R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de adrian »

Masina din 2007,motor turbo N14 120.000km , consum de ulei cf. spuse proprietar cam 3 litri la 1500km.
O prima constatare ,foarte mult ulei pe traseul de admisie, inainte si dupa turbo.
Am gasit vinovatul, o supapa de retinere a uleiului din capacul chiulasei care era deteriorata si labirintul din interiorul capacului infundat complet.
Curatat labirintul si inlocuit supapa -nu se gaseste ca piesa de schimb, trebuie sa schimbi tot capacul cam 1200Ron-cu o solutie hand made,mai buna decat cea originala.
31913989_1934340259919257_8396251431174144000_n.jpg
31543532_1934340513252565_5128874396684910592_n.jpg
Aici rezolvarea:
31357849_1925182850834998_232755826937298944_n.jpg
Pasul doi, demontare bujii si test de compresie.
Dezamagire, doua dintre bujii aratau jalnic, semne clare de uzura a segmentilor.
20180502_140156.jpg
Pasul urmator a fost masurarea compresiei, si la trei pistoane am gasit 9kg/cm², iar la pistonul 4 doar 6kg/cm².
20180502_132957.jpg
Saptamana viitoare urmeaza curatirea chiulasei "decoke", si inlocuirea segmentilor piston, simeringuri supape, curatire intercooler si traseu admisie.curatire sau eliminare catalizator.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2015
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de Sharpe »

eliminare catalizator.......nu cred ca poti sa-l cureti
.......ghost...

mok
Moderator
Mesaje: 1553
Membru din: Vin Sep 12, 2008 1:16 pm

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de mok »

Eu am inlocuit si supapele
,dar la 180.000

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de adrian »

Aici e mai grav decat ne asteptam, cilindrii sunt zgariati , iar la cilindrul nr.4 a aparut o cavitate -de fapt mai multe-in partea superioara.
Maine se demonteaza si pistoanele de pe motor sa vedem starea lor, dar greu de crezut ca au scapat cu bine.
31956085_1936613043025312_6449128170741301248_n.jpg
Singura banuiala in acest moment este un injector cu functionare defectuoasa,insotita de mers indelungat cu segmenti uzati.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 783
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de MiniRC31 »

si cum te gandesti sa rezolvi lipsa de material? ca dupa cum vad este in pic sub cursa pistonul deci acolo va avea de fiecare data pierdere de presiune eventual ulei ce se va duce la ardere...
cred ca se pune de un schimb de parte superioara a blocului motor....nu?

sunt curios cum mergea masina pe relati
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de adrian »

Singura varianta este alezare si bucsare bloc motor, pe cota standard de 77mm.Exista in Tg.Mures o firma care face acest lucru in cel mai profi mod cu putinta.Probabil voi comanda pistoane Peugeot, sunt produse tot de Mahle si la jumatate pret fata de BMW.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 783
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de MiniRC31 »

presupun ca pistonul "peugeot" are aceleasi cote cu cel original bmw..
prin bucsare sa inteleg ca bagi un alt tub de aluminiu sa compensezi alezarea?

pai sunt astfel de materiale ce suporta "stresul" pistoanelor la indemana "oricui"sau toata acesta operatie o face acesta firma (strung etc)?

scuze Adrian, dar numai metalurgine nu am facut si subiectul este destul de interesant de stiut....
Drive safe and keep the wheels down

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2015
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de Sharpe »

da ,singura metoda de a prelungi viata motorului prin bucsare ,cred ca pistonul 4 e compromis la fel si segmentii
intradevar pe cod peugeot cam tot e la juma
.......ghost...

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de adrian »

Asta-i procedura in mare, se alezeaza cilindri, se introduce prin presare o bucse prefabricata (strunjita anterior din acelesi material ca al blocului original), dupa presarea bucsilor se reface cota initiala a alezajului si se honuieste.Rezultatul trebuie sa fie cel putin la fel de bun ca la blocul motor original, daca operatia este realizata corespunzator.Operatia necesita un strung, o masina de alezat, presa , masina de honuit , experienta si un mecanic batran cu o salopeta patata de ulei , slab, cu ochelari +6 prin mana caruia au trecut mii de blocuri motoare.
https://youtu.be/wKYa_J9WRTM
https://youtu.be/25sZF09gzoo
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3551
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei

Mesaj de adrian »

Din lac in put, bloc de aluminiu cu insertii camasi fonta, nu se poate bucsa, suporta doar alezare la cota de reparatie de 77.5mm.
Pistonul nr. 4 distrus complet.
20180508_084915.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Scrie răspuns