Mini r53 GMS Timisoara

Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

Motorul se aude foarte bine, merge rotund, nu il consuma (mai mult decat este relativ normal).

Este o vascozitate recomandata si folosita de majoritatea persoanelor cu experienta in mecanica auto.
Vascozitatea uleiului este un subiect foarte discutat pe toate forumurile si fiecare are o parere diferita despre acest topic.

Sincer nici nu imi place sa fac experimente pe motor, Motul folosesc cred ca de aproape 6 ani si am fost tot timpul multumit.

Am vazut pe topicul tau ca ai refacut motorul aproape complet, la tine se explica de folosesti aceea vascozitate, masina mea nu a fost intretinuta
tocmai corespunzator.

Initial am vrut si eu sa merg pe 5w30, dar cand am inceput sa intru in masina si sa vad ca nu s-a investit nici macar strictul necesar, am zis sa nu fac compromisuri si sa raman la un 5w40 si sa incerc sa lungesc pe cat pot de mult viata motorului.

Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 5
Mesaje: 469
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de SpOOk »

Avand in vedere ca vorbim despre acelasi tip de ulei de la acelasi producator, cu aceiasi aditivi, singura diferenta dintre ele este vascozitatea.
Ambele avand 5W avem aceeasi vascozitate la temperaturi reduse, insa 30 o sa fie mai fluid la temperatura de operare, oferind o rezistenta mai mica pieselor in miscare si implicit consum si performante mai bune. Gandeste-te cum e sa alergi pe plaja vs prin apa pana la genunchi.
Operating viscosity of 5W30 is 9.3 to 12.5 mm2/s at 100g
Operating viscosity of 5W40 is 12.5 to 16.3 mm2/s at 100g

Din ce am observat, multi recomanda varianta cu vascozitate mai mare pentru motoarele mai vechi ca sa scada consumul de ulei, dar nu vad ce justificare ar avea. Daca ajunge in camera de ardere, o sa fie ars la fel de usor ca cel mai subtire (se verifica chiulasa si segmentii ca sa nu mai ajunga acolo) si daca se pierde pe la diverse garnituri, aceeasi poveste, se inlocuiesc garniturile nu tipul de ulei.

In manualul masinii nu scrie nimic despre utilizarea unui ulei mai vascos la o uzura mai mare a motorului si tind sa urmez ce zice producatorul.
Te-am intrebat care e justificarea ta si mi-am expus o opinie argumentata pentru ca chiar imi doresc sa aflu care e sursa acestui mit care, in opinia mea duce la uzura prematura a unor motoare. Ai incercat vreodata sa pui ulei mai gros in cutia de viteze fata de ce recomanda producatorul? Ei bine eu am facut asta la recomandarea unui mesterica de cartier si s-a simtit imediat diferenta (eram mai mic si neinformat in vremea aia).

Daca tot ai inceput sa investesti in ea, ramai pe Motul, uite-te sa fie API SN, ACEA C3 si mergi pe ce recomanda producatorul, ca aici e vorba de inginerie nu opinii.
MINI Cooper S R53 - 2004

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2017
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Sharpe »

Nu toți prdducatorii de ulei au 5w40 cu aceea C3 , e recomandat sa folosesti C3 pt MINI R50-53 si diferenta e doar la consum
.......ghost...

Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

Cu siguranta voi folosi acest ulei de acum incolo, invatam, acesta este si motivul pentru care m-am inscris in acest forum, persoane care au habar despre aceasta masinuta! Va multumesc pentru aceste informatii pretioase! :D

Au ajuns si primele piese pentru upgrade... din pacate fulia nu a fost trimisa, desi a fost platita.
Acum trebuie sa astept sa imi recuperez banutii si sa plasez o alta comanda.

Avem asa:

4 injectoare Bosch de 380 CC
supapa presiune rampa - OE
ghidaj rulment de presiune ambreiaj - OE
kit ambreiaj - Sachs
sigla Mini noua (haion) - OE
suport motor (meyle HD)
curea - Contitech

mai astept fulia :cry:
WhatsApp Image 2020-03-26 at 11.21.04.jpeg

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3559
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de adrian »

Hai , ca vad ca ai investit si bani si pasiune , te astept sa facem un soft bun, pe masura pasiunii tale!!!
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

patroler
Membru nou
Mesaje: 16
Membru din: Vin Mar 06, 2015 6:47 pm
Localitate: Satu Mare

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de patroler »

adrian scrie:
Sâm Mar 28, 2020 10:49 am
Hai , ca vad ca ai investit si bani si pasiune , te astept sa facem un soft bun, pe masura pasiunii tale!!!
Recomand pe D-l Adrian!
Mini Cooper S R53

Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

adrian scrie:
Sâm Mar 28, 2020 10:49 am
Hai , ca vad ca ai investit si bani si pasiune , te astept sa facem un soft bun, pe masura pasiunii tale!!!
Abia astept!

Va sun din nou, de indata ce ajunge a doua fulie comandata!

Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

patroler scrie:
Dum Mar 29, 2020 9:32 am
adrian scrie:
Sâm Mar 28, 2020 10:49 am
Hai , ca vad ca ai investit si bani si pasiune , te astept sa facem un soft bun, pe masura pasiunii tale!!!
Recomand pe D-l Adrian!
Multumesc frumos pentru recomandare! Am luat deja legatura cu dansul. :D

Galea_Marius_Sorin
Membru nou
Mesaje: 30
Membru din: Mar Noi 27, 2018 11:06 am

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de Galea_Marius_Sorin »

Salutare tuturor,

Din cauza situatiei actuale in Romania si nu numai, una dintre activitatiile mele a fost momentan pusa pe pauza, fapt care mi-a permis sa imi dedic mai mult timp masinutei, al "mini-ului" meu proiect, foarte mandru de el de altfel.

Intr-un final am comandat fulia de la compressor de 18% singura disponibila atunci KEV, de la - Orranje Performance

Iar domnul Adrian Nastase, pe care il recomand cu ceea mai mare caldura, a pregatit un soft pentru Mini-ul meu care are acum in jur de 220 CP. Multumesc din nou si pe aceasta cale domnule Adrian!!!

Sunt de parere ca Mini este o masina ce se poate personaliza dupa gusturile fiecaruia si este un pacat sa nu o faci.

Am reusit sa gasesc un volan facelift pentru Mini :D , cu siguranta il voi retapita, dar pentru moment mai lucram la capital :lol:

Am cumparat trimul de la airbag care la mine era rupt, cu siguranta a sarit deoarece airbagul a fost inlocuit si am doua nuante de gri per partea dreapta a masinii. Am mai scapat de cativa "greierasi" si mai am cativa de depistat.

Bratele de stergator parbriz, revospite si lacuite... sa vedem cat vor tine de data asta.

Trimurile cromate din exterior vospite si ele, stiu, nu toata lumea este de acord cu chestia asta, dar mie unul personal nu imi place cromul! Asa ca o sa dispara incet, incet de pe masina mea. Idem, vopsit si capacul de rezervor.

Ieri seara, recunosc cam fara chef, dar am decis sa ma apuc sa infoliez stopurile, au iesit decent, tinand cont ca este prima data cand fac treaba asta si cu feon de casa.

Si jantele Alutec, am asteptat ceva pana am gasit ceva care sa imi placa si fara sa arunc o caruta de bani pe ele. Probabil la anul vor fi vopsite electrostatic!
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50.jpeg
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50 (3).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50 (4).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.20.50 (5).jpeg

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3559
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini r53 GMS Timisoara

Mesaj de adrian »

De aripa de la Logan cand te apuci????
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power

Scrie răspuns