R53 - Problema alimentare

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de SpOOk »

Mda, alarma falsa. A revenit :lol:
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de dedant68 »

Cine? A Nightmare on Elm Street :D
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de SpOOk »

Da, deci dupa o perioada in care mi s-a schimbat ruta catre birou si nu mai merg 2 km cu ea, a disparut complet check engine. Motivul era drumul scurt zilnic.
Acum fara legatura, e interesant ca dupa ce am schimbat bujiile, in aceeasi perioada aveam pierdere de lichid de servo si am stat vreo luna jumate asa. Cand scadea sub un anume nivel, se aprindea becul, imediat ce completam, dupa ce mergeam 5 min cu ea, se stingea. Oare are vreo explicatie electrica? Ma gandesc ca scazand nivelul lichidului, tragea pompa mai mult curent si afecta altceva?
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de adrian »

Nu exista aparent nici o legatura.
A revenit, dar ce a revenit???MIL light?
Ai scanat din nou cu aplicatia ta?
Referitor la erorile vechi:
P0130- sensor Lambda defect, mai exact prima sonda din fata catalizatorului.Simptome, motor cu consum exagerat de benzina, putere relativ scazuta.
P1237-Senzorul de presiune secundar din circuitul de admisie aer , a sesizat presiune de aer scazuta, sub parametri minimi necesari
P1688-Monitorizare clapeta aer nivel 2/3-eroare in calcularea debitului de aer.
Deci sunt doua defecte distincte, una este sonda Lambda P0130, cealalta cu doua erori complementare , este legata de faptul ca debitul de aer calculat de ECU , la turatia si incarcarea motorului, nu corespunde unei matrici existente in memoria ECU.
Cel mai probabil, cele doua coduri de eroare sunt generate de Supercharger By-Pass valve, care este defecta,( poate are arcul rupt interior, sau pur si simplu blocata, plina de mizerie).
Aici pe youtube poti sa vezi ceva folositor legat de aceasta valva(este de fapt o clapeta de aer care la regimuri de turatie scazuta face bypass compresorului, motorul devenind practic aspirat, nu supraalimentat pentru economie de combustibil in regimuri de incarcare mica).
https://www.youtube.com/watch?v=oc-QevsM4QI
Daca clapeta este in regula, trebuie sa controlezi, eventual sa inlocuiesti senzorul de presiune TMAP sensor de pe admisie , adica acesta:
1086249.jpg
Asa arata clapeta de bypass demontata:
IMG_20141207_123911.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de dedant68 »

SpOOk scrie:Da, deci dupa o perioada in care mi s-a schimbat ruta catre birou si nu mai merg 2 km cu ea, a disparut complet check engine. Motivul era drumul scurt zilnic.
Acum fara legatura, e interesant ca dupa ce am schimbat bujiile, in aceeasi perioada aveam pierdere de lichid de servo si am stat vreo luna jumate asa. Cand scadea sub un anume nivel, se aprindea becul, imediat ce completam, dupa ce mergeam 5 min cu ea, se stingea. Oare are vreo explicatie electrica? Ma gandesc ca scazand nivelul lichidului, tragea pompa mai mult curent si afecta altceva?
Toate semnalele trimise catre lampile de avertizare sau de avarie sunt de tip ELECTRIC controlate electric de catre contacte sau ECU. In cazul tau, si de fapt la tot echipamentul servo-hidraulic instalat pe Mini Cooper, in tubul capacului(foto_1) de la rezervorul de lichid al pompei(foto_2) este montat un magnet permanent flotor care se misca odata cu nivelul lichidului, in sus sau in jos, de-a lungul tubului. In exteriorul rezervorului este montat un contact de tip/tehnologie REED pozitionat in dreptul nivelului minim de lichid din rezervor si unde campul magnetic al magnetului are inductia maxima. Cand nivelul de lichid din rezervor scade la minimum, magnetul permanet mobil coboara si campul magnetic generat de acesta actioneaza asupra contactelor REED pe care le inchide. Practic se inchide circuitului electric in care este inclusa lampa de la bord, in acest caz lampa functioneaza/se aprinde. Cand se alimenteaza cu lichid rezervorul, nivelul lichidului creste :arrow: magnetul se ridica si campul magnetic produs in exterior se diminueaza(distanta fata de contactul REED creste):arrow: contactele se deschid, iar lampa de la bord se stinge(foto_3).

Numai bine,
Fişiere ataşate
Cap _Tank Power Steering.jpg
Rezervor lichid Power Steering.jpg
Contact REED.jpg
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de SpOOk »

adrian scrie:Nu exista aparent nici o legatura.
A revenit, dar ce a revenit???MIL light?
Ai scanat din nou cu aplicatia ta?
Referitor la erorile vechi:
P0130- sensor Lambda defect, mai exact prima sonda din fata catalizatorului.Simptome, motor cu consum exagerat de benzina, putere relativ scazuta.
P1237-Senzorul de presiune secundar din circuitul de admisie aer , a sesizat presiune de aer scazuta, sub parametri minimi necesari
P1688-Monitorizare clapeta aer nivel 2/3-eroare in calcularea debitului de aer.
Deci sunt doua defecte distincte, una este sonda Lambda P0130, cealalta cu doua erori complementare , este legata de faptul ca debitul de aer calculat de ECU , la turatia si incarcarea motorului, nu corespunde unei matrici existente in memoria ECU.
Cel mai probabil, cele doua coduri de eroare sunt generate de Supercharger By-Pass valve, care este defecta,( poate are arcul rupt interior, sau pur si simplu blocata, plina de mizerie).
Aici pe youtube poti sa vezi ceva folositor legat de aceasta valva(este de fapt o clapeta de aer care la regimuri de turatie scazuta face bypass compresorului, motorul devenind practic aspirat, nu supraalimentat pentru economie de combustibil in regimuri de incarcare mica).
https://www.youtube.com/watch?v=oc-QevsM4QI
Daca clapeta este in regula, trebuie sa controlezi, eventual sa inlocuiesti senzorul de presiune TMAP sensor de pe admisie , adica acesta:
1086249.jpg
Asa arata clapeta de bypass demontata:
IMG_20141207_123911.jpg
Da, se reaprindea Check engine. La un scan era clasica P0130
M-am gandit si eu la variantele expuse de tine si prin urmare am schimbat si bypass valve(oe) (are 2 ani de cand am schimbat-o, ce-i drept), ambele sonde lambda, inainte si dupa catalizator (sunt bosch, nu oe), ambii senzori de presiune aer (oe), cel de pe galeria de admisie si cel de langa fltrul de aer (cu tot cu tubul de vacuum aferent) si clapeta de acceleratie (oem - siemens).
Mentionez ca puterea e neschimbata, trage ca trenul (nu cele romanesti :lol: ), nu observ nici o scadere si consumul e putin mai mare, 11.5-12 fata de 10-10.5 cat aveam inainte prin oras, dar am inceput sa merg putin mai turat cu ea. Benzina pun numai OMV 100
Am aflat recent, ca are spargatorul de flacari (?) scos. Mi-am schimbat service-ul si au fost singurii oameni care au auzit aceeasi problema la acceleratie (suna de parca scapa aer pe undeva). Mi-au facut test sa se asigure ca nu scapa pe undeva si cand au schimbat furtunele de servo, cu rezervorul, au observat ca este sudat pe galerie, unde este acel spargator. Recunosc ca e prima oara cand aud de componenta asta, care, mi-au spus ca se afla inainte de catalizator si are rolul ca in caz de amestec bogat si se aprind gazele pe evacuare sa nu deterioreze catalizatorul. Habar n-aveam :lol:

Nu am fost in stare sa instalez inpa si sa ma uit cum trebuie la erori, am avut o problema cu compatibilitatea win10 si n-am mai avut timp sa stau de el. Stiu ca e o jucarie adaptorul meu obd.

Multumesc pentru idei, apreciez.
Ultima oară modificat Vin Feb 02, 2018 1:45 pm de către SpOOk, modificat de 5 ori în total.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: R53 - Problema alimentare

Mesaj de SpOOk »

dedant68 scrie: Toate semnalele trimise catre lampile de avertizare sau de avarie sunt de tip ELECTRIC controlate electric de catre contacte sau ECU. In cazul tau, si de fapt la tot echipamentul servo-hidraulic instalat pe Mini Cooper, in tubul capacului(foto_1) de la rezervorul de lichid al pompei(foto_2) este montat un magnet permanent flotor care se misca odata cu nivelul lichidului, in sus sau in jos, de-a lungul tubului. In exteriorul rezervorului este montat un contact de tip/tehnologie REED pozitionat in dreptul nivelului minim de lichid din rezervor si unde campul magnetic al magnetului are inductia maxima. Cand nivelul de lichid din rezervor scade la minimum, magnetul permanet mobil coboara si campul magnetic generat de acesta actioneaza asupra contactelor REED pe care le inchide. Practic se inchide circuitului electric in care este inclusa lampa de la bord, in acest caz lampa functioneaza/se aprinde. Cand se alimenteaza cu lichid rezervorul, nivelul lichidului creste :arrow: magnetul se ridica si campul magnetic produs in exterior se diminueaza(distanta fata de contactul REED creste):arrow: contactele se deschid, iar lampa de la bord se stinge(foto_3).

Numai bine,
Ha, foarte tare. Nu stiam ca are asa ceva.
Multumesc frumos
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Scrie răspuns