uitandu-ma in jurul ei si fiind atent la detaliile din interior am constatat:
1. Sigla de Mini de la airbag de la volan stramba ( pot schimba doar acea emblema fara a schimba si airbag ul?)
2.Geamul de la sofer coboara insa cand vrei sa il ridici mai mult de un cm nu urca (voi incerca sa chestia cu pumnul, voi curata motorasul si voi unge macaraua)
3.Cand pleci de pe loc...se blocheaza portierele.Daca opresti si apesi butonul care deblocheaza portierele...cea din dreapta nu se deblocheaza...deci trebuie sa te intinzi tu sa o deschizi din interior sa poata intra urca cineva...vreo idee?)
4.Are senzori de parcare pe spate..noroc ca i-am vazut in bara din spate ca altfel nici nu stiam...nu apare nimic pe navigatie, nu se aude nimic. Insa am citit aici ca ar trebui sa ma uit si la lumina de marsalier daca se aprinde si sa verific siguranta. Daca aveti alte idei care pot fi de ajutor..
5. In mers spuneai ca se transforma...o trancaneala de te durea mintea. Schimbat in service amortizoare, bielete, bucse, placute frana, lichid frana etc si a costat totul 2100 Ron. Acum masina se si opreste cand apesi frana si nu mai trancane. Insa am vrut sa ajung in alta parte...masina plina de ulei. Sincer nu am mai avut bani sa spun alora din service sa se uite ce ar putea fi...insa am vazut la recipeintul negru (banuiesc ca e de la servodirectie) ca e plin de ulei...inclusiv furtunele care sunt conectate la butoiasul negru. Ciudat ca am gasit in portbagaj un recipeint cu ulei de servodirectie...deci pierde pe undeva. Dupa ce opresc motorul pompa pare ca functioneaza. Desi volanul merge cam greu...as fi vrut sa compar cu un alt Mini dar nu am posibilitatea. Sincer eu m-am gandit sa o spal acolo unde e murdara cu ulei cu spuma activa si poate constat pe unde sunt acele pierderi. Plus nu am reusit sa imi dau seama daca nivelul la uleiul de servo e bun. Am scos busonul...e doar un capac...iar butoiasul nu are semn de min sau max
6. Fusta de la spoilerul din fata este sarita din clemele alea care sunt rupte de fapt...ma gandeam sa lipess fusta de spoiler cu un silicon negru
7. Nu mai venea lichidul de spalare la luneta...am desfundat eu acea gaurica...si normal ca haionul e ruginit tot pe interior
Va rog daca ma puteti ajuta cu idei pentru fiecare problema pentru ca deja am depasit cu mult bugetul pentru aceasta masina. Am garaj incalzit la serviciu...chef de treaba...insa imi lipsesc informatiile :D
AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

Am uitat! In portbagaj am gasit cric si cheie dar...roata de rezerva unde e? :shock:
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de adrian »

Roata nu e!!!!(nu are din fabrica)
Scrii frumos , cursiv,legat, o placere sa citesti.Din pacate multe belele, si ai facut greseala capitala, sa o lasi pe doamna sa cumpere masina.Sincer incearca sa o revinzi.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de dedant68 »

Salut,
Nu esti singurul care cumpara un Mini cu probleme :) Practic, 90% din cele cumparate la regim de 'second hand" au probleme, si unele sunt grave..Eu l-am luat pe 30 oct. anul acesta, si de atunci si pana in prezent, in fiecare zi mai "fac' ceva la el, sau mai cumpar cate ceva..si lista este lunga :o . Am in plan sa-l fac ca in fabrica si in parametrii :D ...investitie/bani, nu mai spus, dar cine este pasionat de MINI, pune in primul rand suflet, dar si ramane cu cardul gol :lol:
1. Prima investitie pe care trebuie sa o faci, este schimbul de ulei la motor si cutie, nu am vazut in descrierea ta, sau nu ai scris.. Alege un ulei bun de 'brand' cunoscut, nu CASTROL la bidon de PVC, daca totusi doresti CASTROL, ia-l la cutie metalica_Germany. Recomandarea_RED LINE, ulei SUA, calitate maxima, si interval schimb 10.000 km pentru MINI. Sau Liqui Moly , Motorex , toate 5w30
2. Mini este o masina recunoscuta pentru PIERDERI DE ULEI, si pierde peste tot la Generatia I si ceva la Generatia II, pana in 2008. Verifica: capac baie ulei, capac filtru ulei, corp filtru ulei, capac axe cu came, traductor ulei, etc. Urcata pe rampa/elevator, jos scutul si sters bine cu carpe de bumbac si solutie degresat motor partea inferioara a motorului si partea superioara, pornit motor si cu lampa de lucru, identifici atat pe jos, dar si vizualizare la partea inferioara toate punctele pe unde pierde. Apoi, lista si repere+service ;)
3. Atentie la nivel ulei in motor !! Motorul poate sa piarda ulei, dar poate sa si consume, practi verifica uleiul la 2-3 zile, si completeaza la un nivel peste linia mediana dintre MIN si MAX de pe joja.
4. Mini sunt cumparate de FEMEI, dar se INTRETIN de catre barbati :D , nu lasa masina numai pe mana doamnei, implica-te cu suflet, dar si "financiar" :lol:, asta la inceput, pana o aduci in parametrii.
5.Verifica contactele din circuitele electrice aminitie mai sus, curatat, verifica continuitatea si prezenta tensiunii electrice cu un multimetru.
6. Descarca service manual pentru tipul tau de Mini si urmareste rezolvarile din manual( valori, parametrii, mod de lucru, etc.), daca nu reusesti, apeleza la un mecanic de pe forum care este mai aproape de tine.
7. Nu ai roata de rezerva, asa cum a precizat si Adrian, vezi daca ai anvelope 'run flat', daca nu, atunci ai nevoie de pachetul de interventie pentru pana( compresor+solutie)= 200 lei.
Nu ti-am scris in ordinea postata de tine, dar poate iti sunt de folos recomnadarile... :)
Spor la lucru :D
Imagine Imagine Imagine
AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

dedant68 scrie:Salut,
Nu esti singurul care cumpara un Mini cu probleme :) Practic, 90% din cele cumparate la regim de 'second hand" au probleme, si unele sunt grave..Eu l-am luat pe 30 oct. anul acesta, si de atunci si pana in prezent, in fiecare zi mai "fac' ceva la el, sau mai cumpar cate ceva..si lista este lunga :o . Am in plan sa-l fac ca in fabrica si in parametrii :D ...investitie/bani, nu mai spus, dar cine este pasionat de MINI, pune in primul rand suflet, dar si ramane cu cardul gol :lol:
1. Prima investitie pe care trebuie sa o faci, este schimbul de ulei la motor si cutie, nu am vazut in descrierea ta, sau nu ai scris.. Alege un ulei bun de 'brand' cunoscut, nu CASTROL la bidon de PVC, daca totusi doresti CASTROL, ia-l la cutie metalica_Germany. Recomandarea_RED LINE, ulei SUA, calitate maxima, si interval schimb 10.000 km pentru MINI. Sau Liqui Moly , Motorex , toate 5w30
2. Mini este o masina recunoscuta pentru PIERDERI DE ULEI, si pierde peste tot la Generatia I si ceva la Generatia II, pana in 2008. Verifica: capac baie ulei, capac filtru ulei, corp filtru ulei, capac axe cu came, traductor ulei, etc. Urcata pe rampa/elevator, jos scutul si sters bine cu carpe de bumbac si solutie degresat motor partea inferioara a motorului si partea superioara, pornit motor si cu lampa de lucru, identifici atat pe jos, dar si vizualizare la partea inferioara toate punctele pe unde pierde. Apoi, lista si repere+service ;)
3. Atentie la nivel ulei in motor !! Motorul poate sa piarda ulei, dar poate sa si consume, practi verifica uleiul la 2-3 zile, si completeaza la un nivel peste linia mediana dintre MIN si MAX de pe joja.
4. Mini sunt cumparate de FEMEI, dar se INTRETIN de catre barbati :D , nu lasa masina numai pe mana doamnei, implica-te cu suflet, dar si "financiar" :lol:, asta la inceput, pana o aduci in parametrii.
5.Verifica contactele din circuitele electrice aminitie mai sus, curatat, verifica continuitatea si prezenta tensiunii electrice cu un multimetru.
6. Descarca service manual pentru tipul tau de Mini si urmareste rezolvarile din manual( valori, parametrii, mod de lucru, etc.), daca nu reusesti, apeleza la un mecanic de pe forum care este mai aproape de tine.
7. Nu ai roata de rezerva, asa cum a precizat si Adrian, vezi daca ai anvelope 'run flat', daca nu, atunci ai nevoie de pachetul de interventie pentru pana( compresor+solutie)= 200 lei.
Nu ti-am scris in ordinea postata de tine, dar poate iti sunt de folos recomnadarile... :)
Spor la lucru :D
Am schimbat deja filtrele si uleiul. Acestia sunt alti bani...nu am mai amintit deoarece este o operatiune de baza atunci cand achizitionezi o masina la mana a doua. Ca ulei folosesc Motul sau Aral ...recomandare de la baietii proprietari de bmw care participa la curse. Nu stiu care ulei e mai bun...nu am certitudinea ca cineva poate garanta ca un anumit ulei de la noi nu este contrafacut. Sincer sa fiu nu imi permit sa investesc intr-o masina la nesfarsit cand ea valoareaza 3000 euro indiferent de ceea ce ii faci. Voi incerca sa remediez cu un cost cat mai mic defectiunile mari...la cele mici imi voi baga eu urechile si voi incerca sa o vand sa imi recopar banii. Intr adevar este genul de masina care atrage atentia atunci cand o vezi pe strada...nu se potriveste oricui insa la fel de cert e si faptul ca experienta mea cu Mini este neplacuta. Sun fan Bmw (bmw in care nu se scuipa seminte si se asculta manele) si indirect si fan Mini. Insa sunt un simplu bugetar si incerc sa achizitionez obiecte/lucruri de calitate care nu isi pierd usor valoarea. Insa aceasta masina (si ma refer in special la a sotiei) nu merita investitia pentru ca este obosita din toate punctele de vedere, (doar moral nu), iar faptul ca este de provenienta Italiana iar anteriorul proprietar a fost o domnisoara de 20 ani nu ma incurajeaza sa cheltui :D
AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

adrian scrie:Roata nu e!!!!(nu are din fabrica)
Scrii frumos , cursiv,legat, o placere sa citesti.Din pacate multe belele, si ai facut greseala capitala, sa o lasi pe doamna sa cumpere masina.Sincer incearca sa o revinzi.
Intr-adevar pare a fi cea mai buna solutie in momentul de fata
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de dedant68 »

Dupa ce o sa fie pusa la punct, o sa-ti para rau sa o vinzi. La vanzare, cumparatorul nu tine cont de investitiile facute, considera ca a fost datoria ta :( Am vandut o masina in urma cu o luna si i-am pus in brate cumparatorului dosarul cu facturile pieselor cumparate pe parcursul anilor, reparatiile le-am efectuat eu in atelierul meu. Practic nici nu s-a uitat in dosar, conversatia lui era centrata pe negocierea de pret. Mini Cooper este un auto care are un segment redus de cumparatori, chiar foarte redus, din pacate :(
Imagine Imagine Imagine
AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

dedant68 scrie:Dupa ce o sa fie pusa la punct, o sa-ti para rau sa o vinzi. La vanzare, cumparatorul nu tine cont de investitiile facute, considera ca a fost datoria ta :( Am vandut o masina in urma cu o luna si i-am pus in brate cumparatorului dosarul cu facturile pieselor cumparate pe parcursul anilor, reparatiile le-am efectuat eu in atelierul meu. Practic nici nu s-a uitat in dosar, conversatia lui era centrata pe negocierea de pret. Mini Cooper este un auto care are un segment redus de cumparatori, chiar foarte redus, din pacate :(
Intrebare? Daca unul din senzorii de parcare e defect nu functioneaza tot sistemul? La mine initial nici nu stiam ca are senzori de parcare pe spate pana nu i-am vazut. Am verificat siguranta si era arsa. Dupa ce am schimbat o cand bag in marsalier se aude un sunet timp de cateva secunde si atat. Am pus mana pe senzori si doar 2 bazaie, ceilalti doi morti (sau nu mai fac contact). E normal sa nu functioneze tot sistemul?
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de dedant68 »

Fiecare senzor functioneaza independent. La fel si lampile de marsarier care nu au legatura cu circuitul senzorilor de parcare.
De cele mai multe ori conexiunile la intrare in senzor sunt cordate/oxidate si necesita curatare si verificare. Poti verifica si circuitele de la fiecare senzor astfel:
- conectezi contactul masinii ON(cheia in contact) dar nu pornesti motorul!!;
-introduci maneta in marsarier;
-scoti conectorul de la senzorul care nu functioneaza si masori tensiunea cu un voltmetru. Daca nu ai tensiune, sunt probleme in circuit, daca este tensiune electrica, problema este in contacte, sau sezor defect(se schimba);
Bafta :)
Imagine Imagine Imagine
AndreiIasi
Membru nou
Mesaje: 28
Membru din: Lun Dec 25, 2017 11:59 am

Re: Nou proprietar de Mini...cu multe probleme

Mesaj de AndreiIasi »

dedant68 scrie:Fiecare senzor functioneaza independent. La fel si lampile de marsarier care nu au legatura cu circuitul senzorilor de parcare.
De cele mai multe ori conexiunile la intrare in senzor sunt cordate/oxidate si necesita curatare si verificare. Poti verifica si circuitele de la fiecare senzor astfel:
- conectezi contactul masinii ON(cheia in contact) dar nu pornesti motorul!!;
-introduci maneta in marsarier;
-scoti conectorul de la senzorul care nu functioneaza si masori tensiunea cu un voltmetru. Daca nu ai tensiune, sunt probleme in circuit, daca este tensiune electrica, problema este in contacte, sau sezor defect(se schimba);
Bafta :)
Sa fiu sincer nu pricep deloc acel voltmetru, desi am. Deci cu masuratul mai greu. Insa voi da cu spray de contacte si voi verifica circuitul cu un senzor care stiu sigur ca functioneaza. Insa nelamurirea mea este : daca fiecare senzor functioneaza independent de ce atunci cand in fata celor care functioneaza (bazaie si se simte cum tremura putin cand pui degetul) exista un obstacol nu se intampla nimic? Nu scot nici un sunet?
Scrie răspuns