Ventilator pompa servo R50

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de dedant68 »

Ai verificat in schema componentelor sa vezi daca masina ta a avut montat ventilatorul?
Daca nu a fost montat, poti sa montezi, dar cu un circuit complet: termistor de comanda pentru releu, releu pentru motor fan , o siguranta fuzibila pe circuitul motorului si una pe comanda releu. Asta daca vrei ceva profi!
Comanda pentru releu(termistorul) nu trebuie sa se bazeze numai pe aerul conditionat sau treapta a II-a ventilator motor, ea lucreza pe sarcina motorului in varianta originala, sarcina care depinde de mai multi factori. Iarna nu folosesti aer conditionat, iar treapta a II-a intra in sarcina mare, iar acolo jos la pompa este o temperatura mare care radiaza si de la evacuare.
Imagine Imagine Imagine
minifan
Membru nou
Mesaje: 9
Membru din: Dum Sep 15, 2019 9:45 am
Localitate: Buftea

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de minifan »

Răspunsul e “da”!
Nu ma pricep nici măcar sa văd dacă a avut sau ju montat!
Mulțam pt sfat!
Popa Sorin
Membru nou
Mesaje: 12
Membru din: Mar Oct 15, 2019 1:04 pm

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de Popa Sorin »

Salut,

O alta problema ce o am la masinuta e palpaitul farurilor.
Se manifesta în mod special la rece, cand sta la relanti si anume pentru o fracțiune de secunda scade intensitatea si revine imediat la normal. Acest fenomen e însotit de un sunet, ca o chitaitura. Se întâmplă de cateva ori pe minut cand e rece. Se întâmplă si cand e cald, ce e drept mai rar. De multe ori observ și in mers la drum lung, cum scade intensitatea pe faza lunga si revine imediat.
Azi am observat la relanti ca se întâmplă si pe stopuri, inclusiv la becurile de bord.

Ati avut parte de asa ceva?
Mini One 1.6 2003 66 kw
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de dedant68 »

Salut,
Da, se intampla in special la inceput de sezon rece atunci cand bateria de acumulatoare da semnale de scadere a capacitatii, cu semnl evident pe pornirea la rece/curentul de pornire la demaror. Dar, este posibil ca in cazul tau sa fie o problema pe alternator, mai ales ca spui ca ai si un zgomot posibil pe antrenare:
Ce ar trebui sa faci?
1. Verifica cureaua de accesorii care antreneaza alternatorul
2. Verifica modul de incarcare/tensiunea care ajunge la bornele acumulatorului cu motorul turat la 4000 rot/min si faza lunga trebuie sa ai 14,2-14,5 V.
3. Verifica tensiunea ELECTRICA pe baterie cu motorul oprit ( trebuie sa fie 12,7-31,1)V, starea bornelor, conexiuni alternator-acumulator
4.Daca bateria este OK, atuci trebuie verificat alternatorul si RRT
5. Verifica SOC si SOH pe acumulator /tester la service / iti arata SOC( State of Charge) starea de incarcare la un moment dat si SOH(State of Health) 'starea de viata' ;) cam cat mai are de 'trait' bateria ta.
6. Daca totul este OK, posibil sa fie o cadere de tensiune/intrerupere in circuitul electric de incarcare..
Incepe cu ce este mai usor, in primul rand cu o verificare vizuala a echipamentelor, de multe ori lucrurile sunt simple ;)
Mai discutam!
Imagine Imagine Imagine
Popa Sorin
Membru nou
Mesaje: 12
Membru din: Mar Oct 15, 2019 1:04 pm

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de Popa Sorin »

dedant68 scrie: Vin Noi 01, 2019 8:00 am Salut,
Da, se intampla in special la inceput de sezon rece atunci cand bateria de acumulatoare da semnale de scadere a capacitatii, cu semnl evident pe pornirea la rece/curentul de pornire la demaror. Dar, este posibil ca in cazul tau sa fie o problema pe alternator, mai ales ca spui ca ai si un zgomot posibil pe antrenare:
Ce ar trebui sa faci?
1. Verifica cureaua de accesorii care antreneaza alternatorul
2. Verifica modul de incarcare/tensiunea care ajunge la bornele acumulatorului cu motorul turat la 4000 rot/min si faza lunga trebuie sa ai 14,2-14,5 V.
3. Verifica tensiunea ELECTRICA pe baterie cu motorul oprit ( trebuie sa fie 12,7-31,1)V, starea bornelor, conexiuni alternator-acumulator
4.Daca bateria este OK, atuci trebuie verificat alternatorul si RRT
5. Verifica SOC si SOH pe acumulator /tester la service / iti arata SOC( State of Charge) starea de incarcare la un moment dat si SOH(State of Health) 'starea de viata' ;) cam cat mai are de 'trait' bateria ta.
6. Daca totul este OK, posibil sa fie o cadere de tensiune/intrerupere in circuitul electric de incarcare..
Incepe cu ce este mai usor, in primul rand cu o verificare vizuala a echipamentelor, de multe ori lucrurile sunt simple ;)
Mai discutam!
Salut,

Lămuriri suplimentare la răspunsurile tale:

1. Ce sa verific la curea? Daca e întinsă, sau...?
4. Cum sa verific mai exact alternatorul? RRT cum se verifica?

Mulțumesc!
Mini One 1.6 2003 66 kw
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de dedant68 »

1. Curea intinsa si sa nu fie uzata
2. Daca bateria este OK in parametrii si partea de conexiuni alternator-baterie verificata, alternatorul trebuie verificat. Pentru verificarea se demonteaza de pe automobil si are cateva etape, si nu sunt simple daca nu ai scule/aparate si cunoștințe.
-stator: infasurare trifazata/rezistenta electrica pe faze si rezistenta de izolatie fata de masa;
-rotor: infasurarea de excitatie/rezistenta electrica si rezistenta de izolatie fata de masa;
-puntea redresoare este in corp comun cu RRT trebuie verificate separat( redresarea) si RRT la tensiune de intrarea c.c si iesire ( ai nevoie de o sursa de c.c cu variatie continua pentru test)
-rulmentii, colectorul si periile colectoare;
3. Ultima varianta ar fi controlul alternatorului de catre ECU, managementul incarcarii, dar nu cred ca ajungi acolo...Ceva lampi aprinse in bord?
Imagine Imagine Imagine
Popa Sorin
Membru nou
Mesaje: 12
Membru din: Mar Oct 15, 2019 1:04 pm

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de Popa Sorin »

Bună,

In bord nu este aprins nimic.
Dupa cate deduc eu, sunetul produs in momentul in care scade intensitatea e asemanator cu cel produs de pompa de servo cand aceasta este in sarcina, doar ca se aude in intervale scurte, fracțiuni de secunda.

Inca un fenomen de care nu am zis, este ca in momentul in care actionez butonul de la geamuri (actionez pentru închidere), cu geamurile inchise complet, la fel se produce in toata instalația o cădere mica de tensiune, dar exact ca cea descrisa mai sus. Se aude un pocanit de la motorașul geamurilor, urmat de scăderea intensității jumate de secundă.
Mini One 1.6 2003 66 kw
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de dedant68 »

Atunci cand actionezi motorul pe inchis creste curentul prin motor/acesta fiind blocat mecanic. Cresterea intensitatii curentului se resimte in toata instalatia, semn de lipsa capacitate electrica, sau circuit necorespunzator. Trebuie verificata instalatia electrica. Deconecteaza bornele de la baterie, curatele si fixeaza-le din nou corect. Vezi ce se intampla ;)
Imagine Imagine Imagine
Popa Sorin
Membru nou
Mesaje: 12
Membru din: Mar Oct 15, 2019 1:04 pm

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de Popa Sorin »

In aproximativ o ora o sa ma apuc sa curat bornele bine cu spray de contact, dupa care le voi monta.

Daca nu se vede vreo diferență as vrea sa trec la pasul următor de a verifica instalația electrica, cum ai zis, doar ca nu stiu unde si ce exact. In ce zona mai exact?
Bănuiesc ca vor trebui verificate conexiunile si contactele.

O sa încerc sa finalizez ce tine de baterie, poate pana termin revi cu răspuns la postarea asta si voi continua.
Oricum o sa te tin la curent cu tot.
Mini One 1.6 2003 66 kw
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Ventilator pompa servo R50

Mesaj de dedant68 »

Daca nu ai semnale bune dupa treaba cu bornele, ai nevoie de un voltmetru de c.c
a) masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul nepornit si contactul pe OFF ( totul deconectat);
B) masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit, turat la 3500-4000 rot/min si faza lunga in functiune;
Posteaza valorile
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns