trepidatii si lipsa putere

Alex.ion
Membru nou
Mesaje: 49
Membru din: Joi Apr 09, 2015 7:16 pm
Localitate: Bucuresti

trepidatii si lipsa putere

Mesaj de Alex.ion »

Salutare , am si eu o problema si vreau sa stiu daca are cineva idee/a patit asta si daca da care ar putea fi cauzele.
acum o saptamana masina a inceput sa trepideze la relanti si in momentul cand schimb vitezele , acum asta nu ar fi cea mai mare problema (cu toate ca este) dar exista si o cadere mare de putere , cu alte cuvinte masina nu mai trage si se chinuie la plecari.
Nu sunt mecanic sub nici o forma si nici mare cunoscator nu vreau sa ma dau dar am impresia ca motorul nu lucreaza in toti cilindri de aceea si trpideaza , este posibil sa fie de la bujii?... acum ceva timp am mai avut probleme cu o bujie , aceasta nefiind infiletata corect a sarit efectiv din motor deteriorand filetul ... problema rezolvata prin refacerea filetului si de atunci nu am mai avut problema cu ea ... o exista oare vreo legatura cu intamplarea respectiva?
Astept raspunsuri de la cei mai experimentati :)
Masinuta va fi dusa in service dar mecanicul meu e in concediu si ma roade sa stiu posibilele cauze.
Va multumesc in avans si aveti grija la zapada ... e haos pe strazi :)
Mini Cooper 2004) 1.6 116cp
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de cristi o'RAL »

daca banuiesti ca e de la bujii (sau fise/bobina), scoate pe rand fisele si vezi daca se modifica turatia.
daca una din ele nu functioneaza (sau functioneaza prost), acolo nu se va modifica turatia (sau se va modifica nesemnificativ).
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Alex.ion
Membru nou
Mesaje: 49
Membru din: Joi Apr 09, 2015 7:16 pm
Localitate: Bucuresti

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de Alex.ion »

Iti multumesc pentru sfat Cristi , si apropo nu am dat importanta pana acum dar atunci cand pornesc masina la relanti sta turata pe undeva pe la 1100rpm si dupa un timp scade pe la 900rpm e normal? .. cooperul este benzinar daca are vreo relevanta
Mini Cooper 2004) 1.6 116cp
Alex.ion
Membru nou
Mesaje: 49
Membru din: Joi Apr 09, 2015 7:16 pm
Localitate: Bucuresti

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de Alex.ion »

cristi o'RAL scrie:daca banuiesti ca e de la bujii (sau fise/bobina), scoate pe rand fisele si vezi daca se modifica turatia.
daca una din ele nu functioneaza (sau functioneaza prost), acolo nu se va modifica turatia (sau se va modifica nesemnificativ).


aaaaa si de asta am uitat dar odata cu aceasta problema s-a aprins martorul de motor in bord... ceva normal zic ...ce nu mi se pare normal e ca in acelasi timp s-a aprins si ASC-ul si ramane aprins ... asta de la ce naiba mai e , o avea vreo legatura? ... am verificat sa nu fie oprit ASC-ul dar dau de butonas si nu se intampla nimic... am mai vazut martorul de ASC aprins dar asta s-a intamplat doar pe ploaie cand incerca sa isi faca vrajitoria si sa nu pierd aderenta la plecare in rest a venit la pachet cu martorul de motor se pare :(
Mini Cooper 2004) 1.6 116cp
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de cristi o'RAL »

si a mea are relantiul mai mare de 1100 la pornire, asta nu e grav.
ASC-ul sta aprins daca e vreo problema cu ABS-ul, la mine erau aprinse cand era pompa arsa.
dupa ce rezolvi cu motorul, vezi daca iti mai functioneaza ASC/ABS franand brusc pe ud sau zapada.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de adrian »

Trebuie sa pui masina pe un tester diagnoza,sa vezi ce-i cu check engins light.
Relantiul este normal la rece 1200RPM,apoi scade la 850.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de adrian »

Trebuie sa pui masina pe un tester diagnoza,sa vezi ce-i cu check engine light.
Relantiul este normal la rece 1200RPM,apoi scade la 850.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Alex.ion
Membru nou
Mesaje: 49
Membru din: Joi Apr 09, 2015 7:16 pm
Localitate: Bucuresti

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de Alex.ion »

va multumesc pentru raspunsuri , ieri am dat o cheie sa vad in ce stare se mai afla ... acelasi lucru ( ma asteptam poate la vreun cadou din partea mosului ... cine stie poate e mecanic si a intarziat :P ) ASC-ul in prima faza se stinge dar dupa putin timp se aprinde si ramane asa ... astept sa vina mecanicul din concediu :P
Mini Cooper 2004) 1.6 116cp
Alex.ion
Membru nou
Mesaje: 49
Membru din: Joi Apr 09, 2015 7:16 pm
Localitate: Bucuresti

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de Alex.ion »

Salutare , revin cu rezolutia problemei mele pentru posibile persoane care vor trece prin asta.
Am fost aseara si am pus masinuta pe tester ... spre norocul meu era exact de la bujii.
sa va povestesc si cum se manifesta problema (aseara am stat geana pe toti martorii :)) ) cand porneam motorul toate bune si frumoase , trepidatii foarte neglijabile , ASC stins functional ... pana in 2000rpm nu se intampla nimic.
Cum am iesit dintre blocuri ( fara zapada pe strazi ) si am putut sa utilizez masina in regim normal apareau trepidatiile notabile si lipsa de putere ... in continuare martor ASC stins ( inseamna ca functiona) am dezactivat ASC-ul sa vad daca functioneaza (de vreo 3 ori ) toate bune si frumoase. dupa aprox 3km se aprinde martorul de ASC iar martorul de motor ( aprins de cand am dat chieie) a inceput sa palpaie pana cand a ramas aprins la fel ca si cel de ASC. In momentul ala am incercat sa dezactivez ASC-ul dar nimic . Am ajuns la service am pus masina pe tester am vb cu mecanicul explicandu-i sesizarile mele iar dupa 2-3 minute a scos o bujie ( nu cea cu care am avut probleme) a inlocuit-o cu alta de la el ... dat talpa de 3-4 ori motorul torcea ca un tigru :) ... spre fericirea mea a fost de la bujii iar dupa 3 cruci si un Doamne Ajuta am intrebat care era faza cu ASC-ul... raspunsul a fost in felul urmator : Cand calculatorul a detectat problema de la motor taia automat ASC-ul pentru ca altfel nu stiu ce vrajitorie facea si nu mai pornea masina (a se citi nu ar mai fi plecat de pe loc). Voi intra mai mult in detalii despre subiectul asta cand ma voi duce la sf lunii sa schimb tot setul de bujii ( momentan mecanicul a inlocuit doar bujia nasoala .. fara cost ... prietenii stiu de ce :) ).
Cam atat am avut de spus , sper sa va fie de folos intamplarea mea , si tin sa le multumesc lui Adrian si lui Cristi pentru raspunsurile date de fiecare data cand am avut nelamuriri , sunt un exemplu la cum ar trebui sa arate o comunitate si eu voi incerca sa ajut pe cineva de cate ori are nevoie din trairi personale pentru a ajuta comunitatea sa se simta mai mult ca o "familie" si nu ca un loc unde ai o nelamurire si esti luat la misto doar pentru ca nu cunosti un lucru..... felicitari baieti , tot respectul si sa ne auzim la o bere cand treceti (sau daca sunteti din) prin Bucuresti... poate ne vedem si la MMD16 :)
Mini Cooper 2004) 1.6 116cp
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: trepidatii si lipsa putere

Mesaj de cristi o'RAL »

eu nu cred ca au legatura bujiile cu ASC-ul... sau orice eroare de la motor care ar taia puterea motorului prin ASC ca sa nu se intample nu stiu ce... niciodata.
daca ti-o taie, iti aprinde EML (parca asa e) si iti limiteaza nu stiu ce la turatie (am mai auzit pe la R56), dar nu-ti aprinde ASC, n-are treaba.
unele nici n-au ASC/DSC ... ce face atunci?!
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Scrie răspuns