Scade temperatura lichidului de racire (R50)
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Intervin cu cateva precizari
Termostatul
Termostatul deschide intre 89-92grd.C si este complet deschis la 103° C. Capacul radiatorului/termostatul presurizeaza agentul de racire la 1.1 bar , punct in care se ridica si elibereza presiunea pe circuitul secundar.
Cooling Fan/Ventilatorul de racire pentru motor
Motorul ventilatorului fuctioneaza pe circuitele principale a doua relee, relee care primesc comanda de la ECU. Motorul ‘fan’ are doua trepte de viteza:
-low si lucreza la temperature agentului de racire cuprinsa intre 101grd.C si 105 grd.C;
-high speed si intra cand temperatura agentului agentului ajunge al 112grd.C si se opreste cand scade la 108 grd.C, moment cand ‘fan’ intra pe turtatia ‘low’;
Pentru comanda celor doua trepte prin intermediul releelor se introduce un REZISTOR/ ‘Cooling Fan Resistor’(CFR) care sub efectul incalzirii isi modifica rezistenta si caderea de tensiune pe el. Daca ‘fan’ lucreaza numai pe treapta a II-a, atunci acest resistor este defect.
ECT(Engine Coolant Temperature)
Senzorul ECT monitorizeaza temperatura motorului prin intermediul agentului de racire, detecteaza schimbarile de temperatura si trimite semnale la ECU. In functie de aceste valori se determina daca motorul este rece, funcționeaza in parametrii normali sau este supraincalzit. ECT este important deoarece semnalele catre ECU fac parte din parametrii managementului motorului, el fiind numit adesea "master" senzor.
Daca dupa verificarea termostatului, lucrurile nu se schimba, atunci 'inamicul' este ECT.
In momentul in care iti scade temperatura lichidului, ar trebui observat daca intervine treapta 1 a ventilatorului din cauza unui semnal eronat catre ECU. In acest caz este suspect ECT, pentru ca dupa cum spui, ai schimbat REZISTORUL (CFR). De asemenea, daca ai o pornire dificila la rece si mers neregulat ECT este o cauza.
Sa ne informezi cu ce ai mai facut
Termostatul
Termostatul deschide intre 89-92grd.C si este complet deschis la 103° C. Capacul radiatorului/termostatul presurizeaza agentul de racire la 1.1 bar , punct in care se ridica si elibereza presiunea pe circuitul secundar.
Cooling Fan/Ventilatorul de racire pentru motor
Motorul ventilatorului fuctioneaza pe circuitele principale a doua relee, relee care primesc comanda de la ECU. Motorul ‘fan’ are doua trepte de viteza:
-low si lucreza la temperature agentului de racire cuprinsa intre 101grd.C si 105 grd.C;
-high speed si intra cand temperatura agentului agentului ajunge al 112grd.C si se opreste cand scade la 108 grd.C, moment cand ‘fan’ intra pe turtatia ‘low’;
Pentru comanda celor doua trepte prin intermediul releelor se introduce un REZISTOR/ ‘Cooling Fan Resistor’(CFR) care sub efectul incalzirii isi modifica rezistenta si caderea de tensiune pe el. Daca ‘fan’ lucreaza numai pe treapta a II-a, atunci acest resistor este defect.
ECT(Engine Coolant Temperature)
Senzorul ECT monitorizeaza temperatura motorului prin intermediul agentului de racire, detecteaza schimbarile de temperatura si trimite semnale la ECU. In functie de aceste valori se determina daca motorul este rece, funcționeaza in parametrii normali sau este supraincalzit. ECT este important deoarece semnalele catre ECU fac parte din parametrii managementului motorului, el fiind numit adesea "master" senzor.
Daca dupa verificarea termostatului, lucrurile nu se schimba, atunci 'inamicul' este ECT.
In momentul in care iti scade temperatura lichidului, ar trebui observat daca intervine treapta 1 a ventilatorului din cauza unui semnal eronat catre ECU. In acest caz este suspect ECT, pentru ca dupa cum spui, ai schimbat REZISTORUL (CFR). De asemenea, daca ai o pornire dificila la rece si mers neregulat ECT este o cauza.
Sa ne informezi cu ce ai mai facut
- Fişiere ataşate
-
- Termostat.jpg (9.99 KiB) Vizualizat de 4286 ori
-
- Cooling Fan Resistor.jpg (30.84 KiB) Vizualizat de 4286 ori
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
masina merge bine si "imi fura cheia la pornire" (asta am citit-o pe alt forum) adica <<porneste la sfert>>
problema este destul de clara pt mine cum a zis @Spook @adrian @Sharpe - termostat deschis la maxim, sapt. viitoare vin cu "problema in mana".
de ce suspectez clar "termostatul" pt ca eu cand am "descoperit" mecanica pe masina asta am facut fel de fel de interventii printre care si schimbul lichidului de racire.
in prima faza era caramiziu si nu "roziu" si am descoperit si furtunul de cauciuc catre vasul de exansiune infundat cu aceasta specie de"lut"
cum in prima faza am facut doar o spalatura si apoi am pus noul antigel verde imagineaza-ti ca dupa cativa km cel din vasul de expansiune a devenit caramiziu.
facut ciclul asta de mai multe ori cu spalaturi (4 schimburi de antigel + 5 cicluri de curatare) etc a devenit curatel dar nu complet caci acum nu este inca "verde" este o corcitura de culoare unde predomina verdele
deci avand aceasta "mazga" ce se plimba prin instalatia de racire tind sa cred ca a blocat termostatul "pe deschis".
ce mi-ar fi de ajutor acum este sa "gasesc" o solutie de curatare de sistem serioasa ce in 2-3 cicluri sa scoata toata mizeria asta afara...pt ca e inutil sa schimb piese daca eu nu curat bine motorul.
problema este destul de clara pt mine cum a zis @Spook @adrian @Sharpe - termostat deschis la maxim, sapt. viitoare vin cu "problema in mana".
de ce suspectez clar "termostatul" pt ca eu cand am "descoperit" mecanica pe masina asta am facut fel de fel de interventii printre care si schimbul lichidului de racire.
in prima faza era caramiziu si nu "roziu" si am descoperit si furtunul de cauciuc catre vasul de exansiune infundat cu aceasta specie de"lut"
cum in prima faza am facut doar o spalatura si apoi am pus noul antigel verde imagineaza-ti ca dupa cativa km cel din vasul de expansiune a devenit caramiziu.
facut ciclul asta de mai multe ori cu spalaturi (4 schimburi de antigel + 5 cicluri de curatare) etc a devenit curatel dar nu complet caci acum nu este inca "verde" este o corcitura de culoare unde predomina verdele
deci avand aceasta "mazga" ce se plimba prin instalatia de racire tind sa cred ca a blocat termostatul "pe deschis".
ce mi-ar fi de ajutor acum este sa "gasesc" o solutie de curatare de sistem serioasa ce in 2-3 cicluri sa scoata toata mizeria asta afara...pt ca e inutil sa schimb piese daca eu nu curat bine motorul.
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Da, si eu suspectez in prima faza termostatul. Sincer nu am practica la nico masina sau motocicleta procedeul acesta de spalare a 'instalatiei' in adancime cu prezitinti tu. Am facut schimb de lichid de racire la un interval de 3-4 ani. Ai dat un search sa vezi cam ce este prin comert si care ar fi cea mai buna varianta O sa ma uit si eu de curiozitate
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
uite de unde am plecat --> http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=12&t=3034 + http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=12&t=3119
si la final am ajuns la:
1. schimbat radioator principal
2. schimbat radiator secundar (habitaclu)
3. schimbat racord pompa apa si motor
4. tubatie + conector plastic pe sistemul secundar de aerisire
urmeaza:
5. termostat
6. senzor temperatura antigel (pt linistea mea)
iar utlima interventie a fost facuta cu 4 cicluri de apa plus specia asta de solutie atasata
si la final am ajuns la:
1. schimbat radioator principal
2. schimbat radiator secundar (habitaclu)
3. schimbat racord pompa apa si motor
4. tubatie + conector plastic pe sistemul secundar de aerisire
urmeaza:
5. termostat
6. senzor temperatura antigel (pt linistea mea)
iar utlima interventie a fost facuta cu 4 cicluri de apa plus specia asta de solutie atasata
Drive safe and keep the wheels down
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Chiar ai avut ceva de lucru De fapt asa se intampla cand incep sa faci schimbari la o masina second, parca este un 'bestem' de la un lucru minor apar 100. Dar ai circuit de racire am analizat si la mine cand am luat-o dar mi se pare mai simplu...sau a dus-o vechiul propietar in service si 'DOREL' a redus instalatia, a pus-o pe 'direct'
Acum deja o ai cap coada noua...100.000 km este beton
Am avzut diferite varinte de spalare 'made in Romania' otet cu apa , sare de lamaie cu apa, soda caustica + apa ( face praf motorul de Al radiatorul) Mr. Proper + apa ,etc. Cei mai multi dupa spalare au constatat ca radiatorul curge, pierderi coliere, etc, dar la tine totul este nou
Acum deja o ai cap coada noua...100.000 km este beton
Am avzut diferite varinte de spalare 'made in Romania' otet cu apa , sare de lamaie cu apa, soda caustica + apa ( face praf motorul de Al radiatorul) Mr. Proper + apa ,etc. Cei mai multi dupa spalare au constatat ca radiatorul curge, pierderi coliere, etc, dar la tine totul este nou
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
cum am zis si in alte postari: duci masina in service si te astepti sa ti se spuna ...a venit vremea sa...schimbi aia aia aia...dar nu a fost asa, pt ca "Dorel" vrea bani multi si treaba putina sau deloc deci mai bine o fac eu si sunt sigur ca acel lucru este facut.
Motorul a primit mai peste tot schimb de garnituri , a mai ramas de intervenit pe capacul lantului de distributie (astept sa fie frumos si cald) sa pot lucra
sa nu zic ca masina a trecut ITP-ul cu brio de pe mainile mele...nici nu iti imaginezi cum m-am simtit
dar toate aceste bucurii au fost create in mod indirect de aceasta comunitate virtuala myMini, ca daca nu ar fi existat probabil acest Mini din dotare era prin furnale la topit
asa ca de la a privi masini pe strada mi-ati alimentat o pasiune creandu-mi incredere, prin urmare multumesc intregii comunitati MyMINI (forum - se stiu ei) !!
Motorul a primit mai peste tot schimb de garnituri , a mai ramas de intervenit pe capacul lantului de distributie (astept sa fie frumos si cald) sa pot lucra
sa nu zic ca masina a trecut ITP-ul cu brio de pe mainile mele...nici nu iti imaginezi cum m-am simtit
dar toate aceste bucurii au fost create in mod indirect de aceasta comunitate virtuala myMini, ca daca nu ar fi existat probabil acest Mini din dotare era prin furnale la topit
asa ca de la a privi masini pe strada mi-ati alimentat o pasiune creandu-mi incredere, prin urmare multumesc intregii comunitati MyMINI (forum - se stiu ei) !!
Drive safe and keep the wheels down
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
o sa fac eu zilele urmatoare o interventie asupra capacului de la distributie ,e destul de dificil si multe piese de demontat
iti trebuiesc un minim necesar de piese :
semering palier
garnitura capac distributie +cele doua oringuri
dupa demontare poti observa starea lantului si a patinelor si dupa caz le inlocuiesti ,nu uita de cele doua roti dintate +intinzatorul de lant
iti trebuiesc un minim necesar de piese :
semering palier
garnitura capac distributie +cele doua oringuri
dupa demontare poti observa starea lantului si a patinelor si dupa caz le inlocuiesti ,nu uita de cele doua roti dintate +intinzatorul de lant
.......ghost...
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Daca vrea sa intre in 'subiect' cu adevarat, mai are nevoie si de SDV-urile speciale pentru demontarea/montarea si reglarea distributiei. Tensionerul poate fi schimbat fara trusa, dar numai acesta si daca se constata ca nu este in parametrii. Pentru lant, pinioane, patine(demontarea/montarea si reglarea) are nevoie de trusa. Aceste truse sunt speciale pentru tipul de motor.
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
pt R50 nu e nevoie de cale doar la psa R56
.......ghost...
Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Sharpe scrie:pt R50 nu e nevoie de cale doar la psa R56
Adica la Pug!!!!!
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power