Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 153
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde Gabriel CT » Mar Iul 31, 2018 11:13 pm

Eu oricum trebuia sa imi schimb evacuarea ca era coapta, precat infundat, catul mare era de fapt mic si ala si decat sa iau alta SH intr-o stare ce nu poate fi garantata am preferat sa iau aftermarket. Am cautat mult pana m-am decis sa iau una din Anglia foarte laudata la raport pret/calitate pe forumurile lor. A intrat pe pozitie ca unsa,nici o torsionare la cuplarea cu finala , sudata TIG flansele facute la masina cu comanda numerica...
Cateva zeci de mii de km care sa se propie de o suta e acceptabil pentru mine. Castigul de putere cuplu si responsivitate sunt evidente si nu regret pana acum achizitia. Eu chiar ma hazardez sa spun ca toti cei care isi fac modificari de fulie la R53 ar trebui sa isi schimbe galeria deoarece cu siguranta isi vor praji precatalizatorul din cauza temperaturii mai ridicate a gazelor la iesirea din motor.Ideal ar fi sa schimbe si finalele dar deja devine costisitor. Am studiat mult problema cand aveam probleme la masina mea si cele cu modificari de fulie dar mai ales JCW si GP isi deterioreaza precatalizatorul prematur. Doar daca ne gandim ca galeria e aceeasi de la un mini de 115 cai(poate chiar 90, sa ma corectezi daca gresesc) la 211 cai ne dam seama ca ceva nu este in regula.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3324
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde adrian » Mie Aug 01, 2018 5:37 am

Gabriel,
La trecerea de la 163 la 200 sau 210HP, tempetatura gazelor de ardere ramane aceeasi, se modifica cantitatea gazelor de evacuare ,din cauza maririi cantitatii de benzina arse care este mai mare.Cei care au distrus galeria de evacuare dupa modificarea puterii motorului au facut-o din cauza utilizarii unor softuri prost facute.Multi au crezut in promisiunea furnizorului de fulie ca aceasta asigura o crestere a puterio fara sa fie insotita de o modificare corespunzatoare a softului.Greseala fatala!!.Excesul de aer din admisie in regim de open loop(clapeta acceleratie deschisa maxim),scoate practic din ecuatie sonda Lambda 1, nu se mai fac corectii ale cantitatii injectate functie de AFR si daca hartile de injectie nu sunt ajustate corect , amestecul aer benzina poate deveni sarac, ceea ce duce la arderi mai lente si implicit cresteri serioase ale temperaturii gazelor de evacuare.In general sunt temperaturi acceptabile la gazele de evacuare de max.680-740gr.C.La motorul R53 se accepta temperaturi ridicate intru-cat este supra alimentat cu compresor mecanic, la motoarele turbo,cresterea temperaturii de evacuare este periculoasa pentru turbosuflanta, din acest motiv aceste motoare sunt prevazute cu sensor EGT, iar softurile care le gestioneaza reduc puterea motorului atunci cand limitele admise de temperatura sunt depasite .Materialul cel mai des folosit pentru galeria de evacuare este fonta.atat din considerente tehnice cat si economice.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 153
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde Gabriel CT » Mie Aug 01, 2018 8:45 am

Salutare!

Presiunea si temperatura sunt direct proportionale. Crescand flowul pe o sectiune constanta se creste implicit presiunea pe acea sectiune respectiv temperatura.Crescand cele de mai sus creste si contrapresiunea pe evacuare ceea ce are impact negativ in schimbul de gaze ,toate astea mie imi denota o crestere de temperatura a gazelor de evacuare.
Raman la parerea ca nu mi se pare normal ca aceeasi galerie sa fie folosita de la 90 la 211 cai. Problema cu precatul este destul de putin cunoscuta la noi in tara fiind ,daca nu ma insel, primul care a pus-o in discutie insa este bine documentata in afara la cei cu puteri de peste 200 cai.
Stim amandoi persoana care a cumparat kit de la Alta USA si personal am citit conversatia pe mail cu departamentul tehnic Alta referitoare la soft. Alta sustine clar ca nu este nevoie de interventie la soft.
Nu sunt in masura sa ma pronunt daca este asa sau nu dar faptul ca un producator ca Alta sustine scris asta imi da de gandit. Eu as face un mail catre Alta in care sa pun problema cu excesul de aer pe open loop pentru ca este un argument valid. O sa caut pe net sa vad cum imi pot monta un ceas afr si presiune/temp ulei pentru a vedea in timp real parametri masinii .
Ce pot sa spun este ca Adrian face foarte profesionist ceea ce face si rau nu are cum sa faca.
Ce am observat la masina mea dupa ce am schimbat evacuarea este ca prima zi masina era putin ezitanta insa in zilele urmatoare a mers din ce in ce mai bine, s-o fi adaptat softul....nu stiu dar se simte o diferenta. Eu nu imi fac probleme cu softul pt ca am softul original JCW care probabil e adaptat perfect la toate modificarile aduse motorului.
Din principiu cred ca atunci cand maresti puterea motorului cu 20% trebuiesc facute interventii si la evacuare pentru a face fata solicitarilor suplimentare.

Bafta!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3324
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde adrian » Mie Aug 01, 2018 10:40 am

Gabriel, te inseli din mai multe puncte de vedere:
1-nu este vorba de nici un schimb de gaze!!!!
Softul nu se adapteaza dupa cateva zile. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
2.Galeria de evacuare este aceeasi la R53 163HP si la JCW 211HP si la GP 218HP.De ce? pentru ca nu este nevoie sa fie modificata.
Chiulasa de JCW si GP este diferita de R53 prin marirea deschiderii gaurilor de admisie , partea de evacuare nu sufera nici o modificare.
3.Alta Performance , companie americana, ofera clientilor exact ce vor ei sa auda, si anume, mariri impresionante de putere cu preturi mici fara modificari de sw, montaj gen DIY, in garajul de acasa.Orice intrebare pusa acolo, ori nu va primi raspuns, ori va primi un raspuns identic cu cel oficial.
Raspunsul lor este adresat americanului mediu educat, fara cunostinte de gestiune electronica a motoarelor, care vrea si el sa faca o modificare de putere prin tuning de hw, lucru la indemana oricarui posesor de cateva scule,care nu are ce face in timpul liber.
Cum suna asta?????- marire de putere cu Alta pulley-15-20HP cost 150Euro kit fulie curea.
dyno_scpulley_r53scpulley15test_medium.jpg


Fata de asta????
putere cost.jpg

Toti posteaza dyno graph cu puterea masurata dupa schimbare fulie, dar nimeni nu posteaza suprapus si graficul de AFR.Oare de ce???????
Raspunsul este cel constatat de mine-pentru ca dupa schimbarea fuliei motorul nu functioneaza corect , fara resoftare, ai doar un castig de putere relativ mic dar o functionare defectuasa a motorului.
Tu , ca american posesor de Cooper S, ce ai alege?????150Euro sau 750Euro????
Din experienta mea- am tunat 8 Cooper S in SUA-, am constatat ca americanii sunt mult in urma europenilor in materie de auto sw tuning.Citeste numai cateva postari de pe NAM si ai sa te convingi.
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 153
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde Gabriel CT » Mie Aug 01, 2018 4:41 pm

Salut!

Eu nu am zis ca Alta are dreptate , pe mine m-ai convins cu argumentul afr la full throttle unde se bypasseaza sonda lambda si se face citirea direct din harta.Am cautat sa vad un comparativ inainte/dupa de la Alta dar nu am gasit.
am verificat putin pe net si galeria de R53, JCW si GP este cel putin vizual fix la fel ca cea de pe R50. Chiar asa sa faca ei o galerie care sa functioneze de la 115 la 218 cai? Ma indoiesc mai ales ca atunci cand au facut proiectul nu se gandeau la JCW sau GP asa ca maximul lor era de 163 cai.
Contrapesiunea crescuta pe evacuare afecteaza schimbul de gaze in cilindru in sensul ca raman in cyl mai multe gaze arse.Luand in considerare si varsta precatalizatorului si catalizatorului la R53 consider ca la o crestere de putere gen fulie si soft ar trebui schimbata si galeria de evacuare cel putin,daca nu evacuarea cap coada.E cireasa de pe tort la plus de putere sa ai putin zgomot si un raspuns mai rapid al motorului.
La 700 euro cat am vazut ca e operatiunea de tunare fulie + soft inca 300 pentru galerie ar face o suma rotunda si frumoasa de 1000 Euro :D pentru 40 de cai frumosi.

Va salut!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 681
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm
Localitate: Iasi/Torino

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesajde MiniRC31 » Sâm Aug 04, 2018 12:21 am

Gabriel cred ca te inseli...macar vizual...de sus toate sunt la fel dat fiind spatiul disponibil dar nu e asa pe GP si S .... altceva in componenta le face sa fie diferite... daca te uiti codurile sunt diferite si asta denota o oarecare diferenta in constructie si cam tot este punctat catre precatalizator si apoi catalizator.
Drive safe and keep the wheels down


Înapoi la “Probleme tehnice si solutii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori