Zgomot motor Clubman S R55

Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de adi.nechifor »

Salut.

De curand, dupa o lunga documentare si multe semne de intrebare, mi-am luat un Mini Cooper S Clubman R55, din luna 10/2008. Pana sa fac un topic si sa-l prezint asa cum se cuvine, trebuie sa rezolv cateva mici (sper ca mici) probleme. Deocamdata i-am schimbat termostatul, pentru ca pierdeam lichid pe la imbinarea carcasei. Urmeaza schimb de ulei si filtre, care deja-s cumparate (Castrol EDGE LL04 si Mann), precum si ambreiajul, deoarece patineaza in sarcina, mai ales in viteza a 4-a parca. Probabil voi lua Valeo, deoarece am auzit numai de bine pe forumurile din afara. Schimbarea nu se va face la BMW, deoarece am primit un pret nesimtit de mare: aprox. 7600 lei, ambreiaj + volanta + manopera. Numai volanta este aproape 4000 de lei, in conditiile in care in magazin e cam la jumatate de pret Sachs sau Luk. Nici revizia nu o voi face la ei, pentru ca un litru de ulei costa 107 lei, cu discount in jur de 80 de lei, pret care din nou mi se pare amuzant. Inteleg sa fie dublu fata de magazin, dar triplu deja e prea mult ca sa pot accepta.

In sfarsit, problema pe care o am este un zgomot la motor care nu am idee de unde ar veni. Sa fie ceva legat de distributie (in istoric apare ca fiind schimbat lantul, intinzatorul, cam tot la 100.000 km, acum masina are 170.000 reali)? Sau volanta? Poate aveti mai multa experienta si imi puteti da ceva posibile cauze. Mi se pare ca ceva nu este in regula. Tacanitul ala ciudat care se aude clar pe video, parca din partea dreapta a motorului.

Video: https://youtu.be/l2UmD4d2rGU.

In rest, I f*****g love it! Pacat ca nu au apelat la alta solutie in afara de Peugeot pentru motorizare. Dar nu ma sperii, vreau sa rezolv toate problemele si sa ma bucur de ea asa cum se cuvine.

Merci! :D
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de Sharpe »

zgomotul de la motor este da la culbutori sau axe uzate ,prb ca nu a schimbat uleiul la timp ....nu te alarma am auzit la multe motoare psa acelasi sunet.....
uleiul castrol este pt cartofi prajiti dar daca il cumperi din DE e ok ...
foloseste uleiul de la bavaria il gasesti cu 40 lei litru sau LM ,Total
volanta nu se schimba decat daca e uzata
iti recomand kit ambreiaj SACHS sau LUK NU VALEO care e facut la turci
la MINI Garaj in Bucuresti manopera pt ambreiaj e 500 lei
.......ghost...
Avatar utilizator
magicbright
Viteza 3
Mesaje: 214
Membru din: Mie Feb 25, 2015 2:17 pm
Localitate: bucuresti

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de magicbright »

Salut,
Si motorul meu suna IDENTIC, n am reusit sa i dau de cap in 2 ani jumate si 60 000 km.
N as merge pe castrol, mie nu mi a priit deloc, imi consuma mai mult decat daca foloseam BMW LL4.
La capitolul ambreiaj, am mers pe SACHS si sunt multumit.
Succes!
YOU DON'T NEED A BIG ONE TO BE HAPPY!
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de adi.nechifor »

@Sharpe Am inteles. Ma bucur ca nu e ceva grav. Cu uleiul habar nu am, sunt o gramada de pareri si toate se bat cap in cap. De acum l-am luat pe asta deja, data viitoare o sa ma documentez mai bine, in special daca nu o sa fiu multumit. Inainte in masina a fost pus tot Castrol 5W30, din ce a zis fostul proprietar si conform bidonului gasit in portbagaj. Cu volanta asa stiam si eu, ca doar daca se constata ca e uzata, ceea ce nu cred, pentru ca nu se aude niciun zgomot. Intra in toate treptele perfect. Atat doar ca patineaza in unele momente ambreiajul si daca ii dau tare, la schimbarea rapida a treptelor, se aude ca atunci cand incerci sa bagi in viteza dar nu ai calcat ambreiajul pana la capat. Cu marca ambreiajului, o sa ma uit si la celelalte. Ramasesem la Valeo pentru ca multi ziceau pe formurile de afara ca e foarte ok. Cu manopera, pretul e bun si as avea cea mai mare incredere sa vin la MINI Garaj, dar din pacate sunt din capatul celalalt al tarii, Suceava mai exact...

@magicbright Asadar, m-am linistit. Mi se parea ciudat sunetul, inainte am avut un Ford Focus 1.6 aspirat si nu scotea niciun zgomot dubios. Cu uleiul, cum ziceam, din pacate deja l-am luat. E Castrol varianta LL04, deci dedicat BMW. Probabil acelasi care era in bidoanele uleiului de marca BMW, pana sa fie facut de Shell. Merci pentru info legate de ambreiaj. Probabil o sa incerc alta varianta decat Valeo, daca toata lumea imi zice asa.
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de MiniRC31 »

adi.nechifor scrie:@Sharpe Am inteles. Ma bucur ca nu e ceva grav. Cu uleiul habar nu am, sunt o gramada de pareri si toate se bat cap in cap. De acum l-am luat pe asta deja, data viitoare o sa ma documentez mai bine, in special daca nu o sa fiu multumit. Inainte in masina a fost pus tot Castrol 5W30, din ce a zis fostul proprietar si conform bidonului gasit in portbagaj. Cu volanta asa stiam si eu, ca doar daca se constata ca e uzata, ceea ce nu cred, pentru ca nu se aude niciun zgomot. Intra in toate treptele perfect. Atat doar ca patineaza in unele momente ambreiajul si daca ii dau tare, la schimbarea rapida a treptelor, se aude ca atunci cand incerci sa bagi in viteza dar nu ai calcat ambreiajul pana la capat. Cu marca ambreiajului, o sa ma uit si la celelalte. Ramasesem la Valeo pentru ca multi ziceau pe formurile de afara ca e foarte ok. Cu manopera, pretul e bun si as avea cea mai mare incredere sa vin la MINI Garaj, dar din pacate sunt din capatul celalalt al tarii, Suceava mai exact...

@magicbright Asadar, m-am linistit. Mi se parea ciudat sunetul, inainte am avut un Ford Focus 1.6 aspirat si nu scotea niciun zgomot dubios. Cu uleiul, cum ziceam, din pacate deja l-am luat. E Castrol varianta LL04, deci dedicat BMW. Probabil acelasi care era in bidoanele uleiului de marca BMW, pana sa fie facut de Shell. Merci pentru info legate de ambreiaj. Probabil o sa incerc alta varianta decat Valeo, daca toata lumea imi zice asa.
Adi, iti recomad cei 450km sau 500 pana in Bucuresti daca vrei sa tii la masina....din pacate pe motive reale de tipul "stim sa repram si Mini".
daca vrei gasesti peste tot astfel de "meseriasi"... dar unul bun trebuie sa faci KM ... macar la interventiile astea mai serioase.

in afara zic Valeo ca este cea care "echipeaza" masina standard dar vezi ca nu se compara Valeo Germay cu Valeo Turkey...s-ar putea sa "iti cada" mai bine SACHS.

Volanta nu ai de ce sa o schimbi....este greu de nenorocit aia...la tine patinajul vine di ambreaj (disc) deci kit...

cat despre uleiuri nu ma pronunt pt ca parerile sunt mult impartite...si nu am urmat si facultatea de petrol si gaze ca sa iti pot da un raspuns pertinent.
pana acum Mini-ul in posesie a vazut numai Castrol 5W30....dar la urmatorul schimb incercam si altceva... vedem...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de adi.nechifor »

Ma gandesc si la varianta asta, desi este foarte costisitoare. Totusi, o schimbare a unui kit de ambreiaj nu ar trebui sa fie ceva simplu pentru un mecanic bun si atent, indiferent de marca?

In legatura cu provenienta pieselor, daca ar fi sa iau Valeo, as lua de pe https://www.autopieseonline24.ro/, deoarece am o colaborare cu ei si din cate stiu depozitul este in Berlin, deci piesele de acolo vin. Oare e fabricat tot un Turcia in cazul acesta?

Multumesc!
Adi
Avatar utilizator
magicbright
Viteza 3
Mesaje: 214
Membru din: Mie Feb 25, 2015 2:17 pm
Localitate: bucuresti

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de magicbright »

Turcia, Germania, nu mai cred in chestiile astea de cand am fost in Germania special pentru a-mi cumpăra schiuri. Mi am luat o pereche de FISCHER ( austriece ), cand ajung acasă si desfac foliile de pe ele văd MADE IN MOLDOVA. Paradoxu naibii. Asa ca nu e o regulă, nu tot ce e din Vest trebuie să fie superior calitativ sau ,,facut de nemți".
YOU DON'T NEED A BIG ONE TO BE HAPPY!
Avatar utilizator
adi.nechifor
Membru nou
Mesaje: 29
Membru din: Joi Sep 21, 2017 12:48 pm
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de adi.nechifor »

Teoretic asa tind si eu sa cred. In principiu, chiar daca am avea un ambreiaj fabricat de Valeo in Turcia, standardele de calitate care trebuiesc respectate ar trebui sa fie aceleasi, nu? Oricum, diferenta cel putin pentru un kit Luk e foarte mica, bani de o pizza, deci n-ar fi o problema.

L.E. Totusi vad ca lumea se cam plange de ambreiajele Valeo facute in Turcia pe forumurile altor marci. Asadar, probabil ma voi orienta catre alta marca, pentru ca e si o masina cu ceva valente sportive, deci as vrea sa nu mai am probleme legate de ambreiaj cat voi mai tine masina (2-3 ani/30-35k km).
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de MiniRC31 »

adi.nechifor scrie: Ma gandesc si la varianta asta, desi este foarte costisitoare. Totusi, o schimbare a unui kit de ambreiaj nu ar trebui sa fie ceva simplu pentru un mecanic bun si atent, indiferent de marca?
teoretic ar trebui sa fie ca o plimbare in parc...dar daca il vezi ca iti insurubeaza suruburi cu pistolul atunci ar trebui sa iti pui niste semne de intrebare...
eu le am vazut cu "mana" si ochii mei pe dopul de la baia de ulei ce a fost insurubat cu pistolul de un "meserias" si acum cand am facut revizia ...am ramas cu o spira de filet in mana...deci concuzie ... un "mester" a strans acel surub cu pistolul in loc de cheie dinamometrica...

tine cont ca Mini-ul are o gramanda de scale de stans....si nu e dupa "pistol" pardon dupa ureche...
adi.nechifor scrie: In legatura cu provenienta pieselor, daca ar fi sa iau Valeo, as lua de pe https://www.autopieseonline24.ro/, deoarece am o colaborare cu ei si din cate stiu depozitul este in Berlin, deci piesele de acolo vin. Oare e fabricat tot un Turcia in cazul acesta?
Adi
de la acelasi depozit iau si eu piese si am luat destule .... dar Lemförder de Germay este mai calitativ decat cel din Cehia... ochiometric ..
deci depozitul de care vorbesti nu lucreaza doar cu piese de Germania...ci cu toata Europa

alt exemplu: kitul de rebuild al amortizoarelor --> SACHS era facut in China...aparenta ieftina dar isi fac treaba...acum vedem si logivitatea..
adi.nechifor scrie: L.E. Totusi vad ca lumea se cam plange de ambreiajele Valeo facute in Turcia pe forumurile altor marci. Asadar, probabil ma voi orienta catre alta marca, pentru ca e si o masina cu ceva valente sportive, deci as vrea sa nu mai am probleme legate de ambreiaj cat voi mai tine masina (2-3 ani/30-35k km).
daca esti SIGUR ca primesti VALEO facut in Germania atunci nu rata altfel reorienteaza-te inainte de a schimba 2 kituri in 2000km
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Zgomot motor Clubman S R55

Mesaj de Sharpe »

Nu e chiar prost kitul valeo de turcia dar ma sperie rulmentul si faptul ca in acel kit gasesti disc de Luk ,in kit Sachs nu gasesti asa ceva ....difernta de pret este de mai multe pizza :D
.......ghost...
Scrie răspuns