R53 - Problema alimentare
R53 - Problema alimentare
Salutare si bine v-am regasit cu un nou episod din serialul Mini-mania.
Am urmatoarele erori:
P0130 - asta e de cand lumea si dispare la drumuri lungi. Nimic ciudat, e senzorul de oxigen caruia nu-i place mersul mult prin oras.
P1237 - noua
P1688 - noua
Acum simptomele:
- a crescut putin consumul, de la 10.4 la 11.4 (ar e posibil partial sa se datoreze si ultilizarii AC-ului mai des in ultima perioada)
- rar, cand sta la ralanty, incepe sa trepideze, scad turatiile destul de mult, dar dupa ce o turez putin isi revine. Mentionez ca problema asta a avut-o de cand am luat masina, dar s-a rarit considerabil si face mult mai putin urat de cand i-am schimbat pompa de benzina.
- ocazional (mai des cand am AC-ul pornit) la plecari puternice de pe loc imi taie gazul complet pt o fractiune de secunda. Asta e cea mai noua si cea mai ingrijoratoare.
- am observat ca a inceput sa miroasa mai mult timp a amestec bogat de combustibil dupa ce pornesc motorul si mult mai rau ca inainte.
- cand am AC_ul pornit se aude un fluierat in sistemul audio, ca si cum as avea turbina. Acesta creste in intensitate odata cu turatiile motorului. Ma gandesc ca e vre-un contact imperfect pe undeva. La o singura masina am mai auzit ciudatenia asta, la un Peugeot 607 mai vechi - exact acelasi fluierat (ala spre deosebire de al meu chiar avea turbina)
E clar ca e ceva la alimentare.
Senzorii lambda au fost schimbati cu unii Bosch (ambii).
Am schimbat pompa de benzina acum 1an jumatate.
Filtrul de benzina a fost schimbat odata cu pompa.
Bypass valve nou acum 2 ani.
Senzorul MAP, regulator presiune benzina, furtun vacuum regulator presiune, PCV valve.
Bobina inductie + fise de vreo 2 ani schimbate.
Anul trecut, in aceeasi perioada, aveam niste probleme serioase cu ea, la modul ca imi mergea motorul in 3 cilindrii, nu avea nimic legat de aprindere, am plimbat-o in decurs de vreo 2 luni pe la 4 service-uri si n-a stiut nimeni ce a avut. Si-a revenit de la sine si n-a mai avut nimic de atunci asemanator (eu am suspectat o mizerie intr-un injector, tocmai folosisem un aditiv de combustibil inainte si ma gandesc ca poate a desprins mizerii de pe instalatie - nu stiu, zic si eu)
Motorul in rest functioneaza foarte bine, nu mananca un strop de ulei intre schimbari, radiator, termostat, vas de expansiune, antigel, spercharger (nou varianta facelift) si pompa apa schimbate recent si functioneaza totul in parametrii.
Eu suspectez injectoare sau clapeta acceleratie.
V-am lansat tema noua de gandire pentru vacanta
Am urmatoarele erori:
P0130 - asta e de cand lumea si dispare la drumuri lungi. Nimic ciudat, e senzorul de oxigen caruia nu-i place mersul mult prin oras.
P1237 - noua
P1688 - noua
Acum simptomele:
- a crescut putin consumul, de la 10.4 la 11.4 (ar e posibil partial sa se datoreze si ultilizarii AC-ului mai des in ultima perioada)
- rar, cand sta la ralanty, incepe sa trepideze, scad turatiile destul de mult, dar dupa ce o turez putin isi revine. Mentionez ca problema asta a avut-o de cand am luat masina, dar s-a rarit considerabil si face mult mai putin urat de cand i-am schimbat pompa de benzina.
- ocazional (mai des cand am AC-ul pornit) la plecari puternice de pe loc imi taie gazul complet pt o fractiune de secunda. Asta e cea mai noua si cea mai ingrijoratoare.
- am observat ca a inceput sa miroasa mai mult timp a amestec bogat de combustibil dupa ce pornesc motorul si mult mai rau ca inainte.
- cand am AC_ul pornit se aude un fluierat in sistemul audio, ca si cum as avea turbina. Acesta creste in intensitate odata cu turatiile motorului. Ma gandesc ca e vre-un contact imperfect pe undeva. La o singura masina am mai auzit ciudatenia asta, la un Peugeot 607 mai vechi - exact acelasi fluierat (ala spre deosebire de al meu chiar avea turbina)
E clar ca e ceva la alimentare.
Senzorii lambda au fost schimbati cu unii Bosch (ambii).
Am schimbat pompa de benzina acum 1an jumatate.
Filtrul de benzina a fost schimbat odata cu pompa.
Bypass valve nou acum 2 ani.
Senzorul MAP, regulator presiune benzina, furtun vacuum regulator presiune, PCV valve.
Bobina inductie + fise de vreo 2 ani schimbate.
Anul trecut, in aceeasi perioada, aveam niste probleme serioase cu ea, la modul ca imi mergea motorul in 3 cilindrii, nu avea nimic legat de aprindere, am plimbat-o in decurs de vreo 2 luni pe la 4 service-uri si n-a stiut nimeni ce a avut. Si-a revenit de la sine si n-a mai avut nimic de atunci asemanator (eu am suspectat o mizerie intr-un injector, tocmai folosisem un aditiv de combustibil inainte si ma gandesc ca poate a desprins mizerii de pe instalatie - nu stiu, zic si eu)
Motorul in rest functioneaza foarte bine, nu mananca un strop de ulei intre schimbari, radiator, termostat, vas de expansiune, antigel, spercharger (nou varianta facelift) si pompa apa schimbate recent si functioneaza totul in parametrii.
Eu suspectez injectoare sau clapeta acceleratie.
V-am lansat tema noua de gandire pentru vacanta
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: R53 - Problema alimentare
eu as inclina catre clapeta....nu poti avea o clapeta "imprumut" asa ai avea un raspuns clar?
Drive safe and keep the wheels down
Re: R53 - Problema alimentare
Daca ar fi clapeta, pe ce producator sa merg?
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: R53 - Problema alimentare
eu ma vazut ca cea originala este VDO, deci VDO fara drept de apelSpOOk scrie:Daca ar fi clapeta, pe ce producator sa merg?
un singur lucru de subliniat: clapeta nu are treaba cu consumul ridicat de benzina, ceea ce declari tu este normal!
o masina cu AC-ul in uz consuma circa 1l in plus fata de cel ce il obtii fara, asta e valabil la orice masina eu cel putin asa am avut...
recomandare de la mine pt toti ceilalti (sa nu zic ca Adrian este MUULT mai experimentat si poate sa confirme), de cand sunt eu si m-am plimbat prin service-uri, nu cu probleme la masina, nu am auzit ca aditivii adaugati in combustibil fac minuni ci mai rau fac!!!!SpOOk scrie:eu am suspectat o mizerie intr-un injector, tocmai folosisem un aditiv de combustibil inainte si ma gandesc ca poate a desprins mizerii de pe instalatie - nu stiu, zic si eu
DECI nu puneti aditivi in combustibil si apoi sa traiti cu impresia ca totul e luciu (curat) o sa va inselati, puteti da din lac in puț (o zicala), pt.puteti "căra"(aduna) toate depunerile de pe instalatie si sa o puneti de un schimb de injectoare "gratuit" si cu banii luati pe aditiv...
cel mai simplu este sa curatati injectoarele unul cate unul binenteles demontate de pe motor...
eu daca aud vreun mecanic ca imi "recoamanda" aditiv il prind la suturi in fund, nu asta este solutia in cazuri de "suspiciuni".
Drive safe and keep the wheels down
Re: R53 - Problema alimentare
Testeaza cu o diagnoza adevarata, nu cu jucarii.
Codul P130 nu este de neglijat, este imperios necesar sa scapi de el, nu prin stergere ci prin eliminarea cauzei.
Codul P130 nu este de neglijat, este imperios necesar sa scapi de el, nu prin stergere ci prin eliminarea cauzei.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R53 - Problema alimentare
P0130 nu il sterg, ci imi dispare el dupa ce merg la un drum lung. Cel putin asa face de mai bine de 1 an.
Unde gasesc o diagnoza calumea si pe cineva care sa o poata interpreta?
Unde gasesc o diagnoza calumea si pe cineva care sa o poata interpreta?
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Re: R53 - Problema alimentare
La diagnoza "ca lumea", Adrian se refera la INPA iar "de tradus" nu cred ca e mare lucru.... doar ca trebuie sa interpretezi bine ce spune INPASpOOk scrie:P0130 nu il sterg, ci imi dispare el dupa ce merg la un drum lung. Cel putin asa face de mai bine de 1 an.
Unde gasesc o diagnoza calumea si pe cineva care sa o poata interpreta?
Drive safe and keep the wheels down
Re: R53 - Problema alimentare
Asta-i cablul de diagnoza.
https://www.olx.ro/i2/oferta/interfata- ... 23b893c45d
https://www.olx.ro/i2/oferta/interfata- ... 23b893c45d
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R53 - Problema alimentare
Am rezolvat problema, aparent.
Bujiile erau de vina. Am schimbat in weekend bujiile (cele vechi aveau maxim 20k) si azi, mi-a disparut check engine, am dat un scan rapid de erori si nimic, totul curat.
Ciudat de tot, dar hey, s-a rezolvat.
Bujiile erau de vina. Am schimbat in weekend bujiile (cele vechi aveau maxim 20k) si azi, mi-a disparut check engine, am dat un scan rapid de erori si nimic, totul curat.
Ciudat de tot, dar hey, s-a rezolvat.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
- dedant68
- Viteza 6
- Mesaje: 643
- Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
- Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
- Contact:
Re: R53 - Problema alimentare
De cele mai multe ori bujiile sunt cauzele pentru un mers neregulat, intreruperi si pornire dificila la rece. Marii producatori recomanda 80k-100k cu un set de bujii( vezi NGK), dar risti sa nu mai poti scoate bujiile din chiuloasa daca chiar vrei sa schimbi bujiile odata la 10 ani ! Maxim 30.000 km pentru set si recomandare BERU. De asemenea, fara aditivi in benzina si mai ales in ULEIUL de motor. Un ulei de calitate nu are nevoie in plus de aditivi pentru imbunatatierea ungerii sau tot felul de solventi pentru spalare motor inainte de schimbul de ulei... Daca vrei sa ai un ulei de motor cat de cat curat, odata la 5 schimburi, dai jos capacul de la baie, speli cu benzina capacul la interior si stergi cu o carpa curata de bumbac, apoi montezi capacul folosind silicon Victor Reinz sau daca esti sceptic, montezi folosind garnitura after market de la AJUSA.