Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Nu faceti afirmatii gratuite daca nu stiti cum lucreaza un echipament....Facand acele modificarii in zona 'close memory' normal ca OBD nu vede nicio eroare, dar semnale trimise de catre ECU pentru actuatori sunt total eronate. Imi pare rau ca nu am fost in tara sa facem o demonstratie practica pe masina. Daca pe eran apar semnale total diferite fata de 'baza' si OBD II nu semnalizea o eroare, iar EFI nu functioneaza in parametrii, atunci problema este in soft ( se verifica si se 'up date' in soft) .
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Banc , haz de necaz...

Reporter: Domnule Gabriel de ce este Mini o masina atat de speciala pentru dumneavoastra?
Gabriel: Pentru ca este prima si singura masina care m-a facut cu adevarat fericit atunci cand s-a aprins o eroare in bord. :)
Fişiere ataşate
20180310_203001.jpg
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de adrian »

Update de soft inseamna la R53 un fisier 64kb.Acesta contine doar "maps area", pe intelesul tuturor doar gestiunea efectiva a motorului, nu safety data , nu DTC table, nu checksum area. Fisierul full read are 512kb.
Rescrierea DTC -urilor OBD nu-l poate face in lume decat 2 persoane, subsemnatul si un domn rus , sef birou proiectare siguranta centrale nucleare din Moscova.
Spun asta doar ca sa stim cam cum stam cu softurile de la R50 si R53 pe aici prin forum.Adresele DTC in dump nu sunt cunoscute decat de cei doi mentionati.
Performanta a fost obtinuta dupa 2 ani de lucru la soft, sapaturi adanci cu IDA Pro Disassembler.
"Dixi et salvavi animam meam. ”
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Sharpe »

daca vii la bucuresti la intalnire se rezolva masina
ieri am inviat un MINI JCW venit pe platforma de la Tulcea dupa ce a stat o luna la service
Adrian stie de masina pt ca el a facut softul de 220 caluti
detalii pe facebook
.......ghost...
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Salutare tuturor!

In primul rand vreau sa multumesc Mini Garaj ca s-a ocupat de masina mea intr-o zi de Duminica cu cateva minute inainte de intalnirea Mini.
In 15 minute au fost identificate si rectificate 2 probleme la masina mea. Mufa senzor clapeta acceleratie si o bujie stricata(BRK7EQUP noua - mai putin de 300km facuti)
La fiecare vizita pe care o fac la un Minion mai gasesc cativa caluti pierduti pe drum de masinuta mea :)
Dupa intalnirea Mini Bucureste am urmat sfaturile lui Sharpe si pe drumul de intoarcere am alimentat cu benzina de 99 si coxata masina 150 km de autostrada in treapta a 5-a la 5700 ture constant la 180km/h. Ajuns in Constanta am simtit imediat ca masina s-a mai "destupat", au mai revenit cativa caluti acasa la locul lor in motorul masinii mele.
O sa continui tratamentul cu cox recomandat de doctor si revin cu informatii.
Aaa inca ceva pe drum am oprit vreo 15 min sa verific nivelul de ulei inainte sa o coxez si ce crezi...mi s-a rupt joja,noroc ca s-a rupt la reconectare si am putut sa scot bucata rupta din motor.
Ce produs ma sfatuiti sa folosesc pentru a ajuta la eliminarea mai rapida a depunerilor de carbon de pe supapele motorului?
O seara buna!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de adrian »

Motoarele de genul celor care echipeaza generatia R50 si R53, nu fac depuneri semnificative pe supapele de admisie, din cauza sistemului low pressure de injectie , benzina se injecteaza in galeria de admisie, fapt care duce la curatirea continua a galerie de admisie si implicit a supapelor de admisie.
Motoarele de origine Peugeot care echipeaza R56 , sunt predispuse la depuneri semnificative de murdarie in zona de admisie a chiulasei, fapt care reduce in timp cantitatea de aer care intra in camera de ardere.Pentru acestea se face uzual, operatia de De coke, mai exact sablarea cu praf de coaje de nuca a gaurilor de admisie din supape si a cozii si a talerului supapelor de admisie , dupa demonrare prealabila a galeriei.
Cam asa arata inainte si dupa la o chiulasa de R56.
La R50 si R53, nu este cazul.
De Coke.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Toate motoarele indiferent de tehnologie prezinta depuneri in camera de ardere. In interiorul motorului, combustibilul vine in contact cu oxigenul si este expus la caldura. Sunt componente, ex. substantele aromatizante ale combustibilului, care se oxideaza si cauzeaza impurificarea injectoarelor, a supapelor si a camerei de combustie. De asemenea, hidrocarburile nearse au si ele acelasi efect de impurificare. Cauta la service-uri, multe dintre acestea au dispozitive de curat camera de ardere, astfel incat depunerile dizolvate din injectoare, supape, respectiv camera de combustie sunt arse in motor si evacuate impreuna cu gazele de esapament(motorul functioneaza 20 min la ralanti cu echipamentul conectat). Nu recomand solutii care se amesteca cu benzina in rezervor, sunt scumpe, nu sunt eficiente, in plus genereaza eroare pe MIL pe senzorul O2(sonda lambda) pentru o perioada de timp. Treaba cu ''cox' este valabila pentru desfundarea injectoarelor ( nu intotdeauna cu rezultate), dar nu pentru curatare supape.
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

adrian scrie:Motoarele de genul celor care echipeaza generatia R50 si R53, nu fac depuneri semnificative pe supapele de admisie, din cauza sistemului low pressure de injectie , benzina se injecteaza in galeria de admisie, fapt care duce la curatirea continua a galerie de admisie si implicit a supapelor de admisie.
Motoarele de origine Peugeot care echipeaza R56 , sunt predispuse la depuneri semnificative de murdarie in zona de admisie a chiulasei, fapt care reduce in timp cantitatea de aer care intra in camera de ardere.Pentru acestea se face uzual, operatia de De coke, mai exact sablarea cu praf de coaje de nuca a gaurilor de admisie din supape si a cozii si a talerului supapelor de admisie , dupa demonrare prealabila a galeriei.
Cam asa arata inainte si dupa la o chiulasa de R56.
La R50 si R53, nu este cazul.
De Coke.jpg
Pe supapele de admisie am inteles.
Cum ramane cu cele de pe evacuare? Am vorbit azi la telefon din nou cu fostul proprietar si mi-a confirmat ca el a mers preponderent in oras drumuri scurte si un stil de condus linistit adica exact opusul la ce e recomandat pentru acest motor. Daca mai luam in considerare si ca acest motor a mers foarte probabil cu bujii BKR6 in loc de BKR7, benzina de 95 in loc se 98,un filtru de aer absolut mizerabil(l-am vazut cand l-am schimbat) tind sa cred ca am ceva depuneri de carbon pe supape. Dupa ce am mers turat vreo 150 km am simtit masina cum respira mai bine.
O sa incerc saptamana asta sa gasesc pe cineva care sa imi curete cumva catalizatorul , daca aveti idei legat de cum as putea sa efectuez lucrarea sau la ce sa fiu atent astept parerile voastre.
Un prieten mi-a povestit cum a desfundat el la un 320d la o spalatorie de tiruri dotata cu o masina de spalat cu apa sub presiune de mare capacitate. Ce parere aveti?
O seara buna!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

Gabriel CT scrie:O sa incerc saptamana asta sa gasesc pe cineva care sa imi curete cumva catalizatorul
desfaci inutil catalizatorul, nu are nimic..are 2 lambda una inainte (controleaza mixul de aer + combustibil) si a doua controleaza gazele ...daca ai fi avut probleme de catalizator...nu iti fa griji ca aveai pom de craciun semnalul ENGINE
iti reamintesc este o benzinara si nu diesel :)

nu te apuca sa pui "fel de fel de substante magice" ca o sa dai din lac in put...

trebe doar pedala
Drive safe and keep the wheels down
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Gata doctore continuam tratamentul. Oricum cat va sta la mine masina asta isi va primi zilnic portia de doftorie :)
Am mai dat o tura cu masina dupa drumul de la Bucuresti spre casa....ce sa vezi... s-a stins martorul EML care se aprinsese pe prima portiune de autostrada.
Acum am ajuns cu pedala pana la 80-85% gaz trage bine. Daca trec peste se balbaie,aud compresorul cum striga mai tare dar nu accelereaza,in loc sa transforme benzina in viteza o transforma in zgomot.
Am observat ca masina accelereaza mult mai repede cu pedala la 80% decat kickdown. Oricum se simte o imbunatatire...inainte de pe la 50% pedala incepea sa se balbaie.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Scrie răspuns