tuning r53

Avatar utilizator
Balazs
Viteza 1
Mesaje: 72
Membru din: Dum Feb 22, 2015 4:14 pm
Localitate: Baia Mare

Re: tuning r53

Mesaj de Balazs »

Am vorbit cu cineva din Arad la telefon, el are un cooper de 400 cp. Din spusele lui nu va fi deloc usor. Sunt foarte multe de modificat, inclusiv compresorul pe turbo. M-a indrumat catre o firma din Budapesta. Saptamana viitoare ma duc la ei.
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de SpOOk »

Nu stiam de pompa, foarte buna remarca. Ma gandesc ca este mai bun strict din punctul de vedere al circulatiei aerului, intrucat in compartimntul motor se ridica tot aerul cald in intercooler si are si gaura din capota micuta si sistemul ai sus mentionat e racit din fata, unde e mai eficient. Deocamdata inca sunt la nivelul de documentare. Pe mine ma intereseaza acest sistem strict din puncul de vedere al cresterii fiabiliatii. Consider ca 200-210 cai sunt arhisuficienti pentru modelul acesta. Poate cu un limited slip diff, e alta discutie, dar deocamdata eu vreau sa-mi construiesc un motor sa arda cat mai curat.

Ma mai gandeam la perechea asta: http://www.mishimoto.com/mishimoto-alum ... er-01.html + http://www.mishimoto.com/mishimoto-fans.html
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: tuning r53

Mesaj de adrian »

SpOOk scrie:Nu stiam de pompa, foarte buna remarca. Ma gandesc ca este mai bun strict din punctul de vedere al circulatiei aerului, intrucat in compartimntul motor se ridica tot aerul cald in intercooler si are si gaura din capota micuta si sistemul ai sus mentionat e racit din fata, unde e mai eficient. Deocamdata inca sunt la nivelul de documentare. Pe mine ma intereseaza acest sistem strict din puncul de vedere al cresterii fiabiliatii. Consider ca 200-210 cai sunt arhisuficienti pentru modelul acesta. Poate cu un limited slip diff, e alta discutie, dar deocamdata eu vreau sa-mi construiesc un motor sa arda cat mai curat.

Ma mai gandeam la perechea asta: http://www.mishimoto.com/mishimoto-alum ... er-01.html + http://www.mishimoto.com/mishimoto-fans.html
Intercoolerul racit cu apa este un schimbator de caldura in contracurent, si eficienta lui este data de 2 factori:
1.diferenta de temp. dintre agentul de racire(apa) si mediul care trebuie racit(aerul furnizat de compreesor)
2.Viteza de circulatie a apei in intercooler, -din pacate aici avem o problema-cu o pompa slabuta de-abia misti apa cu ea prin radiatorul ala,si una mai mare si fiabila este destul de scumpa,sare de 250Euro.
Pentru un target de 200-210HP , nu ai nevoie de nimic din toate astea,pentru 200HP, este de ajuns Cold Intake, fulie 17%,o evacuare sport si soft, pentru 210-225HP mai ai nevoie de injectoare marite, cele stock de 320cc merg deja la 88% duty cycle,peste valoarea asta stau deschise la max. ca niste robineti de benzina, nu ca niste injectoare.
Radiatorul de racire al motorului este oricum supradimensionat din proiectare.
Electroventilatoarele originale ale masinii sunt de mare calitate si fiabilitate, mult peste tot felul de "suflatoare de aer" propuse de diferite firme de pe net.In general este bine sa eviti , sau sa alegi cu mare grije, tot felul de solutii minune de pe net care te asigura ca sunt mai bune, mai fiabile, mai puternice, mai zglobii,mai nervoase decat componentele originale ale masinii.De obicei este doar un text facut sa vanda un produs de calitate indoielnica.
Apropo de Intercooler, daca te uiti la cele de pe VW Golf-1,9TDI,este doar putin mai mare decat cel stock de pe R53, si tine cont ca lucreaza la presiuni de aer mai mari decat R53 si consuma cu 60% mai mult aer decat un benzinar cu cilindree echivalenta.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: tuning r53

Mesaj de SpOOk »

Super, multumesc frumos pentru lamuriri, m-ai salvat de la niste potentiale cheltuieli inutile. In mintea mea se conturase o mare fobie legata de sistemul de racire al acestui model, deoarece am tot vazut multe cazuri de supraincazire (desi eu n-am avut pna acum problema aceasta, dar sunt foarte atent la ulei, antigel si eventualele scurgeri) - si de aici am pornit in cautarea de solutii alternative celor oem, gandindu-ma ca sunt firme care rezolva (sau macar amelioreaza) eventualele greseli de proiectare din fabrica.
Avand in vedere ca masina are 11 ani si 2 luni, ma gandesc ca radiatoarele originale nu mai lucreaza la eficienta maxima. Oare daca le dau jos si le curat, rezolv ceva?

Spuneai de pragurile de crestere de putere - mi se par foarte rezonabile, desi mai e de vazut cu fulia de 17%, am citit ca se apropie vertiginos de mult de turatia maxima suportata de rulmenti (care au 11 ani) si nu vreau sa imi cumpar compresor nou, inca. Asta cam planuisem si eu pentru viitorul apropiat, dar am vrut sa o aduc cat mai aproape de tinerete si dupa sa cer mai mult de la ea.

In ceea ce priveste evacuarea. Are rost sa renunt la catalizator? Mentionez ca nu ma dau in vant dupa evacuarile galagioase si nici dupa mirosul gazelor de evacuare. Insa ma gandesc ca e destul de imbacsit catalizatorul original si a devenit restrictiv. Unul nou am vazut ca se invarte in jurul sumei de 500 euro si prefer sa investesc in altceva banii respectivi, deocamdata.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Adrian JCW
Viteza 1
Mesaje: 77
Membru din: Vin Dec 06, 2013 2:52 pm
Localitate: Oradea

Re: tuning r53

Mesaj de Adrian JCW »

Balazs scrie:Am vorbit cu cineva din Arad la telefon, el are un cooper de 400 cp. Din spusele lui nu va fi deloc usor. Sunt foarte multe de modificat, inclusiv compresorul pe turbo. M-a indrumat catre o firma din Budapesta. Saptamana viitoare ma duc la ei.
Acel cineva din Arad se numeste Cristi, are un service auto, este un mecanic de nota 10 care din pasiune si-a facut acest Mini unic in Romania din toate punctele de vedere si nici in lume nu sunt multe de acest calibru. Spre deosebire de multi altii, el mai mult face decat vorbeste, asadar parerea mea este sa-l asculti daca vrei sa faci ceva cu adevarat puternic din R53-ul tau, avand tot know how-ul necesar pentru un astfel de proiect. Singurul lucru ce trebuie sa-l faci este sa-ti fixezi un target de putere si sa fii pregatit din punct de vedere financiar sa-l sustii deoarece astfel de proiecte costa bani, multi bani.
Scrie răspuns