Pagina 1 din 2

DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Lun Noi 29, 2021 8:57 pm
de URK
IMG_20211105_130927.jpg
Va prezint proiectul meu de tinut mintea sane si indemanarea agila in pandemie ;)
Custom made si DIY, acasa in curte si safe :), in vreme de restrictii.
Am cumparat la sfarsitul anului 2019 un mini one R50 seven, caruia in ultimii 2 ani i-am facut foarte multe modificari de design atat la interior cat si la exterior. Eu le consider imbunatatiri si actualizari si am incercat sa pastrez feel-ul OEM, sper ca nu am exagerat. Desigur, fanii puristi ai designului lui Frank Stephenson vor considera o "cocalarie" ceeace am facut, dar mie mi se pare destul de decent, rezonabil si totodata actual. Chiar insusi Frank Stephenson, caruia i-am trimis fotografiile, l-a considerat "bold and fashionable".
Motivul pentru care am inceput proiectul asta, in afara de dorinta de-mi tine mintea activa, este faptul ca Mini R50 este cel mai "mini" Mini si cel apropiat de originalul lui Alec Issigonis. Am detinut si F56 si R56 dar mi se pare ca dpv design si dimensiuni generale, acestea au pierdut din magia clasicului Mini si au devenit mai degraba niste accesorii de moda foarte scumpe, marca BMW.
Ultima modificare majora pe care am facut-o, este de design fata si am dorit sa realizez un facelift care sa aduca designul F56, a carui grila supradimensionata aminteste cel mai mult de clasicul mini, fara sa aiba enormul "overhang" de la pasajul rotilor fata pana la partea extrema fata a spoilerului, cum este acum la F56 - totul suprapus pe proportiile mai minione ale lui R50. Sunt cumva mandru si totodata surprins de cat de bine a iesit.
Spoilerul este de F56 recroit si modificat in dreptul pasajelor rotilor, deoarece acesta este mult mai lung si mai lat. Grila fata este tot de F56 iar rama grilei este de fapt facuta din doua rame de F56 pt ca am dorit sa fie mai inalta cu 4cm si oricum voiam ca partea superioara sa ramana pe capota, atunci cand aceasta este deschisa. Capota este integral facuta prin tehnica industriala a prototiparii auto dar nu am folosit clay, deoarece nu am mers pe tehnica "pozitiv/negativ/matritare" si am ales astfel sa folosesc spuma PU ca matrita "pierduta" si suport pt fibra de sticla. Priza de aer, care evident are deocamdata doar rol decorativ, este de R53 si este termoformata pe curbele capotei de R50, ramele proiectoarelor din masca si cele ale proiectoarelor de ceata sunt 3D print din ASA, asa cum sunt si toate clemele si suportii care unde nu au fost facute din fibra de sticla au fost printate 3D din PETG sau ASA - mai ales la grila superioara care a trebuit radical modificata.
Proiectul nu a fost scump financiar deoarece am folosit doar piese SH insa a fost destul destul de consumator de timp, timp care in perioada asta tampita a fost ceva mai din belsug.
Mai sunt mici detalii si rectificari de facut insa astept primavara, deoarece lungimea zilei si temperatura de afara nu-mi mai permit sa lucrez si desigur nu dispun de o cabina de vopsit, nici macar garaj. Vopsesitoria a iesit foarte bine dar cu limitarile tehnice induse de lipsa unui mediu profesional de uscare si maturare a lacului sau a vopselei.
Salutare tuturor si sper sa nu aruncati cu rosii stricate in mine. :D

Stefan

PS Nu stiu cum ar putea fi implementat proiectul pe un R53, deoarece capota de cooper S are cu totul alt design, fiind mult mai bombata ca sa poata face loc compresorului. De altfel nici Frank Stephenson nu a agreeat acest compromis de design impus de catre echipa de ingineri.

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Lun Noi 29, 2021 9:07 pm
de URK
O sa ma uit prin arhiva de poze si va voi mai prezenta si alte modificari la interior.
Evident tapiterie de R56, volan in trei spite cu comenzi pt navigatie android, bloc de lumini modificat cu stick-uri de R56, ceasuri negre, navigatie, cotiera si altele de care nu-mi amintesc acum.
La exterior in spate am gasit o bara aero JCW care arata foarte decemt.

Modificari tren rulare, cutie Getrag 6 trepte de R53, frane fata Cooper S R56, suspensii Eibach, filtru sport, un soft excelent de la Adrian si evident multe alte maruntisuri de care nu-mi amintesc acum.

Apropos, ofer contra unei sticle bune de whisky un kit complet de conversie cutie Getrag 5 trepte pentru cineva care sufera cu o cutie Midland.

PS Rotile sunt de Renault Wing de 17inch cu inele de centrare evident. Mi-au placut ca seamana extrem de tare cu cele de JCW. Le-am luat de pe OLX cu 600lei si le-am reconditionat.

PS2 Sunt doar amator cu ceva indemanare si multa pasiune, nu sunt vopsitor sau mecanic. Mi-am achizitionat in timp multe scule si echipamente de prototipare, gen printere 3D, plotter cutter, un mic CNC si alte nebunii. Daca cineva are nevoie de vreo sugestie sau sfat, sunt bucuros sa ajut.

PS3 Apropos, asa a inceput totul

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Lun Noi 29, 2021 10:19 pm
de URK
Alt proiect care m-a distrat foarte tare a fost modificare blocului de lumini ale carui stick-uri la R50 m-au scos mereu din sarite. Ceva freza de mana dremel, putin chit fin pt mase plastice si gata treaba. Cost 150lei - un bloc de lumini SH de R56 si o sera de taiat, frezat, slefuit si vopsit.

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Mar Noi 30, 2021 9:46 pm
de adrian
Ma bucur enorm ca mai exista si astfel de oameni.Da-i inainte, esti pe un drum bun.

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Mie Dec 01, 2021 4:49 pm
de MiniRC31
trebe poze altfel nu te cred :D
URK scrie: Lun Noi 29, 2021 9:07 pm O sa ma uit prin arhiva de poze si va voi mai prezenta si alte modificari la interior.
Evident tapiterie de R56, volan in trei spite cu comenzi pt navigatie android, bloc de lumini modificat cu stick-uri de R56, ceasuri negre, navigatie, cotiera si altele de care nu-mi amintesc acum.
La exterior in spate am gasit o bara aero JCW care arata foarte decemt.

Modificari tren rulare, cutie Getrag 6 trepte de R53, frane fata Cooper S R56, suspensii Eibach, filtru sport, un soft excelent de la Adrian si evident multe alte maruntisuri de care nu-mi amintesc acum.

Apropos, ofer contra unei sticle bune de whisky un kit complet de conversie cutie Getrag 5 trepte pentru cineva care sufera cu o cutie Midland.

PS Rotile sunt de Renault Wing de 17inch cu inele de centrare evident. Mi-au placut ca seamana extrem de tare cu cele de JCW. Le-am luat de pe OLX cu 600lei si le-am reconditionat.

PS2 Sunt doar amator cu ceva indemanare si multa pasiune, nu sunt vopsitor sau mecanic. Mi-am achizitionat in timp multe scule si echipamente de prototipare, gen printere 3D, plotter cutter, un mic CNC si alte nebunii. Daca cineva are nevoie de vreo sugestie sau sfat, sunt bucuros sa ajut.

PS3 Apropos, asa a inceput totul

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Joi Dec 02, 2021 8:59 am
de SpOOk
Mi-a crescut tensiunea doar cand am citit titlul, dar dupa m-am uitat la poze si chiar a iesit f misto. Felicitari!

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Joi Dec 02, 2021 8:17 pm
de Sharpe
F nu mai e MINI , gusturile nu se discuta, botul de F e ceva altfel decât orice R50-53 . Mie nu-mi place

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Joi Dec 02, 2021 10:04 pm
de adrian
Vulpea si strugurii!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vulpe.jpg
710C7754-929A-43F1-BEC7-16F3B9C7D26C.jpeg

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Joi Dec 02, 2021 10:45 pm
de URK
Sharpe scrie: Joi Dec 02, 2021 8:17 pm F nu mai e MINI , gusturile nu se discuta, botul de F e ceva altfel decât orice R50-53 . Mie nu-mi place
Asta am spus si eu despre F, si chiar si despre R56 la limita. Insa masca de F, daca faci abstractie de botul alungit, este cea mai frumoasa si mai "mini" posibil. Asta cel putin pana vom vedea noul mini 2023 care arata deocamdata promitator din teasere.
Si pe bune, chiar si pana la sigla, asta este masina care m-a inspirat si care mi se pare ca din fata mai degraba seamana cu F56 decat cu R50-56.
Va rog, nu vreau sa conving pe nimeni ci, cel mult vreau sa-mi justific nebunia, si oricum, frumusetea sta in ochii privitorului, binenteles gusturile nediscutandu-se.
In WE vreau sa fac ceva la stopuri, revin cu poze. Proiectul asta nu e chiar asa nebun dar incerc sa aduc si in spate un pic din clasicul mini. Pacat ca de clasica rugina de la aripa dreapta nu mai am conditii sa ma ocup acum.

Multumesc si scuze, chiar nu vreau sa supar pe nimeni, pur si simplu ma distreaza enorm ce fac iar daca nici Mini nu este masina destinata modificarilor... atunci care?

Stefan

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Scris: Sâm Dec 04, 2021 4:39 pm
de Sharpe
Pe cine superi?
Si eu am modificat ONE dar cu piese oe de R53
Era o parere , pt mine cel mai frumos MINI e Clasic si prima generație R50-53 , prob ca sunt bătrân și nu gust noile cazane