Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de MiniRC31 »

salut,

mi-a ajuns testerul de compresie pt motor, intrebare simpla: care sunt pasii sa execut acest test corect?

am inteles ca trebuie sa scot siguranta de la pompa de benzina, este corect?
deconectez bobina de la alimentarea cu curent...
apoi rand pe rand pe fiecare piston in parte voi masura compresia si in final datele se vor confrunta intre ele.
mai stim ca un "motor bun" nu trebuie sa aibe diferente mai mari de 10% intre pistoane...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Velvet Red
Membru nou
Mesaje: 14
Membru din: Vin Iun 30, 2017 12:32 am

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de Velvet Red »

Stiu sigur ca dupa ce se scoate siguranta de la pompa trebuie pornit motorul sa se arda benzina ramasa in el :D si de asemenea inainte de operatiune motorul sa mearga 5-10 minute.Valorile difera si in functie de varsta si kilometrajul masinii ,daia se gasesc pe net N variante si cu diferente de 15-20% care nu consuma atat de mult ulei :lol: :lol:
I HATE Volkswagen Beetle and Smart FourFour ! :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de adrian »

Poti sa scoti mufele de la injectoare, e mai practic.Testul se face cu motorul cald.Valorile nu trebuie sa difere intre cilindri mai mult de 10%.Raportul de compresie la R50 este de 10.6/1 , dar asta nu se traduce in valori de presiune,teoretic ar trebui sa gasesti in jur de 12bar ca si valoare de compresie.Cel mai corect este sa masori compresia cu clapeta de acceleratie deschisa si cum la start ea sta inchisa 90% cel mai corect este sa o demontezi de pe galerie.Pentru o masuratoare corecta pentru fiecare cilindru, numarul de rotatii al motorului in timpul testului trebuie sa fie acelasi, minim 4 ture complete de motor, dar nu mai mult de 6.
Diagnosticul dupa compresie este destul de vag in cazul in care gasesti valori cu diferente mari.Poate fi uzura segmenti,ovalizare sau uzura cilindri, segmenti blocati in canal, supape neetanse,tacheti hidraulici blocati, etc.Toate acestea necesita pentru remediere demontarea chiulasei, eventual a motorului.
Testul trebuie repetat de cateva ori pentru acuratete.
Se demonteaza toate bujiile inainte de test, nu numai cea la care faci testul.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie:Poti sa scoti mufele de la injectoare, e mai practic.
in cazul asta "nu mai trebuie sa ard benzina" de pe conducta...
adrian scrie:Se demonteaza toate bujiile inainte de test, nu numai cea la care faci testul.
OK, asta era o alta incertitudine care acum este clara.
adrian scrie: minim 4 ture complete de motor, dar nu mai mult de 6.
cum ma "prind" eu cate ture face motorul?
adrian scrie:supape neetanse
intarzierea de reactie a motorului poate fi din cauza supapelor neetansate (cauza de carbon depus) ? eu acest lucru il banuiesc ca ar genera si acea fluctuatie la relanti...
adrian scrie:Testul trebuie repetat de cateva ori pentru acuratete.
am vazut ca testul se face "pe uscat" si pe "umed", de ex. youtube-rii, pun cu seringa ulei motor in pistonul verificat dupa ce a executat testutl pe uscat ca sa poata verifica daca se pierde pe langa pistoane....segmenti...

ultima intrebare: cum se comporta un motor ce ar avea probleme de compresie??

testul eu il fac doar sa imi "tai" anumite incetitudini asupra intarzierii in raspuns a mototrului "DOAR" in treapta 2 in regim de turatie sub 2500rpm si acest lucru l-am sesizat cand motorul este rece...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de adrian »

Cred ca esti putin pe langa defectiune, fluctuatii la relanti din cauza supapelor si lag in viteza a doua la rece.Fluctuatiile la relanti sund datorate 90% unor probleme de aprindere.Lag-ul in viteza a doua la rece poate fi din cauza softului, la masina ta au fost daca nu ma insel trei upgrade-uri de soft care au vizat in general mersul la relanti si ceva parametrii functie de cuplarea sau decuplarea aerului conditionat.
Pusul uleiului in capul pistonului este o gogomanie, va sta acolo zile intregi.Se mai testeaza etansarea segmentilor dar nu cu ulei ci cu benzina sau motorina in capul pistonului.Ar trebui sa nu scada mai mult de 1cm max.2 dupa 24 de ore.Pistoanele se aduc toate la acelasi nivel si se toarna lichid pana la fata blocului motor.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie:Cred ca esti putin pe langa defectiune, fluctuatii la relanti din cauza supapelor si lag in viteza a doua la rece.Fluctuatiile la relanti sund datorate 90% unor probleme de aprindere.Lag-ul in viteza a doua la rece poate fi din cauza softului
ce imi place sa fiu pe langa defectiune.... :lol: :lol: :lol: si cu acestea fiind zise, astept sa primesc interfata MPPS care trebuie sa ajunga in seara astAAAA! :D
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Verificare compresie Motor W10B16A - Mini Cooper 1.6 benzina

Mesaj de Sharpe »

Sustin cele spuse de Adrian
Daca vrei sa faci o treaba buna demonteaza chiuloasa si te lamuresti imediat
.......ghost...
Scrie răspuns