Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de MiniRC31 »

Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

un sistem de injectie ingenios controlat mecanic, pana mai "ieri" nu stiam prea multe despre acest sistem pt ca nu mi-a dat probleme :D , asadar nu m-am apucat sa il "sap pana la virgula"...si asa a venit ziua, de fapt nici nu trebuia sa il pomenesc!! .... :lol: :lol:

.. totul a inceput prin pornirea motorului "mai greoaie" ajungand sa "fac 2-3 chei" sa porneasca "cat de cat".... si ca toti ceilalti, eu in lipsa de scule si informatii de moment... am zis ...nu am presiune...

..ce-i drept eram pe aproape de problema dar departe de solutie... :shock: si am decis "cu ochii inchisi" sa schimb pompa..ca deh "nu are presiune" se duce etc.

sa tinenti cont ca o pompa de benzina la R50-R53 te lasa si gata (adica moare) nu ca mai pornesti tu la a 17-ispea cheie.... deci nu faceti ca mine!!!

zis si facut, cand vine vorba de "amanta" din curte (garaj pe unde o mai tineti) nu prea te uiti la bani si cumperi o rochie, o bijuterie, etc. asa ca sa mai taca din gura....in cazul meu am cumparat o pompa "sanatoasa" noua declarata de producator ca are 4.7bari...
WoW 4.7 bari!! pai iti dai seama daca le dai drumul celor 4.7 bari ce se intampla?
va spun eu...decolezi! (mda mai glumim si noi)..

am montant pompa cea noua!...bucuros ..am zis sa vezi tu cum o rezolv! ..., bag cheia, armez..dau drumul... pace! masina pleca la fel de greu...
am zis FUCK nu functioneaza formula prin eliminare....sa innebunesc si ma invarteam ca curcanul pe langa "problema"...
ca Toma Necredinciosul am zis cine stie unde e pompa asta facuta, prin ce colt de China....iau alta..dar de data asta iau una exact "ca cea originala"...la mine carcasa pompei nu era un VDO ... ci un Continental semn ca a mai fost schimbata...si am zis sa inlocuiesc pompa si sa folosesc carcasa "veche".
am comandat de pe codul pompei Continental si mi s-a afisat doar pompe de 3bari....cum mama masii sa aibe 3 bari daca piata zice altceva? 3.5bari 4.7bari... nu prea intelegeam cam de ce valorile sunt diferite..DAR masina functionase perfect cu cei 3 bari ai sai....interesant..
vine noua pompa....o pompa de la Meat&Doria la fel cu "originalui"...o pun in carcasa si o pun in rezervor..strans totul cum trebuie.....

dau cheie....pauza... LA FEL! mai bine dar nu la "sfertul care ma asteptam"!!! .. al naibii ... ma tot gandeam si deveneam neincrezator in tot ce am facut....daca garniturile de pe pompa, daca, daca si cu parca... mda...

in acel moment am zis STOP asta nu se cheama PROFESIONIST (cel putin asa m-as cataloga eu, sigur in alt domeniu decat auto :lol: ) si am zis ca fara un baromentru nu voi gasi problema si voi ajunge sa schimb tot pana "rezolv situatia"...

ei bine am cumparat barometru (manometru asa cum am "fost tras de urechi" de Adrian, cand are dreptate are!!! :lol: :lol: :lol: :lol: ) si am zis sa "controlez" ce e mai simplu... presiunea in rampa...
am conectat barometrul, intorc cheia fara sa pornesc motorul ...barometru indica o valoare de 3.8bari, BUUUN!! apoi incepe sa scada vizibil....din acel moment am inceput sa citesc pe bune manualul de service Mini...
deobicei in astfel de cazuri se traduce simplu...pierdere de presiune !

pierderea de presiune poate fi prin
1. tevile de tur/retur intre rezervor si rampa --> nu aveam nici o urma de pieredere
2. pe valva de retur din filtru --> nu se poate pt ca pompa "cand o armezi" bazaie la inceput si apoi se opreste, semn ca presiunea din filtrul este maxim.
3. injectoare --> dar in cazul meu caderea continua vizibila nu era de acolo, pt ca ar fi trebuit sa am o gaura in loc de injector la cum pierdeam presiune...
4. valva de presiune din rampa

Manualul de service spune cateva etape de parcurs si le facusem pe toate....toate aceste teste indicau valva din rampa ca fiid DEFECTA si nu pompa cum credeam initial.

Comandat valva buclucasa pe OEM, cam 116Euro a costat micuta piesa....nimic nu a contat in comparatie cu ce avea sa vina ca si stare..

a venit si ziua in care a ajuns piesa, regulatorul de presiune de pe rampa...dand cea veche jos am vazut scris ca acea un max.load de 3.5bari deci ca o concluzie ...putem pune noi super pompe in spate ca tot 3.5 bari incarca in rampa. (valabil pt R50, R52 si tind sa cred ca pe r53 este de 4bari maxim)

...montez pun totul al loc, amorsez pompa asptept dau start ...BOOM! pleaca la sfert!...pun "marele baromentru" pe rampa..la amorsare pompa ducea totul in 3.5bari la pornire motor avea 3.2bari constanti....WoW rezolvat problema!

Eu am mai invatat ceva si sper sa va fie si voua de folos!

Mergeti la mecanic dar la acel mecanic ce stie ce face!

INFO generala: o pompa trebuie sa furnizeze o presiune constanta de 3bari cu o abatere de +-0.2bari valabil pe R50, R52 in schimb pe R53 este o presine constanta de 3.5bari cu aceeasi abatere.

(PS: imi rezerv dreptul de a gresi exprimare in termeni mecanici dar imi cer scuze pt eventualele greseli de tastat...intelegeti voi..asta e pt carcotasi :lol: )

...si am plecat de aici viewtopic.php?f=12&t=17522 si ca concluzie am 2 pompe in plus complet functinale :lol: :lol: :lol: :lol:
Fişiere ataşate
regulator presiune 3,5bari
regulator presiune 3,5bari
35bar.PNG (209.34 KiB) Vizualizat de 5144 ori
Pompa Stark 4.7bari
Pompa Stark 4.7bari
Pompa Stark 4.7bari
Pompa Stark 4.7bari
regulator presiune rampa
regulator presiune rampa
manual service
manual service
tubul de tur din pompa catre filtru
tubul de tur din pompa catre filtru
tubul gri de retur din filtru catre pompa
tubul gri de retur din filtru catre pompa
valva presiune retur pe filtru
valva presiune retur pe filtru
circuit benzina in rezervor
circuit benzina in rezervor
Ultima oară modificat Vin Feb 14, 2020 10:51 am de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de adrian »

Salut,
Ma bucur ca ai rezolvat problema.Pentru un viitor profesionist am doua observatii:
1.Mai bine cumparai un Manometru decat un Barometru, pentru ca acesta este destinat masurari presiunii atmosferice si a fost inventat de un macaronar din tara in care muncesti numit Torricelli. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Deci daca ai masurat presiunea din rampa cu un Barometru , atunci nu faci decat sa incerci sa ne induci in eroare, sa cumparam si noi un Barometru si sa dam chix,in realitate sunt convins ca ai cumparat un Manometru, dar vrei sa ne derutezi, sa fii tu singurul care poate rezolva problema si sa ceri si un brevet de inventie la OSIM, cu masurarea presiunilor peste 1 Bar cu ajutorului unui Barometru .Apropo, era Barometru cu mercur sau aneroid cu capsula gofrata?? :lol: :lol: :lol: :lol:
2.La punerea contactului , pompa de benzina functioneaza doar o perioada scurta de timp, indiferent de presiunea pe care o scoate.Ea functioneaza permanent doar la pornirea motorului. :mrgreen: :mrgreen: Este comandate de calculatorul motorului, care saracul stie cand motorul este pornit si cand este oprit.
Iti recomand un blog personal, se face si bani din treaba asta,dar te rog , nu face disertatii despre Barometre.!!!! :lol: :lol: :lol:
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie: Vin Feb 14, 2020 10:45 am Salut,
Ma bucur ca ai rezolvat problema.Pentru un viitor profesionist am doua observatii:
1.Mai bine cumparai un Manometru decat un Barometru, pentru ca acesta este destinat masurari presiunii atmosferice si a fost inventat de un macaronar din tara in care muncesti numit Torricelli. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Deci daca ai masurat presiunea din rampa cu un Barometru , atunci nu faci decat sa incerci sa ne induci in eroare, sa cumparam si noi un Barometru si sa dam chix,in realitate sunt convins ca ai cumparat un Manometru, dar vrei sa ne derutezi, sa fii tu singurul care poate rezolva problema si sa ceri si un brevet de inventie la OSIM, cu masurarea presiunilor peste 1 Bar cu ajutorului unui Barometru .Apropo, era Barometru cu mercur sau aneroid cu capsula gofrata?? :lol: :lol: :lol: :lol:
2.La punerea contactului , pompa de benzina functioneaza doar o perioada scurta de timp, indiferent de presiunea pe care o scoate.Ea functioneaza permanent doar la pornirea motorului. :mrgreen: :mrgreen: Este comandate de calculatorul motorului, care saracul stie cand motorul este pornit si cand este oprit.
Iti recomand un blog personal, se face si bani din treaba asta,dar te rog , nu face disertatii despre Barometre.!!!! :lol: :lol: :lol:
1. ai dreptate, nu mi-a mers !!! :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
2. pompa armeaza si duce presiunea in rampa la valoarea de 3bari +-0.2 dar valva trebuie sa mentina presiunea "cat de cat" la mine cadea vizibil ...
in cazul "reparat" presiunea ramane "tzapana" :lol: :lol: desigur in timp va scadea dar nu ca in cazul problema!
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de SpOOk »

Multumim pentru info. Eu cand am avut probleme m-am aruncat direct pe pompa si am avut noroc :lol:
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de MiniRC31 »

SpOOk scrie: Vin Feb 14, 2020 1:04 pm Multumim pentru info. Eu cand am avut probleme m-am aruncat direct pe pompa si am avut noroc :lol:
Daca ai defect "pe deschis" regulatorul de presiune de pe rampa (ca in cazul meu) o poti "regla" din pompa mai puternica DAR nu rezolvi problema de baza.

exemplul clar: daca schimbi pompa de presiune de la 3 la 4.5 bari cred si eu regulatoru nu mai corecteaza presiunea de maxim si pana scade ajungi in cei "3 bari" suficienti de "sfertul de cheie"...totusi iti recomand un test de MANOMETRU pe rampa si o sa stai mai linistit.

deja un alt "mit al pompelor de presiune mai mare" destructurat. :lol: :lol: :lol:
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de Sharpe »

bravo.......e bine de stiut , am schimbat doar o data regulatorul de presiune :D
.......ghost...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de MiniRC31 »

Drive safe and keep the wheels down
raulbzr
Membru nou
Mesaje: 2
Membru din: Joi Oct 29, 2020 7:26 pm

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de raulbzr »

Salut băieți , am și eu o problema asemănătoare și nu știu de unde să încep cu schimbatul pieselor 😁
Mini One 66kw benzina , mașină nu urca in turații cum ar trebui , uneori am impresia că "agata" undeva , relantiul nu sta fix , consumul undeva la 15-urban
Am verificat bujiile(pleacă la sfert) însă afuma bujiile după 20-30 km , curățat și adaptat clapeta accelerație , schimbat fise bujii , baterie noua , verificat alternator , verificat injectoare cu metoda șurubelniței(se aude acel ticăit constant la toate) , verificat impedanta injectoare , toate au 12 OHM ,totul pare in regula , singura chestie ce o vad "ciudata" este fumul dens și alb la pornirea la rece(pe parcurs ce motorul se încălzește scoate tot mai puțin fum , dar tot scoate)
...am ajuns la verificarea pompei , menționez că nu am schimbat filtrul de benzina , pus niste filmulețe mai jos să vedeți cum.se comporta . Știe cineva daca are o problema pompa , sau regulatorul de presiune din rampă de injecție ? Mulțumesc
https://youtu.be/_L35ZpqmFgs
https://youtu.be/nCuiVkOcCeE
Fişiere ataşate
IMG_20201129_165046.jpg
IMG_20201129_165104.jpg
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de adrian »

Impoartant este cat face la turatie , atunci cand scade vacuumul din regulator.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Totul despre injectie MiNI R50/R52/R53 (benzina)

Mesaj de Sharpe »

ai luat o compresie la motor?
.......ghost...
Scrie răspuns