ATENTIE: limbajul folosit poate fi "de lemn" pt ca nu sunt in aceasta materie pregatit, asadar imi rezerv dreptul de a "gresi" NEINTENTIONAT in a numi anumite elemente/piese impropriu pentru utilizarea lor DAR accept sa ma corectati asfel incat sa putem fi cat mai precisi in numirea acestora, multumesc!
Salut tuturor,
un alt task completat ce mi l-am propus din momentul in care am devenit "fara sa vreau" propietar de Mini si nu regret nici o secunda:
- eliminarea oricarei pierderi de ulei
Desi este un motor "cunoscut in a <<papa>> ulei", de fapt STOP! sa reformulez orice motor "papa" ulei pe oriunde apauca dar in mare parte il pierde iar "noi utilizatorii de rand" il traducem in al "consuma/arde", desigur totul este o mica fabula tinant cont ca dupa experienta mea un benzianr nu ar trebui sa "consume" mai mult de 750ml la 10000-15000km tot ce e peste eu o traduc prin pierdere, o pierdere prin garnituri de orice fel ar fi ele: exterioare (de cauciuc) sau fel de fel de semeringuri pe la supape, cilindri, etc
stiu ca exprimarea de mai sus este destul de plastica si nu prea tehnica dar incerc sa tin "limbajul" celor ce nu stau toata ziua cu nasul in motoare si/sau nu au trecut per la Facultatea de Mecanica.
sa revenim, Mini-ul din dotare a avut pierderi exterioare pe oriunde a vrut el:
1. pierdere pe la garnitura capac chiuloasa - rezolvat link: viewtopic.php?f=12&t=2833
2. pierdere pe la garnitura baie ulei - rezolvat
3. schimb o-ring (garnitura) senzor arbore cotit - rezolvat
4. schimb o-ring (garnitura) senzor arbore cu came - rezolvat
5. explozie furtun conexiune pompa apa-motor - rezolvat (aici a fost ca in filmele americane cu blondele ce ridica capota)
6. pierdere pe la capacul de distributie - rezolvat si detaliat in acest thread dar inceputa explicatia in acest link: viewtopic.php?f=12&t=2833&start=30
intradevar trebuie sa recunosc ca moral am fost indrumat de Sharpe caci fara skill-ulrile lui mai treceau saptamani pana sa prind curaj in a trece la lucrare, prin urmare ii multumesc inca odata pe aceasta cale.
TASK: schimb garnituri/semeringuri capac distributie Mini cod motor W10B16A/W11B16A , verificare stare lant distributie si ghidaje.
in acest task am decis sa schimb urmatoarele:
1. Fulie afm Vaico
2. surub fulie M12X1,75X75 OEM
2. smering pompa ulei A+B (sunt 2 garnituri) OEM
3. semering ax arbore cu cotit sau vibrochen ELRING
4. garnitura capac distributie OEM
5. 5liti de antigel (va povestesc mai jos)
scule utlitizare:
a. cheie tubulara de 16
b. cheie tubulara & fixa de 10
c. cheie tubulara de 13
d. cheie Torx T25 (parca)
e. extractor fulie R50 (NU este acelasi extractor pt R53!!)
f. pistol electric cu percutie
unul din etapele cele mai "grele", sa ii spunem asa a fost desfiletarea surubului fuliei sau al face sa se miste, aici Sharpe a "vandut pontu'" pe o bere rece si cum nu am mai avut rabdare m-am indatorat la caiet la domnia sa, desi am incercat si in alte dati in alte moduri de a desfileta acest surub, cu ranga, cu un pistol electric cu percutie... etc etc...
asadar "pontu'" lui Sharpe a dat roade DAR va recomand ca va procurati ustensilele corecte pt acest task.
odata desfiletat surubul am trecut la extragerea fuliei cu un extractor special pt aceasta operatie, nu incercati invetii pt ca riscati sa va distugeti fulia sau filetul arborelui cotit (alta distractie mai serioasa).
odata ce:
- am desfiletat surubul
- extras fulia
- desfiletat suruburile de pe circunferinta capaculul de distributie
a trebuit sa "ma eliberez" de antigel si sa dau radiatorul jos astfel incat sa am acces la pompa de apa pt ca capacul se bloca in pompa de apa (antigel).
probabil sunt si alte metode de a indeparta circa 1cm pompa de blocul de motor.
In manual era specificata aceasta activitate deci nu am scuze.
in fine, dupa ce am reusit sa dau jos capacul am verificat ghidajele, lantul si pinionul de pe arborele cotit ... m-am bucurat enorm ca lantul, ghidajele si pinionul sunt in perfect stat fara pic de uzura sau urme mecanice.
deci am mers mai departe
desigur ca activitatea de reasamblare se face in mod invers a cum ati desfacut.
foto cuprind mai mult de 1000 de cuvinte decat as putea scrie aici.
nu o sa incetez sa multumesc inca odata lui Sharpe si Adrian caci au avut amabilitatea de a rupe timp pretios din timpul lor ca sa imi dea sfaturi de fiecare data cand am cerut.
Respect!
[HowTO] Schimb garnituri/semeringuri capac distributie Mini R50/R53 - prima serie
[HowTO] Schimb garnituri/semeringuri capac distributie Mini R50/R53 - prima serie
Drive safe and keep the wheels down
[HowTO] Schimb garnituri/semeringuri capac distributie Mini R50/R53 - prima serie
alte foto:
Drive safe and keep the wheels down