Salut,
Sambata m-am apucat de a elimina complet vechiul antigel din sistemul de racire (vorbim de un R50), nimic neobisnuit pana aici si chiar nu imi pare rau, pt ca am ajuns la concluzia ca antigelul nu cred ca a fost schimbat in ultimii 8 ani ci doar adaugat....
Pe aceasta cale multumesc lui Adrian de amabilitate si disponibilitate in cazul unui chix din partea mea.
...si cum spuneam antigelul trebuia sa "aibe" o culare rosiatica si cand l-am evacuat era de culoare caramiziu inchis, deci am facut f. bine sa il schimb, descoperisem ca si furtunul de la vasul de expansiune era infundat cu o "specie" de lut.....
am urmat pasii din TIS (indicat de Adrian) si chiar am reusit sa fac acest lucru, in aceeasi operatie am schimbat si caloriferul de caldura.
am optat pt aftermarket PRASCO, am fost putin dezamagit de calitatea de executie a piesei, buzele de conectare cu tuburile sunt slabut lucrate, nu dau aceeasi "incredere" fata de un VALEO original, daca as da un vot pentru caloriferul de caldura ar fi un 7.5/10 pt PRASCO.
chiar si asa dupa mai multe incercari de conectare am reusit...si radiatorul isi face bine datoria!
sa trecem la problema mea: in momentul in care voiam sa detasez tubul de cauciuc de refulare antigel al radiatorului (la baza) am vazut ca iesea antigel pe la tamponul de sustinere (antigelul vechi), am zis in acel moment ...probabil ca am inceput sa trag de furtun si incepe sa piarda, asa ca nu am dat mare atentie.
am eliminat vechiul antigel "rosu"/caramiziu si am inlocuit cu cel albastru, acum nu este nici asta albastru lesne de inteles, nu-i nimic peste cateva sapt mai facem odata curatarea sistemului de racire...
prost este ca acum pierd "putin cate putin" antigel tot pe acel colt (dreapta cum te uiti la motor) o sa desfac din nou spoilerul sa vad exact ce si cum.
uitandu-ma pe net se pare ca acel ștuț nu este "turnat" cu coloana ci este atasat si prins cu 2 suruburi de aici imi vine ideea ca singura posibilitate pe unde as pierde este acolo, daca este acest sistem de prindere (2 suruburi) automat trebuie sa fie si o garnitura...
exista vreo garnitura care se adapteaza pentru imbinarea tubului de evacuare antigel din radiator?
OEM nu exista ca piesa de schimb dar intreb specialismul din voi daca cumva ati incercat vreo garnitura sa adaptati al acest radiator.
mi se pare putin absurd sa arunci un radiator intreg pt o amarata de garnitura....
Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50 [REZOLVAT]
Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50 [REZOLVAT]
Ultima oară modificat Mar Feb 20, 2018 12:55 am de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
Se remediaza usor cu vechea garnitura plus silicon negru .La radiatorul nou surubul nu este strans decat foarte putin si daca montezi fara sa verifici pierzi antigel.Asta din experienta proprie.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
multumesc mult Adrian, siliconul asta "negru" este ceva special sau orice silicon gasesc?adrian scrie:Se remediaza usor cu vechea garnitura plus silicon negru .La radiatorul nou surubul nu este strans decat foarte putin si daca montezi fara sa verifici pierzi antigel.Asta din experienta proprie.
ma refer ca gasesc f. usor silicon de etansare pt ferestre/chiuvete etc...la asta te referi?
PS: Radiatorul nu este nou (de cel mare vorbim) deci tind sa cred ca tragand de furtun ca sa ii creez joc probabil am "mutat" pozitia acelui ștuț, acum ca stiu cum se face reumplerea cu antigel va fi ca o plimbare in parc
Drive safe and keep the wheels down
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
In nici un caz silicon sanitar,se foloseste cel pentru etanseri auto cu rezistenta la temperaturi mai mari, rosu , negru sau albastru., cred ca scrie ceva de genul '"sealant gasket",cam asa ceva.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
Ok, am luat acest silicon si ar trebui sa raspunda cererii mele:
-rezistenta la temp de 300grd C
-sigileaza, rezista la presiune
-este pentru toate tipurile de material
-nu este coroziv
-rezistenta la temp de 300grd C
-sigileaza, rezista la presiune
-este pentru toate tipurile de material
-nu este coroziv
Drive safe and keep the wheels down
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
....si nu am avut nici un dubiu ca ar fi din alta parte.....
partea buna este ca se poate lucra pe sub ea fara sa fiu fortat sa desfac tot botul...
partea buna este ca se poate lucra pe sub ea fara sa fiu fortat sa desfac tot botul...
Drive safe and keep the wheels down
Re: Radiatoare si problemele lor - Mini Cooper R50
o masina fantastica, bun studiu de caz si cobai :
dupa ce am sigilat pierderile pe parte de refularea antigelului din radiator si clatirea acestuia (radiatorului) cu apa, dupa vreo "cativa km" am realizat ca "l-am clatit" prea bine pt ca acum pierde pe partea stanga (cum te uiti la motor).......
chiar si asa nu a fost cireasa de pe tort....pt ca masinuta s-a gandit ca dupa "halloween" sa faca si o alta surpriza si sa ma convinga ca vrea un cadou si mai mare, nu-i era destul un radiator nou... asa ca a facut in asa fel incat a crapat furtunul dintre pompa de apa si motor...lasandu-ma pe la 8 km distanta de casa.... a fost o frumoasa aventura unde a fost pt prima data utilizat triunghiul reflectorizant.
intrebare: daca pompa de apa a "functionat" fara apa (a tras aer) este "vreo problema?
cum m-as prinde de o eventuala defectiune a pompei? (sa zicem ca nu ar functiona la maxima ei capacitate.)
Rezolvare:
1. inlocuire radiator
2. inlocuire tub/furtun/articulatie pompa apa <--> motor (reper 5)
3.inlocuire garnitura (reper 7)
dupa ce am sigilat pierderile pe parte de refularea antigelului din radiator si clatirea acestuia (radiatorului) cu apa, dupa vreo "cativa km" am realizat ca "l-am clatit" prea bine pt ca acum pierde pe partea stanga (cum te uiti la motor).......
chiar si asa nu a fost cireasa de pe tort....pt ca masinuta s-a gandit ca dupa "halloween" sa faca si o alta surpriza si sa ma convinga ca vrea un cadou si mai mare, nu-i era destul un radiator nou... asa ca a facut in asa fel incat a crapat furtunul dintre pompa de apa si motor...lasandu-ma pe la 8 km distanta de casa.... a fost o frumoasa aventura unde a fost pt prima data utilizat triunghiul reflectorizant.
intrebare: daca pompa de apa a "functionat" fara apa (a tras aer) este "vreo problema?
cum m-as prinde de o eventuala defectiune a pompei? (sa zicem ca nu ar functiona la maxima ei capacitate.)
Rezolvare:
1. inlocuire radiator
2. inlocuire tub/furtun/articulatie pompa apa <--> motor (reper 5)
3.inlocuire garnitura (reper 7)
Drive safe and keep the wheels down