R53 sau R56 ?

rama
Membru nou
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 26, 2017 2:02 am

R53 sau R56 ?

Mesajde rama » Mie Noi 29, 2017 12:11 am

Salutare forum,

As vrea sa cumpar un R53 sau un R56 . Acum am un S R50 stiu la ce ma inham .

Este un proiect care poate iesi dragut pentru ca am promisiuni ca mai participa si niste "sustinatori" finanicari in povestea asta.

Pana una alta imi trebuie masina . Masina va fi TrackDay car adica masina trebuie sa mearga pe circuit.

M-am uitat la cam tot ce este in piata/Germania. Am obosit efectiv sa vad masini una mai fantezista ca alta (serii sasiu aiurea, masina ca noua pilaf dpdv tehnic , etc) . La R53 stiu la ce sa ma uit stiu la ce sa ma astept stiu cam unde as putea ajunge cu masina.

Exista milioane de tutoriale , piese (pe afara evident), varainte ieftine de a face masina decenta .

Idee este ca la R53 povestea este simpla : Frane R56 , bare rigidizare fata/spate , barele de cabrio, bara stabilizatoare groasa pe spate, Bilstein B12, LSD Quaife, CAI , Fulie 17%, injectoare 550, Cat Cam , catback si daca te mananca Aquamist + tune pentru Meth/Water, Bytetronic (stim noi cine este maestrul) si am incalecat pe o sa si am facut masina de 6 secunde si ceva fix in ordinea asta dar mai inainte sa invatam sa conducem decent pe circuit. Stiu toti suntem zmei la volan si cand ajungem intr-un kart amarat de 14 CP ne dam seama ca nu este chiar asa.

Sincer la cum este R53 stock mie acum imi este frica sa franez din scurt ca sa nu mai zic modificat nici nu poate fi vorba.
Am luat foc de la frane , am halit placute intr-un weekend , stiu ca nu ne jucam cu franele . Sincer pentru mine franele si anvelopele sunt mai importante decat volanul .

TOTUSI INTREBAREA mea este si aici va rog sa nu aveti retineri: R53 cu LSD din fabrica stock SAU R56 S ?

Intreb asta pentru ca R56 este mai masina (va trebui sa ma duca dimineata/seara prin oras), consum mai mic, viata mai lunga ca in 3 ani R53 va fi epava.
Se pare ca merge mai bine desi are e-LSD si nu LSD adevarat dar se pare la fel ca se potriveste Quaife. ( nu am mers cu LSD nu stiu)
Se poate duce in 240-250 CP cu o amarata de turbina hibrid , oricum peste nu duce motorul se pare ca pe la 270 CP hai noroc alte pistoane

Diferenta de pret pentru acceasi putere se pare ca nu este mare => cat costa R53 sa il duci la 240 CP atat este diferenta de pret intre R56 si R53 second.

Ma sperie totusi injectia aia directa , turbina vietii mica si complicata, si depunerile pe supape .
Si faptul ca piesele in general sunt mult mai scumpe (desi niste placute decente tot 200 EUR costa iar un bidon de lichid de frana 300 RON) Vorbim de circuit nu vrem sa murim din economie.

Stiu ca am scris mult dar ce ati alege : R53 sau R56 ? Si mai ales de ce?

Am in vizor un R53 cu LSD din fabrica (ala original BMW nu stralucit dar macar este acolo pana crestem puterea merge si fara ATB ) si 2 x R56 care par ok .

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 2983
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 sau R56 ?

Mesajde adrian » Mie Noi 29, 2017 5:35 am

R53 este mult mai fiabila , dar limitata intr-un fel de Supercharger din punct de vedere al puterii maxime.
Costuri pentru 240 -250HP relativ mici.
R56, desi mai putin fiabila, permite o dezvoltare ulterioara , si puteri mult mai mari, desigur costurile sunt mult mai mari decat la R53.Ramane insa deficitara la capitolul Vanos,depuneri in galeria de admisie,consum de ulei,turbosuflanta, pompa de benzina si multe altele care fac viata amara posesorilor de R56.
La R53 ai uitat sa iei in calcul varianta de 1.8litri,modificare radicala dar fiabila,cu puteri in jurul a 270HP , stiu 2 masini in Cehia care merg in varianta asta si dau rezultate frumoase.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper ,you're pretty damn close

rama
Membru nou
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 26, 2017 2:02 am

Re: R53 sau R56 ?

Mesajde rama » Mie Noi 29, 2017 7:23 pm

Multumesc Adrian pentru rapsuns.

Somehow anticipam asta insa speram sa vad mai multe opinii.

Da am uitat majorarea clilindreei insa pe langa costul mare de la o anumita putere in sus intervin probleme mai mari . Cutie, frane, ambreiaj , etc.

Probabil ca la o exploatare decenta 240 CP este limita pentru masina asta.

Daca vrem 300 CP exista intotdeauna alte masini in grup. Pe de alta parte puterea nu este totul. Cred ca 90% din soferii pe care ii cunosc eu ar fi intimidati de Mini as acum este el stock. Sa stapanesti bestia mica la 300 CP pe viraje not for everyone. Si in plus de asta daca vrei timp pe circuit solutia este sa incepi sa scoti din masina : bancheta , scaune, izolatie fonica, etc . intram in alta sfera si nu este cazul.

Pana una alta inclin spre R35 pentru ca bugetul este mai mic si masina simpla risk free.

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 1573
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R53 sau R56 ?

Mesajde Sharpe » Mie Noi 29, 2017 7:26 pm

Doar R 53 .....restul nu conteaza sunt doar replici cu motorizari slabe ....poate gasesti un R53 JCW GP cu 210 cai 2006
.......ghost...

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 2983
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 sau R56 ?

Mesajde adrian » Mie Noi 29, 2017 8:19 pm

Sharpe scrie:Doar R 53 .....restul nu conteaza sunt doar replici cu motorizari slabe ....poate gasesti un R53 JCW GP cu 210 cai 2006

Chiar 218HP la GP R53.
@ Rama
Te pot ajuta cu softul.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper ,you're pretty damn close


Înapoi la “Discutii generale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori