Mini r53 GMS Timisoara

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de SpOOk »

Arata bine elementele exterioare cromate, doar ca daca ai vopsit direct, nu o sa tina si se va exfolia. Iti recomand pentru manerele de la usi si capacul de la rezervor asa ceva: https://www.aliexpress.com/item/3299282 ... hweb201603_
Gasesti multe culori.
Le am pe capacul de la rezervor, manere usi exterioare si interioare de vreo 2 ani si sunt ca in prima zi.
Fain proiectul. Cum faci cu intercoolerul la presiunea crescuta a aerului? Ii montezi de JCW?
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de adrian »

SpOOk scrie: Lun Mai 18, 2020 6:44 am Arata bine elementele exterioare cromate, doar ca daca ai vopsit direct, nu o sa tina si se va exfolia. Iti recomand pentru manerele de la usi si capacul de la rezervor asa ceva: https://www.aliexpress.com/item/3299282 ... hweb201603_
Gasesti multe culori.
Le am pe capacul de la rezervor, manere usi exterioare si interioare de vreo 2 ani si sunt ca in prima zi.
Fain proiectul. Cum faci cu intercoolerul la presiunea crescuta a aerului? Ii montezi de JCW?
JCW si R53 au acelasi intercooler.Doar cel de GP este mai mare, are doua celule in plus.
Eu am cumparat manere usi originale de la BMW cu Union Jack si exact dupa 5 ani, a zburat folia de plastic .Nu merita, am pus cele cromate inapoi.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de SpOOk »

Da, mi-ai spus de manere. Cele china sunt super deocamdata, mai ales ca au fost f ieftine.
Ai dreptate cu intercoolerul, dar nu asta era ideea intrebarii, ci cum se compenseaza pentru temperatura crescuta a aerului?
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de adrian »

Eficienta intercoolerului nu este foarte usor de masurat.Sunt doua aspecte importante , si anume presiunea de aer din admisie si temperatura aerului din admisie.La modelul R53, temperatura aerului este masurata dupa Supercharger inainte de intercooler , dar nu si dupa intercooler.Deci greu de apreciat eficienta lui ca schimbator de caldura .Teoretic stim ca un aer rece este mai dens si deci contine in aceeasi unitate de volum mai mult oxigen decat cel rece.Factorul cel mai important la gestiunea acestui motor este presiunea din admisie,iar presiunea din admisie inseamna cuplu in Nm.Un intercooler mare raceste aerul mai bine ,dar duce la scaderea presiunii din admisie, scade viteza aerului in intercooler si duce in final la castiguri mici in ceea ce priveste scaderea temperaturii aerului la iesire.Deci trebuie mentinut un echilibru intre limitele admise ale temperaturii aerului la iesirea din Intercooler si presiunea din admisie.De preferat este sa ai maxim de presiune in admisie chiar daca ai temperaturi putin mai ridicate ale aerului,dar acestea sa se pastraze in limita safe.
Din experienta mea, am constatat ca intercoolerul stock poate suporta fara probleme o fulie de -17% maxim.Desigur la -19% ar fi indicat un intercooler de GP, dar pretul este prohibitiv.Pentru DIY , poti sa faci usor un intercooler de GP, cumparand un intercooler uzat stock R53 si adaugand 2 celule la cel al masinii, luate de pe cel second hand.Este doar o problema de sudura in aluminiu , de facut la orice atelier dotat cu un aparat de sudura capabil.Probabil ca pretul final ajunge in jur de 150-180Euro , fata de 1000Euro pretul unuia de GP.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de SpOOk »

Multumesc frumos pentru explicatie. Fix la asta ma refeream - cel stock este gandit pentru o anumita presiune, insa cand ii adaugi o fulie de 19% clar iesi din parametrii recomandati de producator. Imi imaginez ca se mai pot ajusta temperaturile din amestecul de benzina, nu?
Buna ideea cu upgrade-ul de intercooler. Gasisem si eu niste baieti care fac radiatoare custom si voiam sa ma duc sa imi faca unu de la zero, dupa specificatiile celui oem, dar sa adauge 2 elementi, insa intre timp m-am decis ca vreau sa o pastrez cat mai stock si am preferat sa investesc in mentenata calumea.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

adrian scrie: Dum Mai 17, 2020 9:05 pm De aripa de la Logan cand te apuci????
Nu este al meu Loganul, este al vecinului :lol: :lol:
Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

Intre timp am mai facut una alta, ca doar la Mini este tot timpul de facut cate ceva.

Am schimbat radiatorul original cu unul NRF

Am schimbat crucea cardanica de la coloana de directie, de chestia asta sunt cel mai fericit, pentru ca am scapat de jocul in directie.

Am schimbat electrovalva si un furtun de vaccum, ambele OE
WhatsApp Image 2020-06-27 at 09.54.04.jpeg
WhatsApp Image 2020-06-27 at 09.54.04 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-27 at 09.54.04 (2).jpeg
Scrie răspuns