MC R56 P0013 si pornire ...cu dans
Scris: Joi Oct 25, 2018 12:51 pm
Salutare,
De ceva vreme a intrat in familie un Cooper R56 din 2007, 120HP, benzina, cu aprox 135k km.
Masinuta functioneaza relativ bine, cu 2 mici exceptii...care dateaza de cam 10-12 luni.
A fost adusa din Germania pe la jumatatea anului trecut iar pana prin Octombrie-Noiembrie a functionat foarte bine.
Ulterior, la fiecare pornire cu motorul rece, turatia danseaza intre 650-700 si aproape 2k. Ma astept sa fie un interval de timp cu turatie ridicata, cat se niveleaza parametrii de functionare...dar in cazul curent, turatia variaza agresiv.
Simultan cu acest comportament s-a aprins CEL si la citire obtin P0013. Daca-l sting...se reaprinde in max 50km.
Pana acum, ca urmare a sfatului primit am verificat solenoizii in & out, curatati si instalatia electrica atasata.
Nivelul uleiului este nominal iar in rezervor a intrat doar combustibil premium.
Internetul e mare ...si totusi intru in pana de idei - marea majoritate a problemelor le-am vazut solutionate cu inlocuire de solenoizi.
Din experienta, as dori sa stiu ca verific tot ce pot verifica inainte sa incep inlocuirile.
Q1 - Ce ar trebui sa mai verific de probleme in contextul dat?
Q2 - Daca ma uit de solenoizi - am gasit destule referinte de piese aftermarket/generice care s-ar comporta la fel ca originalele. Diferenta de pret este de 50% - intrebarea este - are cineva experienta efectiva cu solenoizii generici? se comporta la fel sau exista alti termeni pe care inca nu i-am luat in calcul?
De ceva vreme a intrat in familie un Cooper R56 din 2007, 120HP, benzina, cu aprox 135k km.
Masinuta functioneaza relativ bine, cu 2 mici exceptii...care dateaza de cam 10-12 luni.
A fost adusa din Germania pe la jumatatea anului trecut iar pana prin Octombrie-Noiembrie a functionat foarte bine.
Ulterior, la fiecare pornire cu motorul rece, turatia danseaza intre 650-700 si aproape 2k. Ma astept sa fie un interval de timp cu turatie ridicata, cat se niveleaza parametrii de functionare...dar in cazul curent, turatia variaza agresiv.
Simultan cu acest comportament s-a aprins CEL si la citire obtin P0013. Daca-l sting...se reaprinde in max 50km.
Pana acum, ca urmare a sfatului primit am verificat solenoizii in & out, curatati si instalatia electrica atasata.
Nivelul uleiului este nominal iar in rezervor a intrat doar combustibil premium.
Internetul e mare ...si totusi intru in pana de idei - marea majoritate a problemelor le-am vazut solutionate cu inlocuire de solenoizi.
Din experienta, as dori sa stiu ca verific tot ce pot verifica inainte sa incep inlocuirile.
Q1 - Ce ar trebui sa mai verific de probleme in contextul dat?
Q2 - Daca ma uit de solenoizi - am gasit destule referinte de piese aftermarket/generice care s-ar comporta la fel ca originalele. Diferenta de pret este de 50% - intrebarea este - are cineva experienta efectiva cu solenoizii generici? se comporta la fel sau exista alti termeni pe care inca nu i-am luat in calcul?