ATENTIE la conectorii din instalatia ELECTRICA!

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

ATENTIE la conectorii din instalatia ELECTRICA!

Mesaj de dedant68 »

Salut,
Filmul :D
Astazi de dimineata, - 5 grd.C, start pornire, motorul porneste la 1200 rot/min(normal), dar dupa 2-3 secunde de functionare, turatia oscileaza intre 1200 si 800 rot/min, galopari sacadate urmate de porniri si opriri repetate ale motorului care actioneaza ventilatorul pentru racirea lichidului…si acest lucru se intampla la - 4 grd.C :(
Primul diagnostic pe care-l dau este asupra traductorului/senzorul ECT ( Engine Coolant Temperature), este cel care transmite informatii care ECU privind starea temperaturii lichidului de racire si implicit temperature motorului. Este un traductor care transmite date de baza pentru ECU privind pornirea la rece, impreuna cu date de la traductorul MAS (Mass Air Flow), ECU opereaza pe injectie. Opresc motorul, trec pe OFF, conectez un tester pe conectorul OBD, trec pe ON, pornesc motorul si verific erorile pe motor…nimic pe tester si nici MIL(Malfunction Indicator Lamp) in bord aprinsa(foto 1). Intre timp motorul isi revine si intra pe turatia normala de ralanti, sunt in intarziere... Parcurg 10 km, parchez, si dupa 6 ore de stationare, pornesc motorul, la fel, aceeasi problema, ajung la domiciliu dupa 20 min. de mers, opresc si pornesc dupa 2 sec, totul normal. Practic, simptomele se manifestau numai la rece :!: Incerc sa scot conectorul instalatiei electrice(priza/mama) din fisa traductorului ECT, simt ca ceva nu este in regula..cand scot conectorul, bucati mici de material compozit cad din interiorul conectorului, o parte raman in mufa traductorului(foto 2); contactele tip teaca se miscau la scoatere. Concluzie: La rece se scurtcircuitau capetete/pinii traductorului care este un termistor/NTC, rezistenta electrica se modifica invers cu temperaturae agentului de racire( lichid rece=rezistenta electrica mare; lichid cald=rezistenta electrica mica). La scurtcircuit intre pinii senzorului ECT, rezistenta fiind foarte mica, ECU citea un motor cald si nu general semnal pentru imbogatire injectie benzina, de asemenea comanda si electroventilatorul pentru ca citea un motor practice supraincalzit. Din trepidatii si incalzire/ dilatare contacte , circuitul intra pe normal si motorul revenea la normal, iar la rece ‘incepea jocul’ :mrgreen:
Conectorul de genul acela nu se gaseste in comert, numai la dezmembrari de la o alta instalatie, etc. Am refacut circuit prin introducerea si presarea contactelor teaca in cei doi pini ai senzoruliui si izolarea buna si fixa cu tub izolator pentru bobinaj motoare electrice cu diametru de 3 mm, iar spatiul se va umple cu mastic electrotehnic(foto 3). Verificand cu PICOSCOPE, graficul ECT este normal in prezent pentru un termistor, si totul a revenit la normal(foto 4). De multe ori, in instalatiile electrice auto contactele din interiorul conectorului nu exercita acea apasare, acestea se slabesc in timp sub actiunea factorilor (mecanici, electrici, etc.) temperatura in special, si rezistentele de contact se modifica, modificari care genereaza defectiuni. Acestea pot fi aleatorii si nu intotdeauna sunt inregistrate in DME.
Cu masina asta nu te plictisesti niciodata :lol:
Fişiere ataşate
foto_1
foto_1
foto_2
foto_2
foto_3
foto_3
foto_4
foto_4
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns