Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de adrian »

Baza mea de date in materie de manuale de service este destul de mare, in ultimii 15 ani am reusit sa adun o colectie destul de mare , intamplator si Factory manual de la Kawasaki.Chiar are 651 de pagini.Cand am spus asta in postarea anterioara a fost doar din dorinta de a respecta adevarul si a aduce lucrurile pe fagasul corect,dezinformarea cu intentie sau pur si simplu din prea mult entuziasm nu face bine nimanui.
Desigur politetea si respectul fata de membrii acestui forum sunt de la sine intelelese si cine nu intelege acest aspect se descalifica fara drep de apel.Comunitatea MINI , spre deosebire de alte comunitati care s-au adunat sub un brand auto , este formata din persoane de calitate, educate,tolerante.Desigur ar fi de dorit sa ramana la fel.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de MiniRC31 »

Sharpe scrie:o sa fac eu zilele urmatoare o interventie asupra capacului de la distributie ,e destul de dificil si multe piese de demontat
iti trebuiesc un minim necesar de piese :
semering palier
garnitura capac distributie +cele doua oringuri
dupa demontare poti observa starea lantului si a patinelor si dupa caz le inlocuiesti ,nu uita de cele doua roti dintate +intinzatorul de lant
am tot ce trebuie pt partea de garnituri pt capac, desigur voi avea cea mai buna oportunitate de a verifica starea lantului si a patinelor, nu a fost desfacut intre 90k -300k km acel capac deci era si timpul :) (am inca pierderi de ulei pe la baza (pe langa suruburi)
am "descoperit" insa ca surubul 7 capul este in forma de stea si nu hexagonal precum celelate iar pt suruburile (de sus) e nevoie de cheie torx (practic sunt 3 tipuri de suruburi).

ma gandeam daca ar fi bine sa " adaug" niste silicon pe langa acea garnitura, o parere ar fi bine venita.

intre timp am achizitionat extractorul fuliei cel din imagine ca sa imi fac viata mai usoara :? cu how to : https://www.youtube.com/embed/I2NHXwORyZA?rel=0
dedant68 scrie:.. in plus se lucreaza pe lateral si demontezi si pompa de apa si si alte anexe. Mai ii nevoie de un SDV de blocaj pe ax, este mult mai complicat
eu nu vad nimic atat de complicat in a schimba un lant, ceea ce vad eu f important este "unghiul" arborelui cotit (indirect iti da asezarea pistoanelor in blocul motor in tandem cu pozitia valvelor) care trebuie sa lucreze in tandem cu arborele cu came...aici trebuie multa atentie..restul e joaca de puzzle..nu vad unde se regaseste "marea dificutate".
acelasi lucru este si pt 2 arbori cu came si tot asa...

eu personal o iau pe alta parte: daca este facut de cineva cu experienta mie ce mi-ar lipsi? informatiile!! deci in cazul asta ori "pui mana" si citesti 1000 de pagini de manual ori cu sugestii si informare poti face si singur.
deci mai lipseste acest "start"

trusa de care zici este la 45 Euro
Fişiere ataşate
extr.jpg
garnuituri.png
extractor fulie.jpg
extractor fulie.jpg (13.21 KiB) Vizualizat de 4200 ori
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de dedant68 »

Cand m-am referit la "complicat' am facut raportarea cu R56 si explicit pozitia de lucru :D , am mentionat. Eu incurajez initiativa, nu am spus ca nu se poate, doar ca am precizat cateva conditii: scule, abilitati tehnice si vointa :D Iti doresc succes :D
Trusa mea este speciala pentru N12/N14 motoare pe R56, la tine este nevoie de cala superioara, iar preturile difera in functie de brand. Eu am vazut pentru cazul meu si la 27 euro, dar facuta 'pe barca cu motor' :mrgreen: Trusa o cauti dupa tipul de motor; pare un lucru bun ce ai gasit.
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de adrian »

@Ciprian ,poate te ajuta.
33.jpg
22.jpg
11.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de MiniRC31 »

@Adrian,

sa inteleg ca arborele cu came are si el la randul lui o teșetură asemanator arborelui cotit ce imi da posibilitatea "de a nu avea sansa sa gresesc" in montarea pinionului pe axa cu came?
stiu despre pozitia lantului ceea ce este indicat in foto
Fişiere ataşate
arbore cotit.png
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de adrian »

Pe pinioane ai marcaje.Lantul de distributie are zalele cu pricina de alta culoare.Nu poti sa gresesti.Pinionul in axul cu came se indexeaza cu un stift care se afla pe axul cu came.
Aici il vezi (ai onoarea sa privesti un ax cu came Piper Ph1 Street race)
20180212_185016.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de MiniRC31 »

atunci declar floare la ureche :D

(gluma) @dedant68 @Sharpe: sa nu mai speriati "copii mici" ca sa aibe spasme noapte :? :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

am vazut ca garnitura de chiuloasa se gaseste in 2 variante 0,65MM si 0,95MM(+0,3)
stiind ca daca nu s-a intevenit pana acum pe suprafata chiuloasei cea de 0.95mm(+0.3) nu ar fi indicata corect?
pt ca dupa umila mea parere "ar mari" camera de ardere si nu ar mai fi aceeasi compresie, gresesc? (cred ca bat campii :| )

intrebarea numarul 2: care din cele 2 garnituri o recomandati? (ma refer la grosime)

@Sharpe: spune-mi scula de care te ajuti sa compresezi arcurile valvelor :D
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de Sharpe »

Vrei sa schimbi semeringurile de supapa?
Presa de supapa se numeste scula ,dar inca nu am gasit una potrivita si noi folosim o scula confectionata artizanal
Nu pune garnitura mai groasa ca nu ai nevoie
Daca desfaci tachetii pregateste-te sa cumperi culbutori noi ,cei vechi sunt blocati in pozitia de lucru
Costul culbutorilor noi in jur de 2000 lei sau 1500 pe prod ajusa
.......ghost...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de MiniRC31 »

Sharpe scrie:Vrei sa schimbi semeringurile de supapa?
Presa de supapa se numeste scula ,dar inca nu am gasit una potrivita si noi folosim o scula confectionata artizanal
Nu pune garnitura mai groasa ca nu ai nevoie
Daca desfaci tachetii pregateste-te sa cumperi culbutori noi ,cei vechi sunt blocati in pozitia de lucru
Costul culbutorilor noi in jur de 2000 lei sau 1500 pe prod ajusa
ideea mea principala este de a curata patul valvelor si verificarea acestora eventual inlocuire dar nu am luat in calcul ceea ce imi zici. :geek:

oricum voi face un test de presiune pt a imi taia elanul de mecanic junior :D :lol: :lol: :lol:

pentru presa valve am gasit asta cu video demonstrativ aici https://www.youtube.com/embed/20w0Pf2Tvj8?rel=0
Fişiere ataşate
compressionvalve.jpg
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)

Mesaj de adrian »

Ar fi de preferat sa lasi chiulasa in pace.Nu o poti reconditiona de unul singur.Daca este in regula nu umbla.Reparatia corecta a unei chiulase presupune test de fisura, refacere planeitate, inlocuire supape si ghiduri de supape cu simeringuri supapa,rectificare scaune de supape.In functie de noua cota in inaltime a chiulasei dupa refacere planeitate se alege garnitura de chiulasa.
Costul acestei operatii plus piesele aferente este destul de mare.Numai supapele costa in jur de 2500Ron.Stiu asta pentru ca eu cand am montat supape de evacuare de R53 pe R50 am platit 1400Ron pe 8 supape,plus.manopera de refacere geometrie scaune supapa,ghidurile si supapele de admisie au ramas cele originale, dar in final am platit 2300Ron practic doar din dorinta de a putea ridica limita max. de turatie in mod safe la 7500rpm.Daca demontezi supapele, la rulajul masinii tale va trebui neaparat sa inlocuiesti supape, ghiduri , simeringuri si refacere geometrie scaune supape.Spun asta din experienta a peste 50, daca nu mai multe chiulase reconditionate pe diverse motoare benzinare sau diesel.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns