Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Salut,
am vazut ca unii/ele posteaza pe unde apuca asa ca am deschis acest threat in speranta ca daca cineva face un search pe forum va gasi acest post...
si daca tot l-am deschis as dori sa precizez ca inainte de a va "devora" cutile de viteze colegii forumisti, ar trebui sa specificati cateva minime informaiii inainte de a incepe sa "ne" dam cu parerea.
Deci cutia de viteze, parere personala, este cea mai complexa mecanica ce o veti gasi pe masina, deci va necesita multa atentie si experienta, sa nu aveti impresia ca se va repara de pe forum!
asadar:
1. Model Mini: R50/R53
2. VIN(serie sasiu): ....................... aceasta informatie este extrem de utila sa identifici componentele de pe masina deoarece cutiile pana in 2004 erau fabricate de Midland cod GS5-65BH si dupa acel an au fost Getrag cod GS5-52BG.
3. descrierea problemei (nu trebuie sa fie tehnice, ca cine intelege o intelege)
am vazut ca unii/ele posteaza pe unde apuca asa ca am deschis acest threat in speranta ca daca cineva face un search pe forum va gasi acest post...
si daca tot l-am deschis as dori sa precizez ca inainte de a va "devora" cutile de viteze colegii forumisti, ar trebui sa specificati cateva minime informaiii inainte de a incepe sa "ne" dam cu parerea.
Deci cutia de viteze, parere personala, este cea mai complexa mecanica ce o veti gasi pe masina, deci va necesita multa atentie si experienta, sa nu aveti impresia ca se va repara de pe forum!
asadar:
1. Model Mini: R50/R53
2. VIN(serie sasiu): ....................... aceasta informatie este extrem de utila sa identifici componentele de pe masina deoarece cutiile pana in 2004 erau fabricate de Midland cod GS5-65BH si dupa acel an au fost Getrag cod GS5-52BG.
3. descrierea problemei (nu trebuie sa fie tehnice, ca cine intelege o intelege)
Ultima oară modificat Joi Aug 31, 2017 1:11 pm de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
incep eu:
1. Model Mini: R50
2. model cutie: Midland cod GS5-65BH
3. descrierea problemei:
cu plecare de pe loc (in forta) in treapta 2 "imi agata" daca fac schimbul repede 1.2, (ambreaj in podea) in schimb daca "astept 2, 3s si intoduc 2 nu are acel "crâșnit" metalic...
aceeasi problema nu o am din 2in 3 (treapta) sau din 3-4 (rpm peste 3500 in conditiile de mai sus)
ma simt ca sofer pe raba
eu banuiesc ca este timoneria problema, pe care o voi comanda destul de curand..dar astept si alte pareri...sa fie problema selectorul din cutie?
1. Model Mini: R50
2. model cutie: Midland cod GS5-65BH
3. descrierea problemei:
cu plecare de pe loc (in forta) in treapta 2 "imi agata" daca fac schimbul repede 1.2, (ambreaj in podea) in schimb daca "astept 2, 3s si intoduc 2 nu are acel "crâșnit" metalic...
aceeasi problema nu o am din 2in 3 (treapta) sau din 3-4 (rpm peste 3500 in conditiile de mai sus)
ma simt ca sofer pe raba
eu banuiesc ca este timoneria problema, pe care o voi comanda destul de curand..dar astept si alte pareri...sa fie problema selectorul din cutie?
Drive safe and keep the wheels down
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Probabil inelele de franare de la sincroane sunt uzate,si a aparut jocul axial.
Din pacate,reparatia corecta a unei cutii de viteze, nu se poate face fara o demontare completa.Degeaba banuiesti ce ar putea fi defect in cutie , de obicei dupa demontare gasesti si alte piese uzate, deci nu poti comanda din timp piesele, totul se face dupa demontare.Reparatia unei cutii de viteze nu este o treaba dificila, dar nici la indemana oricui care are un garaj , ceva scule dar nu a mai facut-o niciodata, chiar daca citeste toate cartile din lume.Reglajul grupului conic presupune ceva simt mecanic si ceva experienta.Multi mecanici cu ceva experienta au dat chix incercand sa repare o cutie de viteze.
Din pacate,reparatia corecta a unei cutii de viteze, nu se poate face fara o demontare completa.Degeaba banuiesti ce ar putea fi defect in cutie , de obicei dupa demontare gasesti si alte piese uzate, deci nu poti comanda din timp piesele, totul se face dupa demontare.Reparatia unei cutii de viteze nu este o treaba dificila, dar nici la indemana oricui care are un garaj , ceva scule dar nu a mai facut-o niciodata, chiar daca citeste toate cartile din lume.Reglajul grupului conic presupune ceva simt mecanic si ceva experienta.Multi mecanici cu ceva experienta au dat chix incercand sa repare o cutie de viteze.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
manualul cutiei GS5-65BH este atasat, sincer nu m-as da in laturi in a o desface si cred ca o sa si reusesc sa o fac, deja am o cutie de la o Panda bucati + manual si sincer nu ma sperie nimic...principiul este acelasi la toate
dar, intrebare...de unde as putea lua reperele din cutie ? codurile banuiesc ca sunt cele de pe realoem
dar, intrebare...de unde as putea lua reperele din cutie ? codurile banuiesc ca sunt cele de pe realoem
- Fişiere ataşate
-
- MANUAL TRANS OVERHAUL.rar
- (21.89 MiB) Descărcat de 347 ori
Drive safe and keep the wheels down
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Dupa cum ai citit si tu, manualul se refera doar la demontare si montare, nu contine nici un protocol de verificare jocuri, distante intre,ce si cum se regleaza.Exista un set de saibe distantiere care se monteaza in spatele rulmentilor conici, de obicei trebuie sa cumperi tot kitul de saibe distantiere ca sa gasesti combinatia cea mai buna pentru reglajul rulmentilor.Nu mai vorbesc de cele cateva scule speciale pe care trebuie sa le posezi atunci cand te apuci sa faci autopsia.
Uite aici un exemplu de la o cutie de viteze de Golf,nu am asa ceva la R50, si priveste pozitia 34,saibe de la 0,65 la 1,4mm grosime, deci necesita reglaj, si trebuie sa stii sa-l faci.
Uite aici un exemplu de la o cutie de viteze de Golf,nu am asa ceva la R50, si priveste pozitia 34,saibe de la 0,65 la 1,4mm grosime, deci necesita reglaj, si trebuie sa stii sa-l faci.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
...daca tot vorbim de cutii, ce am "gasit" Getrag sunt doar cu 6 trepte ...gasesc si cu 5?
Drive safe and keep the wheels down
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Mai bine pune cu 6 trepte si eu vreau acelasi lucru dar in romanica costa cat o masina intreaga din Uk
.......ghost...
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
Exista Getrag cu 5 trepte, montat pe R50 facelift, deci fabricatie (nu inmatriculare) dupa 07.2004.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
intre 5 si 6 trepte ce ai alege?adrian scrie:Exista Getrag cu 5 trepte, montat pe R50 facelift, deci fabricatie (nu inmatriculare) dupa 07.2004.
tind sa cred ca planetarele de la cutia asta (Getrag 5 sau 6) sunt la fel, stim ca mai scurte sunt cele de pe Midland.
stiu in ce ma bag
- schimb cutie
- schimb kit ambreaj
- schimb timonerie + schimbator
se pare ca va trebui scimbat si suportul cutiei (aici am sa "sap" daca este necesar)
Drive safe and keep the wheels down
Re: Cutii de viteze - probleme diverse - Mini Cooper R50/R53 (1.st gen)
si electromotor, si butuc roata, etc.MiniRC31 scrie:intre 5 si 6 trepte ce ai alege?adrian scrie:Exista Getrag cu 5 trepte, montat pe R50 facelift, deci fabricatie (nu inmatriculare) dupa 07.2004.
tind sa cred ca planetarele de la cutia asta (Getrag 5 sau 6) sunt la fel, stim ca mai scurte sunt cele de pe Midland.
stiu in ce ma bag
- schimb cutie
- schimb kit ambreaj
- schimb timonerie + schimbator
se pare ca va trebui scimbat si suportul cutiei (aici am sa "sap" daca este necesar)
Vezi ca est un topic cu toate cele necesare si o evaluare de costuri.
sau mai repede uite aici topicul unui prieten din Madeira, care a schimbat de la Midland 5 trepte la GETRAG 6 trepte.
http://www.minispirit.com/forum/viewtop ... 57&t=12682
Daca nu poti sa-l vezi fara sa te loghezi la ei, am copiat aici lista lui.
1 - Gearbox Cooper S
1 - Flywheel Cooper S (Preferencia aligeirado)
1 - Selector Cooper S
1 - Clutch Cooper S /Pressure Plate (ex:SACHS/LUK) - 140€
1 - Starter Cooper S - [12411517328] - 250€
1 - Output Shaft – Right - [31607514480] - 80,00 € (used)
1 - Output Shaft – Left - [31607514479] - 65,00 € (used)
2 - Hex Nut (for output shafts) - [31106773005] - 6,50 €
1 - Output Cylinder Clutch (slave cylinder) - [21516777428] - 50,00 € RealOEM
1 - Pipe (connects clutch line to slave) - [21526759854] - 15,00 €
1 - Pipe Bracket - [21526759855] - 3,50 €
1 - Support Bracket, Transmission - [22316754422] - 78,00 € RealOEM
4 - M12 x 45 bolts for support bracket - [7119904576] - 10,00 €
1 - Cover Plate - [24007513345] - 5,53 € RealOEM
1 - Backup Light Switch - [23117527716] - 17,17 € RealOEM
6 - Pressure Plate Bolts - [21207520449] - 5,99 € RealOEM
8 - Flywheel Bolts [11227560579] - 16,00 € RealOEM
1 - Selector rod select. cable/mass absorber - [25117548431] - 90,00 € RealOEM
1 - Shifting cable, selector shaft - [25117547371] - 72,00 €
1 - Oleo de Caixa do S (5L) - MTF-LT3 - 100€
[Verificar nas transmissoes]
2 - Dustcover - [31607572698] - 2,50 €
2 - Dustcover - [31607572701] - 2,50 €
2 - Lock Ring - [31607518264] - 4,50 €
1 - Bracket, Bowden cable - [23117509737] - 28,99 € RealOEM
3 - Bowden Cable Bracket Screw - [23117572706] - 1,98 €
[Verificar Outros]
1 - Rear Main Seal - [11111492 244] - 31,38 € RealOEM
1 - Shaft Seal - [23117550058] - 41,22 € RealOEM
1 - Shaft Seal Other side - [23117518638] - 20,98 € RealOEM
1 - Shaft Seal Guide Tube - [23117518633] - 15,91 € RealOEM
1 - Release Bearing Guide Tube - [23117551719] - 28,29 € RealOEM
3 - Release Bearing Guide Tube Bolts - [23117509746] - 0,58 € RealOEM
1 - Bush Bearing Outside Bell housing - [23117509744] - 5,31 € RealOEM
1 - Bush Bearing Inside Bell Housing - [23110530904] - 1,61 € RealOEM
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power