Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scrie răspuns
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

dedant68 scrie: reprezentanta BMW
atunci nu e o reprezentanta ce se respecta! sau nu au oameni competenti daca i-ar fi avut nu ar fi uitat un furtun de vacum neconectat..hai sa fim seriosi

la alte marci, nu dam nume, probleme au fost destule ca s-a ajuns cu emailuri la "fabrica mama" si dupa cateva verificari (VIN etc) le-au raspuns desi masina avea 10ani vechime...ah masina nu a plecat din service NErezolvata...si azi ruleaza masina aia pe strazile din RO fara nici o alta problema...
PS: nu s-a utilizat osciloscopul
Drive safe and keep the wheels down
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Offtopic

Nasul meu a avut la X1 nou dupa vreun an s-a ciobit parbrizul si s-a dus la Bavaria sa il schimbe pe casco . A luat parbrizul cel nou si intact insa si doua adancituri pe plafon chiar langa zona geamului si doua mai mici pe capota. Plangeri peste plangeri a doua zi cand a observat...i s-a cam dat flit de la service pana a inceput sa trimita mailuri peste tot. A cerut inregistrarea video din service . Cand s-a ajuns la asa ceva a fost chemat de managerul de service si i-a recunoscut ca adanciturile "ar fi putut fi facute "de angajatii serviceului. I-au facut ceva reduceri la revizii si la niste discuri si placute de frana (de achimbat la 20k pt ca erau ovalizate- nu ma intrebati cum). Cert e ca nu au recunoscut oficial ci doar romaneste asa intre 4 ochi. Stiu baieti din CT care isi fac reviziile la Tulcea de teama Bavaria CT. Acum vreo 2-3 ani le-au plecat cei mai buni oameni din cauza unui scandal mare de tot. Nimeni nu se mai duce la Bavaria daca nu are masina in garantie. Am vazut in postul anterior referire la reprezentanta , eu nu am dus-o la Bavaria eu am dus-o la cei mai buni mecanici de la Bavaria si electricianul cel mai bun de la Bavaria care au service-uri proprii diagnoze si testere dedicate BMW si care lucreaza numai pe BMW si Mini. Intamplarea face sa fiu si prieten cu managerul de service ... in fine maine o sa am placerea sa il cunosc pe Dl Adrian. Cum altfel il intalneam daca nu treceam prin aventura asta?
Eu m-am resemnat cu toate service-urile asazise specializate BMW. Am inteles acum ceva vreme ca treaba se face cu oameni pasionati nu cu oameni angajati.
Va salut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

nu era nevoie de o astfel de aventura, dar iti dau dreptate la "cum il/ii intalneam" caci si eu ca si tine am avut "alte aventuri" in 3 service-uri diferite (nu reprezentanta BMW), iar problema ta se va rezolva si nu din osciloscop.

singurul lucru ce trebuia facut era sa "faci o tura" cum masina in "modul tau de condus" iar mesterul meserias sa iti citeasca parametrii in mers..acolo se vedea clar ce "piesulica" da eronat valori...dar nu s-a deranjat nimeni pt asta pt ca nu stiu "cu ce se manaca"

s-au limitat in a schimba placute de frana discuri si ulei...ca acum astea sunt ca mersul pe bicicleta pt mine care nu sunt ing mec. dar probabil nu trebuie facultate pt asta ....nu?
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2180
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Sharpe »

Plapumari :D
.......ghost...
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Gabriel CT scrie:
dedant68 scrie:Nu ai rezolvat-o nici acum :!: :!:
Atentie la ce ti-am scris, explica-le si la mecanicii pe unde ajunge masina ta....
ECU foloseste parametrii de la TREI senzori pentru a calcula volumul de aer consumat de motor si anume:
1. ECT (senzor temperatura lichid racire)
2. MAP (sensor care citeste presiunea aerului din admisie)
3. pozita clapetei “throttle body’’, iar aceasta pozitie este monitorizata de doi potentiometrii care asigura o valoare de ‘feedback’ pentru ECU , respectiv EDR si pentru mersul in gol.
Valoarea calculata apoi este folosita de ECU pentru a calcula cantitatea de bezina si astfel sa echilibreze AFR-ul. Mersul la ralanti este pe un sistem, intre 900-1600/2000 intra EDR, iar mai sus intra si ‘bypass throtle’. EDR este un actuator/motor de c.c care primeste comanda de la ECU si deschide clapeta pe admisie cand soferul accelereaza de la ralanti pana la maxim.
Trebuie sa se masoare trei semnale de baza si se identifica rapid defectiunea ( problema ta este de 10 MINUTE :!: )
1. semnal potentiometru la accelerare pedala sofer
2. semnal TPS
3. semnal EDR
Semnalul EDR este de tip ‘duty cycle’/ PWM sau modularea impulsului in durata, verificare cu osciloscolul :!: . Dupa cum vezi in fig. la acceletare, TPS are semnal pe 'out' d e1,6 V iar EDR primeste PWD de la ECU cu durata de deschidere intre 15% si 70-74%.
TOATE SE REZOLVA RAPID CU OSCILOSCUPUL, acesta este ‘scula’ care se foloseste in service-ul care se respecta…in rest masina ta se va plimba din service in service si se va repara prin metoda romaneasca numita ‘la nimereala pana cand merge’, dar pe banii tai. De ce? Pentru acesti 'mechanici' nu cunosc principii de functionare ale motoarelor/injectiei s.a.m.d, si nu au sculele care sunt necesare pentru asa ceva.
Vrei sa vezi daca TPS lucreza corect, ai nevoie de o pompa manuala de vacumm, costa 200 euro, un service ar trebui sa o aiba…sau cu ajutorul multimetrului.

Deja ma doare capul pe mine... :mrgreen:
Salutare!
Foarte tehnic raspunsul, mi-a luat ceva timp sa descifrez.
Cam acelasi principiu (minus unghi clapeta acceleratie) este folosit si in motoarele navale cu injectie electronica.
Graficul prezentat de tine imi este binecunoscut numai ca eu il vedeam in timp real pe fiecare cyl din softul de exploatare al motorului.
Sa zicem ca static repr idle iar dupa spusele lui Adrian valoarea statica este in parametri normali insa fiindca este formula de mai multi parametri, care sunt influentati in masura diferita atunci cand motorul este in sarcina, nu ne putem da seama care dintre parametri iese din range-ul normal decat daca se fac masuratori in sarcina adica exact in conditiile in care se produce defectul.
Nu am reusit in tot acest al doilea oras ca marime al tarii sa gasesc pe cineva sa imi faca o diagnoza in mers sau sa imi liateze grafice sau macar un excel cu parametri. Tot ce am primit au fost asigurari ca s-a verificat si ca totul e normal.daca as fi avut un log de date as fi putut interpreta datele probabil mai bine ca orice "diagnozist" din oras.
Va multumesc pentru raspuns!

Mi-am facut itinerariul pentru luna asta:
Calarasi-Bucuresti-Targoviste.

PS: dava va ganditi vreodata la un schimb de cariera va recomand domeniul naval! :) avem nevoie de astfel de profesionisti!
Can be an option ...am activat numai pe sol, de ce nu sa activez si pe 'apa' :)
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Can be an option ...am activat numai pe sol, de ce nu sa activez si pe 'apa' :)[/quote]

Daca va hotarati nu ezitati sa ma contactati :)
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de adrian »

Am vazut masina astazi.Primul MINI intalnit cu asa ceva.DTC table facut off pe aproape toate erorile din soft.Deci masina nediagnosticabila -nu arata nici o eroare , chiar daca in realitate are destule-), indiferent de scula de diagnoza folosita.Am refacut tabla de erori conform soft original.Un cioban cu laptop a modificat ca prostul softul exact acolo unde nu trebuie ,noroc ca din curiozitate m-am uitat in zona de soft pentru erori.
Chiar daca facea sw update la BMW, nu rezolva nimic pentru ca sw update se face numai in "maps area",zona DTC nu se atinge.Singura solutie ar fi fost demontarea ECU, si facut immo off in boot mode si rescriere in boot al unui soft complet original.Am reusit sa activez cele aproximativ 60 de erori facute off de catre domnul care a umblat fara sa stie ce face la softul masinii.
Nu a fost nevoie.Ar fi murit langa ea 10 mecanici, electricieni, electronisti,si-ar fi dat foc la scule, fara rezultat.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

adrian scrie:Am vazut masina astazi.Primul MINI intalnit cu asa ceva.DTC table facut off pe aproape toate erorile din soft.Deci masina nediagnosticabila -nu arata nici o eroare , chiar daca in realitate are destule-), indiferent de scula de diagnoza folosita.Am refacut tabla de erori conform soft original.Un cioban cu laptop a modificat ca prostul softul exact acolo unde nu trebuie ,noroc ca din curiozitate m-am uitat in zona de soft pentru erori.
Chiar daca facea sw update la BMW, nu rezolva nimic pentru ca sw update se face numai in "maps area",zona DTC nu se atinge.Singura solutie ar fi fost demontarea ECU, si facut immo off in boot mode si rescriere in boot al unui soft complet original.Am reusit sa activez cele aproximativ 60 de erori facute off de catre domnul care a umblat fara sa stie ce face la softul masinii.
Nu a fost nevoie.Ar fi murit langa ea 10 mecanici, electricieni, electronisti,si-ar fi dat foc la scule, fara rezultat.
Salut!

Multumiri sincere Domnului Adrian ca si-a batut capul si a gasit problema principala a masinii. Sunt sigur ca nu as fi rezolvat niciunde in Romania daca nu ar fost dumnealui. Incredibil ce a putut sa gaseasca...
Update....in drum spre casa s-a aprins cu portocaliu eroarea EML in bord si masina a inceput sa traga mai incet decat in test drive-ul efectuat cu Dl Adrian dupa rezolvarea softului desi mi-am dat toata silinta sa provoc o eroare :)).
Luni la prima ora ma voi duce la Elecu de la Bavaria sa citeasca eroarea si sa vedem care e problema si mai ales care e rezolvarea.
Cu softul readus la normal masinuta mea in sfarsit poate sa zica ce o doare. Abia astept ziua de Luni.
Intrebare 1: mai pot merge cu masina asa?
Intrebare 2: daca as veni maine la intrunirea Mini din Bucuresti ar avea cine sa imi citeasca eroarea si implicit interpreta datele?
Daca raspunsul la intrebarea 1 este" nu" intrebarea 2 nu mai are sens.
Apelati cu incredere la Dl Adrian daca aveti dubii cu softul. Eu data viitoare cand mai cumpar o Masina din Tg Mures o sa apelez cu siguranta la ajutorul lui.
Weekend placut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

cum era de aspteptat...demontam ociloscopul din cauza asta si tot nu era rezolvata din ecran....

EML-Engine management light incepe sa fie diagnosticabila...deci..acum vrem erorile..
Drive safe and keep the wheels down
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

MiniRC31 scrie:cum era de aspteptat...demontam ociloscopul din cauza asta si tot nu era rezolvata din ecran....

EML-Engine management light incepe sa fie diagnosticabila...deci..acum vrem erorile..
Luni la prima ora sunt la diagnoza.
Va tin la curent!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Scrie răspuns